Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SuperSmurf schreef:ok.. even hersenspinsel omdat lib graag gelijk wil krijgenWat ik voelde was dat de achterhand te ver naar binnen kwam, dus... helaas voor mij.. verdorie!
zou dat betekenen dat ze dus tóch wat op de buitenschouder liep. En dus heeft lib idd misschien gelijk dat het toch niet helemaal zo fijn werkt als dat ik dacht. ( maar nu ga ik twijfelen, want kan het nu niet voelen
)
Air schreef:Liberty22: Ik weet niet waar je het inknikken van de hals weghaald? Je zet je handen opzij, je haalt ze niet naar je toe.
Het van de binnenschouder afvragen is juist wel de reden om dat te doen. En het werkt absoluut.
En zoals bij alles moet het gedoseerd worden, bij overdosering komt het paard op de buitenschouder.
En het is niet iets wat je wil blijven doen, zoals alle grotere hulpen.
Air schreef:piepenfiets schreef:Typisch gevalletje van kr vs ar denk ik ,maarruh,krijg gevoel op theevisite te zijn hk in de hk?
Ik neem aan dat je de ophouding naar achter onder AR verstaat?
Air schreef:Mindfield: VW-NW gaat nogal lastig als het paard naar binnen of buiten valt. Daar moet wel iets aan gedaan worden.
Mindfields schreef:Air schreef:Mindfield: VW-NW gaat nogal lastig als het paard naar binnen of buiten valt. Daar moet wel iets aan gedaan worden.
Nee hoor vw nw is het begin van rechtrichten. Zonder een bovenlijn die zich ontspant en dus tegelijk de buik aanspant, kan het paard niets maar dan ook echt niets met zijn lichaam, rechtrichten dus al helemaal niet. Namelijk: Rechtrichten is niets meer en niets minder dan het aan beide zijdes gelijkmatig losmaken van het lijf. En losmaken begint m.i. altijd met een ontspannen bovenlijn. Vervolgens kun je naar binnen of buiten vallen gaan corrigeren.
SuperSmurf schreef:Air schreef:Liberty: Ik gebruik geen ophoudingen richting buitenachterbeen voor dat doeleinde iig. Maar waarom zal volgend jou dan de hals inknikken en bij een normale handhouding niet?
waarom ze dat vindt is al vrij uitvoerig besproken
Air schreef:[quote="Air schreef:Mindfield: VW-NW gaat nogal lastig als het paard naar binnen of buiten valt. Daar moet wel iets aan gedaan worden.
Nee hoor vw nw is het begin van rechtrichten. Zonder een bovenlijn die zich ontspant en dus tegelijk de buik aanspant, kan het paard niets maar dan ook echt niets met zijn lichaam, rechtrichten dus al helemaal niet. Namelijk: Rechtrichten is niets meer en niets minder dan het aan beide zijdes gelijkmatig losmaken van het lijf. En losmaken begint m.i. altijd met een ontspannen bovenlijn. Vervolgens kun je naar binnen of buiten vallen gaan corrigeren.
Airborn schreef:hmmmmmm, mindfields, ik kan niet uitleggen waarom, maar ik ben het daar niet 100% mee eens
zal wel een poging wagen: een paard dat heel scheef is en van natuure heel erg op de voorhand valt, gaat nog meer op zn ene schouder vallen als je die met zn hoofd laag laat lopen, zeker als ze achter nog geen kracht hebben. Dan liever hoofd wat hoger, paard rechtrichten en aan de teugels laten gaan trekken zodat je vandaaruit de bovenlijn kan gaan oprekken zonder dat het paard op de voorhand valt.