Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eilander schreef:De middelste vd drie mag dan wel met het neusje op de loodlijn gesteld zijn maar hij mist lengte in de hals.Kijk maar eens naar de bovenste halsspier ,die loopt niet mooi door tot op de schouder.
De onderste mag dan achter de loodlijn lopen maar heeft meer lengte!
runningkawa schreef:Die had ik er al eens een paar keer eerder opgezet
Foto's zijn willekeurig van i-net afgeplukt en neer geplakt.
Verder niet gekeken hoe het paard eruit ziet. Gewoon puur loodlijn of niet
eilander schreef:Ben met Anneliesje eens dat de foto vh paard in Levade niet bij dit verhaal past.Het dier is zelfs niet AAN de teugel ,gezien de waslijntjes.
Jethafa schreef:Wat een geweldige uitleg weer!! Super bedankt allemaal.
Nu had ik toch even een vraagje over mijn post van 3 bladzijden geledenHoe weet ik of kan ik oefenen dat mijn bijrijdpaard lekker laag blijft lopen en toch niet op de voorhand loopt..? Hoe weet ik dat hij op de voorhand of op de achterhand loopt?
Ik heb niemand erbij, dus ik moet het zelf voelen!
Squit schreef:mijn vz paard heeft ook druk nodig om goed te lopen..
en dan zijn we nog 15 tot 20 min bezig en loopt hij met z'n hoofd omhoog en dan ineens geeft hij lijkt het wel op en dan loopt hij netjes en dan ook met zijn achterhand er onder..
maar dan ben ik wel lang bezig!!!!!!
beantsje schreef:eilander schreef:Ben met Anneliesje eens dat de foto vh paard in Levade niet bij dit verhaal past.Het dier is zelfs niet AAN de teugel ,gezien de waslijntjes.
Ik kom even terug op mijn vorige post, met die 4 bogen. Een levade is een situatie 4, waarbij er sprake is van (extreme) verzameling en de boog a.h.w. achterover gekanteld is.
En wat die waslijntjes betreft; beetje kortzichtig, denk ik. Het paard wordt gereden op alleen een stang (met lange scharen). Dat contact is natuurlijk stukken lichter dan bij een trens. Daarbij: op het moment dat het paard al zijn gewicht op de achterhand heeft, kan het niet anders zijn, dan dat de aanleuning superlicht is. Je trekt tenslotte het paard niet omhoog! Ter vergelijking een ruiter van een klassieke school met paard in levade; dit keer met stang en trens. Wie zou durven beweren dat dit paard niet aan de teugel is?
superwoman schreef:Squit schreef:mijn vz paard heeft ook druk nodig om goed te lopen..
en dan zijn we nog 15 tot 20 min bezig en loopt hij met z'n hoofd omhoog en dan ineens geeft hij lijkt het wel op en dan loopt hij netjes en dan ook met zijn achterhand er onder..
maar dan ben ik wel lang bezig!!!!!!
Ik vind dat altijd gek. Nu ken ik je paard niet, dus bedoel ik het niet rot!
Het is meer en constatering.
Ik heb aardig wat paarden gereden en ben er nog nooit 1 tegen gekomen die ik
op veel druk aan de teugel moest vragen en ook niet dat het lang duurde.
Wel eens o.a één stugge gehad die ik met één keer met een slofje daarna ook weer (zonder slof)
zonder moeite aan de teugel reed.
( Door de hulp van de slof, kon ik 'm toen snel belonen en ook de slof los laten hangen. Het paard was zo gespannen dat ik geen zin had om daarmee te gaan vechten, door de slof reed ik 'm door het "kritieke punt" heen en kon hij lang en laag verder gaan. Ik kon zien en merken dat het paard dat prettig vond en daarom ook de keren erna gewillig omlaag ging met z'n hoofd. Zo heb ik dat ervaren)