Kies jij voor een zweep of spoor?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ansiej004

Re: Kies jij voor een zweep of spoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:54

Ik rijd liever met zweep, want ik weet van mezelf dat ik tijdens het lichtrijden vaak aandrijf, terwijl ik dat zelf niet door heb. het zou niet eerlijk zijn tegenover de pony om dan sporen aan te doen.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:01

Ik rij met sporen knopjes die kleinste stompste die er zijn van de zweep wordt ze erg heet en met sporen is ze heel makkelijk te rijden lekker voor het been gaat heel goed

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:03

Zweep en sporen vind ik niet echt vergelijkbaar... Een zweep is meer als herinnering voor het paard dat het meot luisteren, terwijl je met sporen je hulpen verfijnt. Desondanks kies ik voor een zweep, vooral op een onbekend paard. Sporen gebruik ik zelden tot nooit.

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:12

Zweep. Mijn paard reageerd heel overdreven op spoorhulpen. De zweep is bij mij ook alleen het verlengde van mijn been. Ik gebruik hem nauwelijks, maar heb hem altijd bij me.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:21

Ik gebruik een zweep sporen heb ik echt niet nodig ik heb een voorwaarts paard. en mijn zweep gebruik ik bijna nooit als hij ergens niet langs wil leg ik mijn zweep tegen zijn hals en ik gebruik mijn kuit en stem goed dan gaat hij er wel langs. heel enkele keer als hij een keer niet goed regeert op mijn been bij een oefening dan tik ik hem bij.

als je te snel met sporen gaat rijden kunnen ze voet dood worden. Knipoog er zijn meestal altijd manieren om een paard goed voor het been te krijgen en te houden zoals tempo wisselingen en veel overgangen.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:54

Zweep. Ik weet van mezelf dat ik mijn benen nog niet continu stil kan houden en vind het dan niet fair om met spoortjes te gaan rijden. Het moet geen ezeltje-prik worden natuurlijk

tallie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:59

ik rij heel af en toe met zweep maar als ik naar buiten ga dan heb ik hem altijd bij me ik weet het niet het is een gewoonte van me zelf Gestoord Gestoord Gestoord Gestoord Gestoord Gestoord

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:33

ik rij met geen van bijde maar als het echt niet anders kan rij ik met een zweepje

_Gargamel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:08

zweepje

tallie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:43

ik vindt het af en toe gwn zielig om te zien hoe mensen met de zweep en/ of sporen gebreuken