Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:En ik denk dat dat op een een enkele uitzondering na ook wel zal zijn.
Citaat:Tienermeisje op shet wordt gezien als leuk, lief-brutaal, meisje & paardje hebben lol! Daarbij vergetend dat tienermeisje best eens 55-60 kilo kan wegen en shetje best wat te torsen heeft.
Barmat schreef:Toad schreef:Stond er niet in Bit dat geen 1 paard meer dan 100 kilo kan dragen?
Ik kan me hierin wel vinden eigenlijk
Als je de regel van 20% van het lichaamsgewicht vh paard neemt, krijg je dit:
een slank paard weegt 600 kilo. 20% hiervan =120 kilo. Naar mijn mening is dat echt teveel. Daarom ben ik het niet eens met die regel.
nou, dan ga ik maar dammen
Goofy44 schreef:Overgewicht van de ruiter, betekent niet dat dit extra belastend voor een paard moet zijn. ..
Toad schreef:Ik wil niet gemeen zijn tegenover mensen met overgewicht, maar het hele doel van paardrijden is dat zodra een persoon op het paard zit, het paard zijn rug bol maakt. Ik kan me niet voorstellen dat als er iemand van 120 kilo op een 600 kilo wegend paard gaat zitten het paard zijn rug nog bol kan maken. Als een paard zijn rug niet bol maakt, gebruikt hij zijn rug verkeerd en kunnen er dingen goed mis gaan.
Citaat:Als een paard goed kan ontspannen met een ruiter op zijn rug, dan kan hij het gewicht blijkbaar aan. Punt.
mietjuh schreef:ja, even een voorbeeld: bij de hippiade pony's heb ik geschreven bij een jury (waar ik het overigens volledig mee eens was) en we kregen een meisje in de ring, op een mega-goed-lopende D pony. Maar dat meisje was gewoon zoo dik... om even bruut te zeggen.
En dan nog te bedenken dat al die meisjes en jongens onder de 18 jaar zijn!!
Ik vond het tegenover de pony niet geheel eerlijk, en vond tevens haar manier van rijden niet erg vriendelijk...
Zo'n combinatie kun je gewoon niet erg hoog punten...
Overgewicht vind ik niet eerlijk tegenover het paard omdat je sowieso al blij mag zijn dat hij voor je wil werken, en het punt waarop wij ons zadel neerleggen is het meest gevoelige punt van de rug.
Ik heb ook gelezen dat veschillende manege's een gewichtslimiet instellen, daar ben ik het zeker mee eens
zo dat is eruit! :p
mietjuh schreef:ja, even een voorbeeld: bij de hippiade pony's heb ik geschreven bij een jury (waar ik het overigens volledig mee eens was) en we kregen een meisje in de ring, op een mega-goed-lopende D pony. Maar dat meisje was gewoon zoo dik... om even bruut te zeggen.
En dan nog te bedenken dat al die meisjes en jongens onder de 18 jaar zijn!!
Ik vond het tegenover de pony niet geheel eerlijk, en vond tevens haar manier van rijden niet erg vriendelijk...
Zo'n combinatie kun je gewoon niet erg hoog punten...
Overgewicht vind ik niet eerlijk tegenover het paard omdat je sowieso al blij mag zijn dat hij voor je wil werken, en het punt waarop wij ons zadel neerleggen is het meest gevoelige punt van de rug.
Ik heb ook gelezen dat veschillende manege's een gewichtslimiet instellen, daar ben ik het zeker mee eens
zo dat is eruit! :p