Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cardy schreef:Hier iemand met een afgeschreven, uitgedokterd paard, welke in 2005 eigenlijk allang ingeslapen had moeten worden. Mede dankzij Antoine (en zijn leerlijn Nakita de Boer) is zij helemaal hersteld en heb haar tot de Z2 gereden op wedstrijden. Paard was schever dan scheef, ongelijk bespierd en kreupel.
Simpelman schreef:[ Video ]
listiglistje schreef:Simpelman schreef:[ Video ]
Ik mag niet hopen dat je dit geweldig vindtwat een onbalans en een erg onrustige ruiter,
daardoor dito zeer onrustige aanleuning. En over dat geprik met de sporen nog maar te zwijgen.
Paard krijgt iedere x rukjes in de bekvervolgens worden er zaken als wijken en sb gevraagd waar het paard nog niet klaar voor is,
ruiter moet van armoede weer aan de binnenhand gaan plukken en rukken, terwijl het paard totaal in onbalans is.
Dit wordt dus nooit wat.... paard wordt zo nooit rechtgericht en op 2 teugels.
damian23 schreef:Ik zie veel liever die mevrouw op de vos die zoekende zijn naar de losgelatenheid, dan deze vos die in een valse knik loopt, geknakt is in de derde wervel en geen juiste rugbespiering heeft. Dat stuk rug achter het zadel dient rond en bespierd te zijn (round is in the back). Dit paard heeft daar een gat zitten en heeft de toplijn niet ontwikkeld. Dit gebied was ook het eerste wat bij mijn paard gevuld raakte toen ik lang en laag ben gaan rijden. Het ontwikkelen van de bovenlijn zodat het paard ons kan dragen zou voor mij een prio zijn.
damian23 schreef:Cardy schreef:Hier iemand met een afgeschreven, uitgedokterd paard, welke in 2005 eigenlijk allang ingeslapen had moeten worden. Mede dankzij Antoine (en zijn leerlijn Nakita de Boer) is zij helemaal hersteld en heb haar tot de Z2 gereden op wedstrijden. Paard was schever dan scheef, ongelijk bespierd en kreupel.
Cardy, was er een medische reden voor de scheefheid van je paard? Ben daar wel nieuwsgierig naar want wij hebben een vijfjarige lopen die ook zo scheef als wat is. Waarschijnlijk door een uitglijder op het land. Hij heeft daardoor een scheve schouderpartij, scheef SI-gewricht en een heiligbeen wat steeds terug scheef ging staan. Het gaat op zich goed met hem doordat hij bij het bekken nu bespierd is geworden en het heiligbeen op zijn plek blijft zitten, maar hij blijft op de rug zelf ongelijk bespierd. Hoe lang heb jij erover gedaan om je paard min of meer weer recht te krijgen?
damian23 schreef:Korte rukjes geven als het paard niet nageeft is volgens mij geen KD. Dan ben je het nageven aan het afdwingen.Ik heb het zelf nog nooit bij een KD instructeur gezien.
Kirstenx schreef:damian23 schreef:Korte rukjes geven als het paard niet nageeft is volgens mij geen KD. Dan ben je het nageven aan het afdwingen.Ik heb het zelf nog nooit bij een KD instructeur gezien.
Ik heb het toch echt niet verzonnen. En volgens mij is de vrouw op het filmpje ook duidelijk aan het plukken in de mond van het paard. Dan zie ik toch liever een stille verbinding.
Simpelman schreef:Ik nodig de serieuze lezers en deelnemers uit om weer met interessante onderwerpen te komen, dan kunnen weer gezellig verder gaan.
De anderen mogen de zaal verlaten als ze willen.