Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aerdenhout1 schreef:Ik wil eigenlijk niet reageren, maar ga toch de vraag stellen....
Hoe kan het dat 2 van mijn leerlingen ( die nu op de A de B manier rijden) die beide hun punten reden in de dressuur ( L2), van 1 paard door instructrice van A.D.B werd gezegd.... paard is keurig recht, nu, na ongeveer een 1/2 jaar les en rijden, volgens diezelfde instructrice niet meer aan wedstrijden deel moet/kan nemen omdat het paard er niet klaar voor is???
Trouwens ook de osteopaat ( sandra van Leeuwen) vond het paard in goede conditie en recht... Snap nog steeds niet helemaal waar al die mooie verhalen vandaan komen n.l en wil het heel graag snappen! Ik zie alleen maar paarden die niet voor, maar achteruit gaan qua bespiering en beweging....is dat dan normaal en heeft het zijn tijd nodig? Maar waarom, vraag ik me dan af, als het paard al recht is en mooi in zijn lijf zit met de goede bespiering? Achteruit training heb ik nog nooit over gehoord n.l! Leg het eens uit!!!
aerdenhout1 schreef:Ik wil eigenlijk niet reageren, maar ga toch de vraag stellen....
Hoe kan het dat 2 van mijn leerlingen ( die nu op de A de B manier rijden) die beide hun punten reden in de dressuur ( L2), van 1 paard door instructrice van A.D.B werd gezegd.... paard is keurig recht, nu, na ongeveer een 1/2 jaar les en rijden, volgens diezelfde instructrice niet meer aan wedstrijden deel moet/kan nemen omdat het paard er niet klaar voor is???
Trouwens ook de osteopaat ( sandra van Leeuwen) vond het paard in goede conditie en recht... Snap nog steeds niet helemaal waar al die mooie verhalen vandaan komen n.l en wil het heel graag snappen! Ik zie alleen maar paarden die niet voor, maar achteruit gaan qua bespiering en beweging....is dat dan normaal en heeft het zijn tijd nodig? Maar waarom, vraag ik me dan af, als het paard al recht is en mooi in zijn lijf zit met de goede bespiering? Achteruit training heb ik nog nooit over gehoord n.l! Leg het eens uit!!!
aerdenhout1 schreef:Kan ik inderdaad eens doen a.s vrijdag alabaster. ZIJ kan me het me inderdaad het beste vertellen. Ik begrijp n.l nog steeds geen ene moer van dit soort lesgeven.( van wat ik hier zie dan he !!) IK denk nog steeds dat je een paard alleen maar recht richt door oprekken van div. spieren. Academische rijkunst is het niet in elk geval.
Wat ik wel heel goed begrijp is dat er toch veel mensen wel baat hebben bij deze manier van rijden.
labionics...het paard waar ik het o.a over heb was volgens instructrice recht!!
Paard zou nu geen wedstrijd meer kunnen /mogen lopen????
aerdenhout1 schreef:Kan ik inderdaad eens doen a.s vrijdag alabaster. ZIJ kan me het me inderdaad het beste vertellen. Ik begrijp n.l nog steeds geen ene moer van dit soort lesgeven.( van wat ik hier zie dan he !!) IK denk nog steeds dat je een paard alleen maar recht richt door oprekken van div. spieren. Academische rijkunst is het niet in elk geval.
Wat ik wel heel goed begrijp is dat er toch veel mensen wel baat hebben bij deze manier van rijden.
labionics...het paard waar ik het o.a over heb was volgens instructrice recht!!
Paard zou nu geen wedstrijd meer kunnen /mogen lopen????
CarovdG schreef:Daffie1986: Inderdaad, en daar hebben veel mensen helaas geen zin in/het geduld voor. Het eerste half jaar heeft menig stalgenoot zeker bij mij vast ook wel eens gedacht "waar is zij mee bezig": contrastelling, slingerlijnen, kwartlijnen en paard met het hoofd redelijk hoog. Maar je zag het paard met de maand sterker worden en beter gaan bewegen. Ik les overigens bij 2 verschillende mensen via AdB. Bij de één betaal ik € 25,=(incl € 5,= rijkostenvergoeding) en bij de ander € 40,=. Beide voor 3 kwartier. Vind € 40,= eigenlijk te gek, maar ja, leer ontzettend veel dus waard is het wel.
CarovdG schreef:Dat blijft voor velen een probleem: een paard wordt steeds schever, gaat steeds slechter bewegen en bijna niemand kan echt uitleggen hoe je een scheef paard (wat elk paard van nature is) weer recht kunt maken. Het is voor mij bijv. onbegrijpelijk waar ik de soms, in mijn ogen belachelijke hoge punten, vandaan haalde: als ik de video opname terug zag en bewust werd van hoe scheef mijn paard door de ring liep.....maar ja, het plaatje is dan voor veel juryleden doorslaggevend. Na een wedstrijdstop van bijna 2 jaar, start ik in het voorjaar weer. Fijn nog in de L-2 maar nu wel met een paard wat rijtechnisch voor elkaar is en veel belangrijker, het rijden is weer echt leuk voor ons beide!
Het grondwerk lijkt me ook super om te doen, aan de hand een paard sb, travers laten doen. Heb hiermee echter weinig ervaring. Kijk ook wel eens op de site van Marijke de Jong (AR) en ben benieuwd wie hier welke ervaring mee heeft. Ben absoluut erg te spreken over AdB en heel enthousiast over de lessen maar bijv. mijn zit, is echt een drama. Ik kan absoluut niet doorzitten, ligt vooral aan mij en als ik weer eens flink last heb van mijn rug, is werk aan de hand natuurlijk super voor de afwisseling. Hoor graag jullie ervaringen!
aerdenhout1 schreef:Ik ga het zeker vragen vrijdag. Moet wel zeggen dat ik er huiverig voor was, omdat er het een en ander is gebeurd op stal en ik me er niet mee mocht bemoeien. Gelukkig is de sfeer nu weer gezellig en zal het geen problemen meer geven.
Ben benieuwd naar haar antwoord.
Laat het jullie weten!