Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Professor schreef:Voorwaarts neerwaarts dus het effect van strekken naar voren is niet een oefening op zich maar een gevolg van.
Wanneer een paard eerlijk in de handgesteld is dan kan het zich ook voorwaarts neerwaarts bewegen.
Dit word word vaak door elkaar gehaald, het word vaak beschreven en naar mijn smaak hier ook weer als een constante toestand, en dat is Klassiek gezien geheel niet waar.
Men ontspant een paard ermee, door tussendoor de hals te laten strekken, of tewel Zugel aus der Hand kauen lassen.
Dit laatste beschrijft het eigenlijk duidelijker, omdat alleen een paard wat in de hand gesteld is dit kan.
Dus dat vwnw wat steeds beschreven word is een tendens die men altijd moet hebben in het paard, zelfs in de hoogste verzameling. Maar het is geen oefening opzich die constant gereden kan worden dan word het dresseren.
Professor schreef:Voorwaarts neerwaarts dus het effect van strekken naar voren is niet een oefening op zich maar een gevolg van.
Wanneer een paard eerlijk in de handgesteld is dan kan het zich ook voorwaarts neerwaarts bewegen.
Dit word word vaak door elkaar gehaald, het word vaak beschreven en naar mijn smaak hier ook weer als een constante toestand, en dat is Klassiek gezien geheel niet waar.
Men ontspant een paard ermee, door tussendoor de hals te laten strekken, of tewel Zugel aus der Hand kauen lassen.
Dit laatste beschrijft het eigenlijk duidelijker, omdat alleen een paard wat in de hand gesteld is dit kan.
Dus dat vwnw wat steeds beschreven word is een tendens die men altijd moet hebben in het paard, zelfs in de hoogste verzameling. Maar het is geen oefening opzich die constant gereden kan worden dan word het dresseren.
Professor schreef:Denk dat het grote probleem is dat men niet weet wat de oefeningen daarvoor zijn, het paard leren ontspannen komt niet door voorwaarts neerwaarts dit is een controle oefening of het paard ontspannen gaat.
De oefeningen om het paard te leren ontspannen begint bij het losrijden in stap en naar gelang de africhting van het paard kan men de oefeningen toepassen, de controle hiervan of werkelijk goed bezig is is het vertrouwen dat het paard der Zugel aus der Hand kaut, het voorwaarts neerwaarts zal altijd aanwezig moeten zijn, dat kan alleen een ontspannen paard.
Mindfields schreef:piepenfiets schreef:Mijn ervaring is dat in ar helemaal geen spiertjes worden getrained
Heel eerlijk? Dat is mijn ervaring ook. Ik krijg regelmatig mensen die vanuit de AR komen omdat ze daarin vastliepen en het paard weliswaar licht in de hand was, maar verder nergens los of bewerkbaar.
nombrado schreef:misschien een handige tip,
voor diegene die met de binnenhand teveel aan het doen zijn, wat er in het paardenlijf gebeurd als je op die manier werkt.
mooi boek, met duidelijke uitleg en tekeningetjes van de spieren en skelet van een paard.
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 29,r:2,s:0
piepenfiets schreef:Airborn schreef:piepenfiets, AdB lijkt rijtechnisch echt absoluut niet op AR. Als je het ergens mee wil vergelijken is het KR
Dan hebben wij een meningsverschil,AdB is ook vnml bezig met rechtrichten ipv met het skala.Enig idee waar Marijke de Jong vandaan komt?