Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
jolienvdb schreef:little_birdy schreef:jolien ik denk dat het of zijn tanden zijn of natuurlijke scheefheid en dan moet je gaan rechtrichten
Tanden zijn gecontroleerd, dus we gaan aan het 2e moeten gaan werken
jolienvdb schreef:Van n zweepje gaat hij rennenDus das niet zo'n goed plan
Misschien probeer ik een spoortje wel, maar kan daar niet zo goed mee rijden + uiteindelijk reageert hij anders wel goed op mijn benen..
Zal idd wat oefenen op contrastelling!
Babootje schreef:jolienvdb schreef:Van n zweepje gaat hij rennenDus das niet zo'n goed plan
Misschien probeer ik een spoortje wel, maar kan daar niet zo goed mee rijden + uiteindelijk reageert hij anders wel goed op mijn benen..
Zal idd wat oefenen op contrastelling!
Het is niet zozeer dat hij vooruit moet op je spoortje, maar hij moet tussen twee teugels en twee benen blijven. Als je hem bijvoorbeeld op de volte probeert om je binnenbeen heen te buigen zal hij over de buitenschouder weg willen lopen omdat hij dat moeilijk vindt (vooral als zijn buitenkant dan de korte kant is). Dan helpt een spoortje om hem daar wat meer te begrenzen.
Fijne oefeningen zijn ook om schouder voor te rijden. Oefen contrastelling juist op de lange (bolle) kant (om juist de korte (holle) kant wat op te rekken). Op de andere hand (de korte holle kant buiten) buig je hem juist een beetje om je been heen. Niet overdrijven, gewoon iedere keer kijken wat ie kan.
Als hij in de wending op de schouder valt (dus door je been heen valt) probeer dan eens vlak voor en in de wending twee handen iets naar buiten te brengen. Dat is een extra hulp met de teugel als je het met been alleen niet redt. Uiteindelijk moet je been alleen het werk doen, maar als hij nog zo scheef is kan die teugelhulp wel helpen. Na de wending weer op twee teugels rijden.
Marjoow schreef:Ik zal zometeen proberen te reageren op anderen, al heb ik niet heel veel verstand van zaken...
Hierbij een paar foto's van Winston. Ik weet niet wat het max. is dat je mag posten, dus ga ik uit van 2 fotos![]()
Eerst een foto van halsstrekken:
[ Afbeelding ]
Ik heb het idee dat hij hier fijn loopt. Wel wat veel op de voorhand, maar wel ontspannen in zijn lijf en hij treed goed onder van achteren. Ik moet niet voorover vallen, misschien dat dit ook een van de redenen is dat hij op de voorhand valt?
Marjoow schreef:[ Afbeelding ]
Hier heb ik het idee dat hij goed loopt. Hij mag wel wat actiever van achteren en beter ondertreden. Ja mijn houding is verschrikkelijk... Onderbenen niet afsteken en handen op hun plaats houden.