[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:23

[quote="Pion"]Volgens mij rijdt fjordenfan op de meeste foto's net een bocht (gebaseerd op waar de amazone heen kijkt).
Activiteit vind ik moeilijk te zien vanaf een foto, zou meer mogen maar is redelijk volgens mij.
quote]

appuyeren naar links

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:45

Wat een leuk topic! Heb een x aantal pagina's terug gelezen. Er wordt leuk en vriendelijk commentaar gegeven.
Normaal gesproken durf ik nooit zo goed foto's te plaatsen. Nu toch maar een poging. :o

Er zit nog wel een verhaaltje vast aan deze prachtige NRPS merrie, dus ik geef even een inleiding. :) Ze is(dacht ik) 3 jaar geleden, op stal komen wonen waar ik rij.

Ze is 18 jaar en ik rij/train haar nu 1,5 jaar (ivm met studie nu minder fanatiek). Veel van haar voorgeschiedenis weet ik niet. Wat ik wel weet, en wat me het afgelopen 1,5 jaar is opgevallen./gemerkt, is dat ze een zeer sensibel en gevoelig paard is. Niet alleen onder het zadel, maar ook in de omgang. Het koste ook veel moeite om een beetje vertrouwen te winnen op beide vlakken. (In het begin was een fatsoenlijk rondje bak al moeizaam en het poetsen en zadelen begin ik maar niet over).

Het idee is ontstaan dat ze vroeger, wanneer ze ietwat loperig was(zowel buiten als in de bak), meerdere malen zeer hard in haar mond is getrokken. Bij een lichte druk, of een verkeerd teugelgebruik(bewegen met handen/ op druk rijden), moeilijke oefeningen, iets nieuws... gaat het hoofd de lucht in. Wel zodanig dat ze bijna je cap raakt. Na heel veel winnen van vertrouwen en met zeer zachte hand, engelengeduld en vriendelijk rijden, gebeurd dit nauwelijks nog. Alleen indien we moeilijkere oefeningen doen, galop, of nieuwe/onbekende dingen komt het oude zeer weer naar boven. Daarom heb ik, voor mijn eigen safety een (slof)touwtje eraan hangen die ik indien het te hoofd te hoog gaat erbij kan pakken. In principe gebruik in hem niet.

Inmiddels zijn we al een stuk verder met haar. Toch blijf ik moeite houden om, bvb met galop, de spanning uit haar lijf te laten vloeien. Ze heeft er behoorlijk de snelheid erin, waardoor ik al eigenlijk al mijn energie steek in het op mijn zit terugrijden.

Graag hoor ik jullie opbouwende kritiek over de houding en misschien ook wat tips om de spanning eruit te kunnen rijden in galop. (heb zelf het idee dat we wat meer aan de spieren in haar linker achterbeen moeten werken)

Schouderbinnenwaards:
Afbeelding

Inzet volte
Afbeelding

Afwenden
Afbeelding

Hier wilde ik haar volgensmij net wat naar voren weg laten vloeien en wat langer geven. Checken of ze mijn hand volgt.
Heb daar jammergenoeg geen vervolg van.
Afbeelding

Gr. Manon

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:52

Amanda schreef:
Ik heb foto's van mijn les van vrijdag: [RIJ-ITP] Jim en ik @ les van Noor Tanger

Waarbij ik deze er even uit wil halen. Ik vind dit zo'n mooi plaatje. We komen van veel hangen, spanning in de kaak, spanning in mijn armen.
En als ik dan dit zie... Daar word ik helemaal blij van :D
Afbeelding

Verder hebben we heel relaxt kunnen draven. Jim en ik zijn nog niet constant. Jim doet heel lief wat ik vraag. Maar als ik het maar half vraag, doet hij het ook maar half. Ben ik te lief, neemt hij de ruimte.
Ik moet dus consequenter rijden. Jim is bereslim wat dat betreft.
Doe ik dat niet, krijg je op een stukje van 3 meter van dit:
Afbeelding

Naar dit (te laaaaaat.... := )
Afbeelding

Uiteindelijk wil ik naar dit toe. Wat hoger ingesteld, maar wel rond, rug mooi bol, losse houding en fijn dragend achterbeen.
Dat is nog veel te zwaar om constant te doen, maar ik ben al wel blij dat hij dit stukjes aanbiedt :j
Afbeelding
[/quote]

1ste foto : Beetje moeilijk te beoordelen omdat ik in de eerste plaats ook altijd naar de benen kijk. Buiten het feit dat hij vriendelijk en ontspannen kijkt dus, kan ik hier niet veel uit afleiden. :o

