Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Milkberry schreef:Ik zie dat volledig andersom. Want de touwtjes hangen slap als het paard zijn hoofd in "normale" houding houdt, als hij voorwaarts neerwaart gaat, krijgt hij toch druk? Dan spannen die touwtjes toch ook?
ChocooPrins schreef:Fijne kerst!!
Het is inderdaad een dressuur rijkunst beoordelings topic.
Maar dus aan de waarschijnlijk talrijke meelezers, het heet niet klassieke dressuur rijkunst beoordeling. Dus hoewel er veel posters zijn die zich bezighouden met hun paard klassiek op te leiden, laat je niet afschrikken om ook mee te praten, filmpjes of foto's te posten. Iedereen heeft een eigen stijl. Of is zijn eigen rijstijl aan het ontwikkelen. En iedereen die meeleest of post is bezig om zichzelf te verbeteren of hun kennis te verbreden. Anders doe je de moeite niet mee te lezen nietwaar. En iedereen kan bijleren of een ander kan de situatie misschien herkennen. En neem eruit mee wat je denkt van belang te kunnen zijn.
Aan de posters, doe zo voort! En sta open voor anderen en andere rijmethoden dan de jouwe. Niemand is verplicht iets na te apen of te volgen, niet jezelf iemand anders en ook anderen jouw niet.
Maar be open minded! Dan zullen er misschien meerdere mensen zich melden die al lang meelezen, maar schrik hebben om iets te posten.
ChocooPrins schreef:Milkberry schreef:Ik zie dat volledig andersom. Want de touwtjes hangen slap als het paard zijn hoofd in "normale" houding houdt, als hij voorwaarts neerwaart gaat, krijgt hij toch druk? Dan spannen die touwtjes toch ook?
Of het moet zijn dat de touwtjes zooo strak staan dat hij/zij helemaal geen kant op kan. Maar dan ook niet naar boven.
Als het paard naar beneden gaat en de touwtjes zijn strak dan zijn te te kort afgesteld.
Maar met touwtjes zie ik ze eerder naar beneden en diep lopen dan echt vwnw. Dus voor de loodlijn is eigenlijk niet mogelijk, of ze moeten zodanig lang zijn dat het eigenlijk zinloos is dat ze eraan hangen.
Simpelman schreef:Bij deze een fijne kerst allemaal.
Ook wil ik hierbij een vriendelijk verzoek doen.
Dit topic heeft een bedoeling, namelijk:
dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling
Er zijn ontzettend veel mensen die het dagelijks meelezen zonder zelf mee te discussiëeren, waarschijnlijk zijn zij geinteresseerd in de informatie die velen hier inbrengen.
Ik kan me niet voorstellen dat ze geinteresseerd zijn in de vele privé perikelen van een aantal actieve deelnemers.....
Mijn verzoek is om het topic wat zakelijker en vooral informatief te houden.
Milkberry schreef:Oke.. even informatief dan.
Kan iemand mij uitleggen waarom er met touwtjes wordt gelongeerd?
Ik zat dat vandaag eens te bekijken... en wat ik zie, is dit:
Paard krijgt druk in de mond als hij voorwaarts neerwaarts gaat. En als hij zijn hoofd omhoog houdt, gaan de touwtjes slap hangen, dus geen druk.
Wat wil iemand daarmee bereiken? Ik snap het principe iig niet XD
Starbreeze schreef:ChocooPrins schreef:Fijne kerst!!
Het is inderdaad een dressuur rijkunst beoordelings topic.
Maar dus aan de waarschijnlijk talrijke meelezers, het heet niet klassieke dressuur rijkunst beoordeling. Dus hoewel er veel posters zijn die zich bezighouden met hun paard klassiek op te leiden, laat je niet afschrikken om ook mee te praten, filmpjes of foto's te posten. Iedereen heeft een eigen stijl. Of is zijn eigen rijstijl aan het ontwikkelen. En iedereen die meeleest of post is bezig om zichzelf te verbeteren of hun kennis te verbreden. Anders doe je de moeite niet mee te lezen nietwaar. En iedereen kan bijleren of een ander kan de situatie misschien herkennen. En neem eruit mee wat je denkt van belang te kunnen zijn.
Aan de posters, doe zo voort! En sta open voor anderen en andere rijmethoden dan de jouwe. Niemand is verplicht iets na te apen of te volgen, niet jezelf iemand anders en ook anderen jouw niet.
Maar be open minded! Dan zullen er misschien meerdere mensen zich melden die al lang meelezen, maar schrik hebben om iets te posten.
Dat is heel moeilijk wanneer je niet hetzelfde doel nastreeft. De KD staat haaks op de MD. Ik hoef niet tot een ander inzicht te komen, ik weet hoe MD werkt en ik vind dat niks en bovenal niet correct. Ik probeer juist weg te komen van dat diep en rond. Dus dat zal altijd een welles/nietes discussie blijven. Dat geldt ook voor commentaar geven en krijgen op foto's en video's, ik doe het niet meer, geen zin meer in.
Prima dat iemand andere inzichten heeft of een andere manier volgt, wanneer je vindt dat iets goed gaat moet je het niet veranderen, dat is mijn mening.
Maar wannneer hier iemand weer met de botte bijl komt mededelen dat we geitenwollensokken zijn of iets dergelijks zonder onderbouwde mening, blijf dan lekker weg.
Mijn paard loopt heerlijk, zit nooit 'vast', zit goed in zijn vel, verandert in een bodybuilder, we hebben nooit strijd en ik stap steeds met een fijn gevoel af.