De mensen die roepen dat het een sport is omdat je er spierpijn van krijgt, doen categorisch gewoon veel te veel (de enige plek waar je spierpijn zou mogen krijgen is in je kuiten, de rest hoort ontspannen te zijn).
Ik heb maar een keer spierpijn gehad van het rijden, en dat was de eerste keer.
Ik denk dat maar heeeeeeeel weinig mensen je dit na kunnen zeggen! Dus je bent waarschijnlijk gewoon een natuurtalent, heel veel anderen vinden paardrijden ook leuk maar kunnen het helaas niet zoals jij dat kan, ik zou het graag zo willen maar ik ben niet gezegend met dit talent, dus zal ik eraan moeten werken om enigzins in de buurt te komen en daar wordt ik dan waarschijnlijk vermoeid van...Ik houd van rijden, vind het fijn en relaxed, en als je samen met je paard ff lekker kunt relaxen en nog een paar leuke oefeningen kunt rijden, vind ik dat gaaf. Maar ik vind het geen sport. Op het niveau van Anky is het sport, maar op het niveau van de NL ruiter is het geen sport, maar een hoop geklungel, waarbij het paard het zwaar te verduren heeft, en in sommige gevallen is het ronduit dierenmishandeling.
En dan nog verbaasd zijn als het paard zich zo moelijk laat vangen in de wei

Nee, kan het geen sport noemen, niet op zo'n ten hemel schreiend laag niveau.
Als je echt wilt sporten, moet je eens een les RPM meedoen, of bodypump, of cardiofitness...... dát is sport.
Ik vind het ook fijn om te rijden! En ik vind het ook leuk om samen met mijn pony te zijn, maar dat was de discussie niet.. Ik zeg ook niet dat ik hiermee aan sport doe, wat ik met mijn reacties bedoelde was dat ik wel vermoeid van paard af kom (tenminste toen ik nog dressuur lessen kreeg helemaal, en als ik een lange buitenrit gemaakt heb ook). Paardrijden IS een sport, dat staat al vastgesteld, netzoals dammen dat is...