2de foto : Ik zie dat links achter al van de grond is en RV nog staat dus hij loopt op de voorhand. Zelf zit je op deze foto ook voorover wat het natuurlijk nog moeilijker maakt. Ik heb de indruk dat als je hier de teugels zou lossen hij zo in het zand zou bijten :=

3de foto oogt mooier :) Nog steeds op de voorhand maar het achterbeen is hier al veel actiever ( beetje stuwend) en vooraan gaat zijn neus er toch ook al wat meer uit. Nog wel die ontspannen blik in zijn ogen. Hij lijkt wel te denken "ik kan best wel meer, maar waarom moeilijk als makkelijk ook kan (mag)" :D

laatse foto galop: Hier lijkt hij erg zwaar op je hand en gaat hij alweer de grond induikelen als je de teugels plots zou loslaten, heb ik de indruk.

Algemeen vind ik je wel een vriendelijke ruiter al mag je dus best wat meer vragen van je paard (meer voorwaart, actiever achteraan en vooraan voorlopig niet teveel aandacht aan schenken, dat komt vanzelf wel!

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:18

fjordenfan schreef:
lees al een tijdje mee, nu maar eens met foto:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoi, nog een poging :

Ik vind het in het algemeen erg mooi ogende foto's. Wat heb je een prachtige fjord! Op alle foto's vind ik hem actief lopen!
Vooral de voorlaatste foto (schouderbinnenwaarts?) vind ik een fijn beeld. Hij treedt mooi onder zijn massa en ik denk dat 1 seconde later hij waarschijnlijk de binnenteugel volledig zou hebben losgelaten, niet?

Wat me wel opvalt is dat je je binnenhand soms naar je toe trekt en allebei je handen erg hoog houdt (doe ik zelf ook trouwens, volledig onbewust :o )
Vooral op de laatste foto zie je dat hij zich daardoor ook vastzet in de linkerkaak en wordt zijn beweging door die binnenhand als het ware afgeblokt. Tja, fjorden hebben daar net achter de kaak al niet veel ruimte dus vooral daar zou ik extra op letten :)

Kvind het echt wel een leuk dier!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:29

Bedankt :)
Misschien helpt het je als ik ons verleden beschrijf.
Ik les sinds oktober of november (weet het niet precies) bij Noor Tanger (heb nu 4 lessen gehad).
Voor die tijd reed ik vooral op druk. Streng met mijn handen. Van achter erbij rijden, opvangen van voren door druk te zetten en wachten tot hij daarin los zou laten.
Ik kon wachten tot ik een ons woog zeg maar. We hadden continu een soort van gevecht. Veel spanning en druk van voren, stuwend achterbeen en vooral veel hangen. En ik ondertussen maar druk zetten.

Waar we nu mee bezig zijn is dat ik loslaat van voren en Jim vraag dit ook te doen.
Zonder dat er druk op komt te staan. En dat is moeilijk, want ik ben gewend mijn hand vast te zetten, Jim is gewend zijn hals en kaak vast te zetten.
Vandaar ook de 1e foto, want daar zie je namelijk mijn ontspannen hand, licht contact en een fijne aanleuning door lossigheid.
Zijn tempo moet vooral nog gewoon constant zijn. Natuurlijk moet de motor er zijn, maar alles tegelijk is gewoon even lastig. Dus voor nu werken we nog aan lossigheid van voren, constante motor van achter en op eigen benen lopen.
In de training stel ik wel wat meer eisen op een dag dat hij fijn aanvoelt en rijd ik hem ook wel wat meer in de oprichting. Maar dat gaat niet altijd :D

Het op de voorhand lopen wat je ziet, dat klopt.
Hij is echter niet (meer) zwaar in de hand, zijn evenwicht houdt hij zelf en leunt niet op mij. Dus ik denk niet dat hij omvalt :D
Hij is op de voorhand gebouwd, dus het kost enorm veel kracht om hem horizontaal, laat staan wat meer opgericht, te krijgen.

Kortom, we zitten volop in een proces en na 4 lessen is er al een enorme verbetering.
Jullie constateren precies waar we inderdaad hard aan werken.
Voor mij een bevestiging dat we in ieder geval op de goede weg zitten.
Het heeft tijd en kilometers nodig :j

Lizzii schreef:
1ste foto : Beetje moeilijk te beoordelen omdat ik in de eerste plaats ook altijd naar de benen kijk. Buiten het feit dat hij vriendelijk en ontspannen kijkt dus, kan ik hier niet veel uit afleiden. :o

2de foto : Ik zie dat links achter al van de grond is en RV nog staat dus hij loopt op de voorhand. Zelf zit je op deze foto ook voorover wat het natuurlijk nog moeilijker maakt. Ik heb de indruk dat als je hier de teugels zou lossen hij zo in het zand zou bijten :=

3de foto oogt mooier :) Nog steeds op de voorhand maar het achterbeen is hier al veel actiever ( beetje stuwend) en vooraan gaat zijn neus er toch ook al wat meer uit. Nog wel die ontspannen blik in zijn ogen. Hij lijkt wel te denken "ik kan best wel meer, maar waarom moeilijk als makkelijk ook kan (mag)" :D

laatse foto galop: Hier lijkt hij erg zwaar op je hand en gaat hij alweer de grond induikelen als je de teugels plots zou loslaten, heb ik de indruk.

