feit het; o -en 1 daad, handeling 2 gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat: in ~e feitelijk
Aldus de Van Dale.
Kan je tegen zijn, het commerciele en grote. Maar daardoor worden wel meer ruiters bereikt en komen er meer paarden die correct gereden worden.
En is dat het niet waar het om gaat?
Hoe meer ruiters inzien dat je op een fijnere manier kan rijden en hoe meer paarden er dus op een fijnere manier gereden worden hoe beter. Tenminste dat vind ik en ik neem toch aan dat meer mensen die mening delen..
Want we kunnen allemaal wel een roze zonnebril ophouden en doen alsof ieder paard de juiste basis bezit, maar dat is absoluut niet de werkelijkheid.
Idem dito over de vaktaal. Waarom zou je niet termen gebruiken die iedereen kan snappen, die iedereen kan leren, dus eventueel in Jip en Janneke taal, als je daarmee een groter publiek berijkt en dus daarmee meer paarden helpt omdat de ruiters het kunnen snappen.
Waarom zou ik mijzelf in een hokje moeten proppen? Ben ik AdBer? Geen idee, ik ben denk ik een KRer. Mijn voorkeur ligt daar in ieder geval en dat is waar ik het mee eens ben. Na het lezen van dit topic ben ik er ook van verzekerd dat AdB ook wel onder het klassieke rijden valt.
Ik zie in ieder geval geen vergelijkenis tussen AdB en AR. Er zullen vast wel dingen zijn maar dat is dan hetzelfde als bij KR vs AR.