Klassieke vs Academische Rijkunst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: Klassieke vs Academische Rijkunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:12

Hmm, voor de duidelijkheid: wanneer val je nog onder beginner? Ik schaar mezelf namelijk eigenlijk ook nogsteeds onder de beginners, en rijd nu 5 jaar, en ben nu op hele brave paarden redelijk handig in de basis.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:15

Airborn schreef:
Hmm, voor de duidelijkheid: wanneer val je nog onder beginner? Ik schaar mezelf namelijk eigenlijk ook nogsteeds onder de beginners, en rijd nu 5 jaar, en ben nu op hele brave paarden redelijk handig in de basis.

ik heb ruiters gezien die een jaar rijden en die er meer gevoel voor hadden en handiger waren dan ruiters die al 10 jaar rijden. Dus jaren ervaring zegt mij niet zoveel qua beginner of gevorderd.
Als men de basis goed aangeleerd krijgt is dat al de helft van het werk :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:18

Misschien beter plan: Ik laat Moll oordelen of ik nog onder de beginners val of niet :D (ben benieuwt, lol)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:19

Of natuurlijk een mooie foto dan kunnen wij mee beoordelen *\o/* ;)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:21

Mja, zodra mn pc de memorie kaart van mn camera leeg wil halen, en ik een slachtoffer heb gevonden om foto's te maken, komen dr foto's / filmpjes, lol.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:37

Airborn schreef:
Mja, zodra mn pc de memorie kaart van mn camera leeg wil halen, en ik een slachtoffer heb gevonden om foto's te maken, komen dr foto's / filmpjes, lol.

Met toelichting van moll erbij? :P

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:47

Als hij daar zin in heeft wel, lol.

edit: kan ik alleen maar van leren!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:49

Ben benieuwd!
ik zal binnenkort ook eens wat fotos plaatsen
Worden we tenminste samen afgezeken :')

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:50

ik denk dat je altijd een beginner blijft op welk niveau je ook zit , want des te meer je leert en begrijpt des te meer deuren er ook weer open gaan om van te leren

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:51

liberty22 schreef:
ik denk dat je altijd een beginner blijft op welk niveau je ook zit , want des te meer je leert en begrijpt des te meer deuren er ook weer open gaan om van te leren

Je bent tenslotte nooit uitgeleerd :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:52

Nouja, ik weet dat er bij mij echt nog vanalles aan schort, dus dat scheelt, lol. Zolang het opbouwende kritiek is kan ik het wel hebben. As ze maar lief zijn voor het paard ;)

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:55

Airborn schreef:
Misschien beter plan: Ik laat Moll oordelen of ik nog onder de beginners val of niet :D (ben benieuwt, lol)

Moll is zelf nog een beginnend ruiter. Ook al vindt hij dat zelf niet, je kunt als je slechts 5 jaar paardrijdt jezelf niet onder de ervaren ruiters scharen. Paardrijden leer je niet in slechts 5 jaar tijd.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:58

Dressage4U schreef:
Airborn schreef:

Moll is zelf nog een beginnend ruiter. Ook al vindt hij dat zelf niet, je kunt als je slechts 5 jaar paardrijdt jezelf niet onder de ervaren ruiters scharen. Paardrijden leer je niet in slechts 5 jaar tijd.

jah dat ben ik toch echt met je eens en dan wil ik het over niemand persoonlijk hebben maar vijf jaar wat is dat nu

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 00:00

maar volgens mij rijd ie wel langer als vijf jaar , tenminste heb ik van horen zeggen

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 00:02

Is dit nu niet al genoeg ter sprake geweest over moll?
Jammer dat dit steeds weer aangehaald moet worden

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 00:02

a, niet relevant voor dit topic, b, niet relevant voor mij daar ik zijn lessen erg fijn en leerzaam vind, en c, hij heeft al meerdere keren, ook in dit topic gezegt dat hij al langer dan 5 jaar rijd als ik mij niet vergis...

Zullen we nu weer ontopic en bezig met de echte discussie?