Algemeen vind ik je wel een vriendelijke ruiter al mag je dus best wat meer vragen van je paard (meer voorwaart, actiever achteraan en vooraan voorlopig niet teveel aandacht aan schenken, dat komt vanzelf wel!

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:38

Amanda schreef:
Voor mij een bevestiging dat we in ieder geval op de goede weg zitten.
Het heeft tijd en kilometers nodig :j

Kdenk ook dat jullie op de goede weg zijn! Je pony lijkt in ieder geval geen last van stress te hebben en in zijn ogen kan je lezen dat hij het allemaal best leuk vindt *\o/*
Kga nu zelf maar eens een stukje rijden ohh, wat hebben we er zin in :j lekker in het zonnetje bij 19 °C heerlijk :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 15:48

fjordenfan schreef:
lees al een tijdje mee, nu maar eens met foto:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waarom rijd je met lage neusriem? Heb overigens het idee dat het bit te veel "omhoog" komt in de mond (zie de bakstukken, die liggen niet mooi lang de kaak er staat best wel wat spanning op)

Hij lijkt zachter te zijn in de mond dan hij daadwerkelijk is.

Ik vind je handhouding te hoog overigens, heb je daar een reden voor? Niet bang dat hij ertussen gaat duiken?

SB ziet er best fijn uit overigens. Appuyeren zie ik idd heeel lichtjes.. maar het is een begin van appuyement denk ik ofniet?

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:53

gliss schreef:
Wat een leuk topic! Heb een x aantal pagina's terug gelezen. Er wordt leuk en vriendelijk commentaar gegeven.
Normaal gesproken durf ik nooit zo goed foto's te plaatsen. Nu toch maar een poging. :o

Er zit nog wel een verhaaltje vast aan deze prachtige NRPS merrie, dus ik geef even een inleiding. :) Ze is(dacht ik) 3 jaar geleden, op stal komen wonen waar ik rij.

Ze is 18 jaar en ik rij/train haar nu 1,5 jaar (ivm met studie nu minder fanatiek). Veel van haar voorgeschiedenis weet ik niet. Wat ik wel weet, en wat me het afgelopen 1,5 jaar is opgevallen./gemerkt, is dat ze een zeer sensibel en gevoelig paard is. Niet alleen onder het zadel, maar ook in de omgang. Het koste ook veel moeite om een beetje vertrouwen te winnen op beide vlakken. (In het begin was een fatsoenlijk rondje bak al moeizaam en het poetsen en zadelen begin ik maar niet over).

Het idee is ontstaan dat ze vroeger, wanneer ze ietwat loperig was(zowel buiten als in de bak), meerdere malen zeer hard in haar mond is getrokken. Bij een lichte druk, of een verkeerd teugelgebruik(bewegen met handen/ op druk rijden), moeilijke oefeningen, iets nieuws... gaat het hoofd de lucht in. Wel zodanig dat ze bijna je cap raakt. Na heel veel winnen van vertrouwen en met zeer zachte hand, engelengeduld en vriendelijk rijden, gebeurd dit nauwelijks nog. Alleen indien we moeilijkere oefeningen doen, galop, of nieuwe/onbekende dingen komt het oude zeer weer naar boven. Daarom heb ik, voor mijn eigen safety een (slof)touwtje eraan hangen die ik indien het te hoofd te hoog gaat erbij kan pakken. In principe gebruik in hem niet.

Inmiddels zijn we al een stuk verder met haar. Toch blijf ik moeite houden om, bvb met galop, de spanning uit haar lijf te laten vloeien. Ze heeft er behoorlijk de snelheid erin, waardoor ik al eigenlijk al mijn energie steek in het op mijn zit terugrijden.

