Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 16:18

met cap.
omdat anders me moeder me iets aan doet Tong uitsteken

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 16:40

ik rijd met cap omdat ik het veiliger vind.
ik vind dat iedereen een eigen mening mag hebben maar mijn mening in nou eenmaal met cap. Bloos Tong uitsteken

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:52

Ik rijd ook altijd met cap. Ik voel me er veiliger bij en het is ook verplicht op de manege. Mensen die zeggen dat ze zonder rijden omdat ze hem altijd vergeten snap ik niet, zeg dan gewoon dat je niet met cap wilt rijden..

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:53

Ik rij altijd met, voel me net iets veiliger dan.
Mensen die zeggen dat het niet lekker zit; tja kwestie van wennen volgens mij. Ik voel hem niet eens meer. Is net als met een bril denk ik, zit in het begin vast ook niet lekker.
En volgens mij is het verzekeringstechnisch inderdaad ook beter om dat ding gewoon op te zetten.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:32

Met cap, ik ben toch niet gek!? Haha!

Veiligheid voor alles, een cap kan ik nieuw kopen, mijn hoofd niet.

KimberleyCo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:27

Een paard kan je nooit vertrouwen.
Een paard kan in het niets schrikken en je kan er onder liggen.. Dus ik rij altijd maar dan ook echt altijd met cap!
Ik zie ook vaak mensen op buitenrit zonder cap.. Dan vraag ik me zelf wel is af.. Wat nou als je er af valt op de straat? Missschien ben je dan wel harstikke dood? Maar goed.. dat moeten ze zelf weten!

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:37

Ik rijd altijd met cap, want het moet bij ons op de manege en ik vind zelf ook veel veiliger Knipoog

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:40

Tegenwoordig altijd met cap. Heb redelijk jonge paarden. Vroeger in de ponytijd nooit met cap. Alleen op de wedstrijd.
Maar nu zou ik niet meer zonder willen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:21

Ik rijd altijd met cap, omdat het verplicht is bij ons op stal en ik ben het daar eigenlijk ook mee eens

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:23

hangt er bij mij van af welk paard ik pak.. als ik mijn merrie ga trainen heb ik mijn cap op.. als ik mijn oude ruin pak die ik al 12 jaar heb heb ik geen cap op..

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:25

Ik rij altijd met cap. Tenzij ik om bepaalde redenen geen cap tot mijn beschikking heb. Ik had bijvoorbeeld een keertje een drijfnatte cap omdat het lekte, maar ik had wel les. Ik heb toen zonder cap gereden, maar dat zou ik normaal nooit doen.

_emmy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:30

cap op... geloof me, ik rij al vanaf mijn 5de en ik ben nu 40 jaar. toen ik 14 jaar was viel ik van mijn pony, zonder cap. 3 dagen in coma gelegen. afgelopen april struikelde mijn paardje, ik werd gelanceerd en kwam recht op mijn hoofd terecht. ik had mijn nek gebroken maar dankzij mijn cap was het niet erger, de dokter zei dat als ik hem niet op gehad had dan... nou dat kun je zelf wel in vullen, als mijn dochter van 12 jaar rijd heeft ze altijd haar cap op, dus CAP op!!! ook als je paard 30 is....

Irene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:38

Ik rijd altijd met cap, het is veiliger, en ik voel me dan veiliger.
Helemaal sinds ik 2 maanden geleden ben gevallen van een pony, en een hersenschudding had(ik had wel een cap op!!).

_fenna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 23:34

met cap, het blijft een dier, en je weet nooit wat er gebeurt.....

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 04:09

Ik rijd altijd met cap. Ik zou ook wel een zón opblaasbaar vest willen hebben maar vind ze nog ontzettend duur.

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:06

Volgens mij is dit echt een eindeloze discussie, de een vind het gewoon belangrijk en de ander kan het niet schelen
(persoonlijk ben ik van het mét cap rijden, voor de veiligheid.. maar ik accepteer de keuze van andere mensen ook, eventuele gevolgen komen ze vanzelf tegen; hoe erg die ook kunnen zijn.. )
Maar het is een principe denk ik; wel of niet, deze mening is niet zo makkelijk te beinvloeden denk ik..

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:10

Je hebt kunstarmen, kunstbenen, kunsttenen, kunsthanden, weet ik veel wat allemaal, noem het maar op. Maar kunst hersenen hebben ze geloof ik nog steeds niet uitgevonden? Dus ik rijd gewoon altijd met cap Knipoog

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 13:10

tot voor kort reed ik vrijwel altijd zonder cap. ik heb zelfs zelf niet meer een goed passende. tijdens wedstrijden heb ik de cap van de eigenaren van het paard op. (er is ook nog nooit iets ernstigs gebeurd)

sinds een paar maanden onderzoek ik tijdens mijn werk jong-volwassenen die door een ongeluk op de revalidatie zitten. zo ook een meisje dat van haar paard gevallen was. (en die gaat daar ernstige gevolgen van over houden)
ik bedacht me dat het vrij dom was dat ik geen cap droeg, ook als is het paard waarop ik rijd nog zo betrouwbaar. een ongeluk zit in een klein hoekje, dat weet ik ook maar al te goed.

vandaar dat ik braaf iedere keer een cap op zet. ik doe namelijk ook altijd automatisch de gordel in mijn auto om, dus een cap opzetten is een kleine moeite.

Mariettuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:22

Ik voel me niet veilig als ik geen cap op heb.

Twee weken geleden is er voor mijn ogen een vriendin van dr paard af gevallen. Ik zag dat hij met zn hoeven tegen de bovenkant van dr cap aanknalde.
Nu heeft ze dik een week in het ziekenhuis gelegen met gebroken oogkassen en een naar binnen geslagen neus. Dit kwam omdat door de klap dr cap naar voren klapte.
Had ze dr cap niet opgehad dan was het einde verhaal geweest en kon ze dit niet navertellen.

Nu heeft ze wel een zware operatie gehad door die cap. Maar dat ding heeft er toch wel voor gezorgd dat ze nu nog leeft!

Nu komt deze val niet omdat het paard niet betrouwbaar genoeg was. Het paardje was de hele tijd superbraaf maar schrok ergens van. Mijn vriendin viel ervoor ipv ernaast dus het paard kon haar niet zien.
Ongeluk zit in een klein hoekje!

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:25

MET!! Eigen veiligheid en je weet nooit wat een paard gaat doen!!

Ekiw_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:29

Ik rijd met in deze situaties: Buiten, springen, jonge paarden, nieuwe/onbekende paarden. Eigelijk bijna altijd.
Ik rijd zonder cap: Paarden die ik goed ken, in de bak.

DNI

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:51

Meestal met cap Lachen

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:46

Er kwam laatst een vrouw kijken voor een pony, die wilde erop rijden maar ze had geen cap mee, zei ze: Ach, als dit dan mij laatste dag moet zijn..
kreeg ze als antwoord: Dat is niet eens zo erg, maar als dit de laatste dag is dat je nog kan lopen is het wel erg.
Vond ik wel een goed antwoord Tong uitsteken

wynan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:50

ik rijdt altijd met cap. van jongs af aan gedaan, mis dat ding dus als ik zonder zou gaan rijden (denk ik)
vind eigenlijk dat iedereen met cap moet rijden. een paard kan altijd schrikken en een onverwachte beweging maken.. waarom zou je dat risico lopen..

wynan

rinske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:03

Met cap, redenen vind je genoeg is het topic hier. Lachen