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 00:05

ja jullie hebben helemaal maar het werd denk ik ter sprake gebracht aan de hand van de beginnersvraag denk ik zo hoor verder nergens om

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 00:07

Reactie was ook niet op jou liberty, maar op dressage4U, die komt binnenvallen om deze duidelijk veel toevoegende mededeling te doen, lol.

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 00:15

orienta schreef:

Sorry, jullie topic gaat mij te snel om alles bij te lezen. :D
Wat mij opvalt is dat Moll zich op een ander forum (Poetsplaats) "Prof" noemt en zich daar dus voordoet als de professor van Bokt. Dat is niet zo netjes maar wat ook niet netjes is, is dat hij teksten kopieert van andere forummers en van bekende ruiters en dat helaas te pas en te onpas doet. Hij geeft regelmatig een verkeerd antwoord bij een vraag waardoor hij dus zowat iedere keer door de mand valt en waaruit blijkt dat hij er nog niet veel van begrepen heeft.

Bovenstaande is toch wel ontopic want ik lees hier veel sprookjes en onwaarheden en wil daar anderen toch voor waarschuwen.
Trouwens, Moll is hier niet de enige die teksten uit boeken en van forummers kopieert.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 05:13

Van iedereen kan men leren! Veel ervaring of minder ervaring. Soms is juist die frisse kijk wel eens goed. Anderen kunnen heel goed de theorie koppelen aan de praktijk en daar weer uit doceren.

Maar bedankt voor de interessante informatie Dressage4U ;)

En Airborn en Orienta, ik ben oprecht benieuwd naar beeldmateriaal! :)

owja, en niet schrikken van die opmerking hoor. Heb dit gebaseerd op een lijst die vermeld stond in een magazine waarin contact was opgenomen met verschillende instructeurs en trainers. Uiteraard waren dit met name de wat beroemdere types of de instructeurs die momenteel hard bezig zijn om naam te maken.

Meer dan driekwart gaf enkel les vanaf M of Z niveau of bij voorkeur nog hoger. Slechts een enkeling koos ook voor de beginner.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 06:33

Dressage4U schreef:
Airborn schreef:

Waarom zo persoonlijk schrijven? Hoe lang moll doet rijden geen idee, maar dacht gelezen te hebben 5 jaar eigen paard en voorheen jaren gereden?
Beginnende of gevorderde ruiter doet er niet toe, zo lang de ruiter er zich van bewust is alleen een ruiter te kunnen zijn met paard en zijn gehele leven een leergang tesamen is. Een ruiter is maar mens zonder paard, geen niveau meer daar.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 06:36

Hier treft u wel een punt, is u vast en zekers niet alleen opgevallen. Maar het schrijven van de ware professor is altijd te herkennen, dat inhoudelijke onderbouwde schrijven is niet te quoten, dan begaat men de fouten zoals nu het geval.

Dressage4U schreef:
orienta schreef:

Sorry, jullie topic gaat mij te snel om alles bij te lezen. :D
Wat mij opvalt is dat Moll zich op een ander forum (Poetsplaats) "Prof" noemt en zich daar dus voordoet als de professor van Bokt. Dat is niet zo netjes maar wat ook niet netjes is, is dat hij teksten kopieert van andere forummers en van bekende ruiters en dat helaas te pas en te onpas doet. Hij geeft regelmatig een verkeerd antwoord bij een vraag waardoor hij dus zowat iedere keer door de mand valt en waaruit blijkt dat hij er nog niet veel van begrepen heeft.

Bovenstaande is toch wel ontopic want ik lees hier veel sprookjes en onwaarheden en wil daar anderen toch voor waarschuwen.
Trouwens, Moll is hier niet de enige die teksten uit boeken en van forummers kopieert.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:46

Nog even terugkomend op wat o.a. Mindfields zegt...moet je als instructeur sowieso geen engelengeduld hebben? :)
Wat vinden jullie van David de Wispelaere als instructeur? Heb jaren geleden hem zien lesgeven en wat mij toen erg opviel was de rust in de lessen en het vele belonen van het paard.

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:57

DWdW,vind ik bijzonder goed

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:02

Ik ken alleen de naam. En weet dat hij ook zadels heeft :)
Verder nooit gezien dus kan er geen mening over vormen.