Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simpelman schreef:Wanneer U op deze vraag geen eenvoudig antwoord kunt geven dan stel ik dat U geen enkele persoonlijke rijkunstige deskundigheid hebt.
Er is namelijk iets elementairs aan te duiden.
Simpelman schreef:Er is absoluut niets mysterieus aan mijn vraagstelling, iedere gevorderde ruiter kan een simpel antwoord op mijn vraag geven.
Het is elementaire rijkunst.
Mijnheer K zet veel mensen op het verkeerde been met zijn schijnbare kennis en dat is niet goed.
knollentuin schreef:Simpelman schreef:Wanneer U op deze vraag geen eenvoudig antwoord kunt geven dan stel ik dat U geen enkele persoonlijke rijkunstige deskundigheid hebt.
Er is namelijk iets elementairs aan te duiden.
Ga je weer beginnen?
Ik vind dit zo flauw!
knollentuin schreef:ook de soms ellenlange Lappen tekst die je post en naar mijn idee voortkomen uit plakken en knippen uit reglementen en andersoortige boeken laten mij vaak afhaken
Simpelman schreef:SinneJ schreef:Nee even serieus, ik begrijp de helft niet van wat u zelf verkondigt, dus dit was onnodig.
Dat je het doel van mijn vraag nog niet begrijpt is niet erg, ik stel hem niet zo maar.
SinneJ schreef:Ik had nu eens niet over de vraag, maar wel over uw laatste opmerking die niet op de bal, maar op de man gespeeld werd.
Het rijtechnische gedeelte kan me even gestolen worden, maar als ik moet gokken zou ik zeggen dat het ergens uit een stoffig boekje komt en het woord 'skala' minstens 1 maal vermeld wordt.
Picasso schreef:Simpelman: als de boodschap voor iedereen duidelijk moet zijn omdat hij zo belangrijk is: vertel het dan gewoon in een taal die iedereen begrijpt en doe alstublieft niet zo denigrerend naar topicgenoten. De boodschap gaat dan verloren en het wordt weer een strijd om wie het belangrijkst is...
Simpelman schreef:SinneJ schreef:Ik had nu eens niet over de vraag, maar wel over uw laatste opmerking die niet op de bal, maar op de man gespeeld werd.
Het rijtechnische gedeelte kan me even gestolen worden, maar als ik moet gokken zou ik zeggen dat het ergens uit een stoffig boekje komt en het woord 'skala' minstens 1 maal vermeld wordt.
Ik stel dat wanneer iemand die regelmatig te kennen geeft over veel kennis en rijlkunstige ervaring te beschikken, die anderen het gevoel wil geven dat zijn woord autoriteit is, niet de intentie van mijn vraag begrijpt en er geen eenvoudig antwoord op kan geven kennelijk niet over de door hem opgevoerde rijervaring beschikt.
Bescheidenheid is dan een betere houding.
Murosch schreef:Ik blijf de vraag moeilijk vinden, maar ik denk..
Het paard dat voor de loodlijn gaat (en die vanuit de achterhand gaat) in een overgang van draf naar stap daarbij blijft de teugeldruk gelijk in de overgang en ook de voorwaartse drang blijft waardoor de overgang vloeiender zal gaan.
Simpelman schreef:Murosch schreef:Ik blijf de vraag moeilijk vinden, maar ik denk..
Het paard dat voor de loodlijn gaat (en die vanuit de achterhand gaat) in een overgang van draf naar stap daarbij blijft de teugeldruk gelijk in de overgang en ook de voorwaartse drang blijft waardoor de overgang vloeiender zal gaan.
In optima heet dat dan Dürchlassig en dat is ons einddoel.
Bij het achter de loodlijn gaan wordt de Dürchlassigheit verbroken.
Dat is wat er elementair aan te merken is op de video van S_en_Z, ze rijdt consequent (tot ver) achter de loodlijn.
Ze zou daar vriendlijk op gewezen moeten worden, ze kan daarmee haar rijden verder vebeteren.
Simpelman schreef:Een ieder stelt zijn prioriteiten.
Nageeflijkheid is NIET het achter de teugel gaan waar duidelijk sprake van is bij het achter de loodlijn gaan.
Nageeflijkheid is het geen weerstand bieden.