Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Picasso schreef:Sta eigenlijk nooit te harken aan het bit, vind gewoon het directe contact met de mond fijner dmv het bit. Longeren jullie in een afgezette cirkel?
Fransje_70 schreef:Picasso schreef:Sta eigenlijk nooit te harken aan het bit, vind gewoon het directe contact met de mond fijner dmv het bit. Longeren jullie in een afgezette cirkel?
In het begin wel als ik groen paard het leer, maar ik ga daarna eigenlijk wel t liefst longeren in de bak omdat je daar niet vast zit aan dat rondje, en ook vierkant of rechtuit stukjes kan doen. Maar ik weet dat eigenlijk bijna bij elke pensionstal t verboden is om te longeren in de bak, ik heb geluk dat t bij ons mag maar dan moet er natuurlijk niemand aan t rijden zijn.
SheeNegro schreef:Iets veel beter dan filmpjes of foto's beoordelen: live op jumping Mechelen, in de inrij ring en in de grote piste. En dat samen met mijn moderne lesgeefmens, waarvan ik al wist dat onze ideeën redelijk wat verschillen
SheeNegro schreef:Iets veel beter dan filmpjes of foto's beoordelen: live op jumping Mechelen, in de inrij ring en in de grote piste. En dat samen met mijn moderne lesgeefmens, waarvan ik al wist dat onze ideeën redelijk wat verschillen
Fransje_70 schreef:Picasso schreef:Sta eigenlijk nooit te harken aan het bit, vind gewoon het directe contact met de mond fijner dmv het bit. Longeren jullie in een afgezette cirkel?
In het begin wel als ik groen paard het leer, maar ik ga daarna eigenlijk wel t liefst longeren in de bak omdat je daar niet vast zit aan dat rondje, en ook vierkant of rechtuit stukjes kan doen. Maar ik weet dat eigenlijk bijna bij elke pensionstal t verboden is om te longeren in de bak, ik heb geluk dat t bij ons mag maar dan moet er natuurlijk niemand aan t rijden zijn.
Anoniem schreef:Ik longeer ook regelmatig op de bestrating.
Dan pak ik de stap en de draf en dit is een mooie manier en oefening om te kijken of mijn paard in balans loopt. In een laag tempo met het neusje over de grond en een actief achterbeen.
Picasso schreef:SheeNegro schreef:Iets veel beter dan filmpjes of foto's beoordelen: live op jumping Mechelen, in de inrij ring en in de grote piste. En dat samen met mijn moderne lesgeefmens, waarvan ik al wist dat onze ideeën redelijk wat verschillen
Ben wel benieuwd wat je ziet en waarin je verschilt van mening met je moderne lesgeefster (heb al wel een flauw vermoeden)
Picasso schreef:Nee denk dat het op veel pensionstallen niet is toegestaan in de rijbaan (door dure bodem of drukte met pensionklanten die willen rijden) Peetstap, wel in daarvoor bedoelde longeerkralen of -cirkels.
Simpelman schreef:SheeNegro schreef:Iets veel beter dan filmpjes of foto's beoordelen: live op jumping Mechelen, in de inrij ring en in de grote piste. En dat samen met mijn moderne lesgeefmens, waarvan ik al wist dat onze ideeën redelijk wat verschillen
Wat hebben die Belgen toch soms een mooie woorden.
"moderne lesgeefmens"
Wij Nlders noemen dat een instructeur.
Pocca_Locca schreef:Simpelman schreef:
Wat hebben die Belgen toch soms een mooie woorden.
"moderne lesgeefmens"
Wij Nlders noemen dat een instructeur.
Hahaha! Toch vind ik " moderne lesgeefmens" in sommige gevallen een betere omschrijving dan "instructeur", Simpelman... Of laat ik het anders zeggen, ik denk bij een instructeur aan een beschaafd ,dier en mensvriendelijk persoon... En de term modern lesgeefmens, dekt de lading als het gaat om personen met last van: een bord voor de kop, en zoals deze prachtige smiley , alleen smilen als er nog wat eurootjes te verdienen vallen,Vooral heel graag de baas spelen over mensen, kinderen, en paarden, geen tegenspraak dulden, of zelfs kritische vragen willen beantwoorden, kortom, uiteindelijk vooral last hebben van zichzelf... Waarschijnlijk off topic, neem me niet kwalijk, dit moest ik even kwijt