Graag hoor ik jullie opbouwende kritiek over de houding en misschien ook wat tips om de spanning eruit te kunnen rijden in galop. (heb zelf het idee dat we wat meer aan de spieren in haar linker achterbeen moeten werken)

Schouderbinnenwaards:
Afbeelding

Inzet volte
Afbeelding

Afwenden
Afbeelding

Hier wilde ik haar volgensmij net wat naar voren weg laten vloeien en wat langer geven. Checken of ze mijn hand volgt.
Heb daar jammergenoeg geen vervolg van.
Afbeelding

Gr. Manon

Niemand? Misschien ben ik te ongeduldig :') :D , maar juist omdat het trainen met haar niet het makkelijkste gaat hoor ik graag wat tips/nieuwe inzichten. :j

S_en_Z

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 18:02

Je bent een beetje te ongeduldig, veel mensen zijn nog aan het werk :=

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:04

Ik vind jullie reacties op de piaffe logisch :j
Dit was namelijk de eerste keer dat ik hem vanuit 'het zadel (naja, zonder dus) uit ging voeren.
Ze maakte een paar pasjes op de plaats, maar natuurlijk weet ik dat het geen correcte piaffe is :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:07

@ gliss,

ik ga het even proberen :))

Foto1
Ik zie een goed ondertredend achterbeen maar mis eigenlijk een beetje meer lengte buiging, zou meer mogen :j

Foto2
Halshouding is mooi! Vind ook je teugelwerk erg prettig ogen, valt alleen naar mijn idee ietwat op de voorhand en de achterhand mag er meer onder.

Foto3
Daar komt die achterhand al ietsjes meer, maar nog steeds licht op de voorhand
aanleuning blijft fijn, maar heb je genoeg lengtebuiging voor de volte?

Foto4
Lekker voorwaarts met veel afdruk, maar nog steeds licht op de voorhand, aanleuning ziet er ook weer goed uit, neusje mag er ietsjes uit.

Ziet er uit als een lastig paard om te rijden, redelijk op de voorhand maar naar mijn idee ook lastig terug te rijden omdat hij dan achter de teugel komt, am I right? Ik denk dat je meer vanuit de achterhand moet rijden en meer met je zit mag gaan opvangen :)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:11

Ik vind het echt knap hoe jullie zo die foto's kunnen beoordelen, ik lees al een tijdje mee en na het commentaar gelezen te hebben kijk ik naar de foto's. Steeds vaker denk ik 'ohja, nu je het zegt!' ben benieuwd wat jullie over mijn foto's zeggen. Deze fjord is helaas verkocht, was echt een top merrie! Ik heb gaar ongeveer een jaartje gereden, niet specifiek dressuur, springen deden we wel eens en voornamelijk het bos in. De eerste foto is hoe we eindigden, de laatste is ergens halverwege de tijd dat ik haar reed. Ik ben altijd wel blij met het beeld geweest. Op de laatste foto even niet op mijn piano handjes letten, gaat inmiddels beter haha!

Deze is dus hoe we eindigden (na ongeveer een jaartje haar gereden te hebben) helaas geen zadel erop, maar heb geen recentere foto's..
Afbeelding

Deze was na een half jaar haar rijden.
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie ervan kunnen maken, zoals ik al zei ze is verkocht. Maar ben toch benieuwd naar wat jullie er van vinden! (:

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:19

S_en_Z schreef:
Je bent een beetje te ongeduldig, veel mensen zijn nog aan het werk :=

Krijg je ervan als je voor een tentamen aan het leren bent ;) Studieontwijkendgedrag noem ik dat. :P

VisibreTeam schreef:
@ gliss,

ik ga het even proberen

Foto1
Ik zie een goed ondertredend achterbeen maar mis eigenlijk een beetje meer lengte buiging, zou meer mogen

Foto2
Halshouding is mooi! Vind ook je teugelwerk erg prettig ogen, valt alleen naar mijn idee ietwat op de voorhand en de achterhand mag er meer onder.

Foto3
Daar komt die achterhand al ietsjes meer, maar nog steeds licht op de voorhand
aanleuning blijft fijn, maar heb je genoeg lengtebuiging voor de volte?

Foto4
Lekker voorwaarts met veel afdruk, maar nog steeds licht op de voorhand, aanleuning ziet er ook weer goed uit, neusje mag er ietsjes uit.

Ziet er uit als een lastig paard om te rijden, redelijk op de voorhand maar naar mijn idee ook lastig terug te rijden omdat hij dan achter de teugel komt, am I right? Ik denk dat je meer vanuit de achterhand moet rijden en meer met je zit mag gaan opvangen

Ja klopt ze is moeilijk te rijden en ook lastig terug te rijden. Ze is altijd goed voorwaarts, soms iets te voorwaarts.
In draf kan ik het vaak redelijk oplossen, maar in galop valt ze sneller op de voorhand als ik haar terug rij en anders loopt ze onder me vandaan. Ben er nog niet helemaal uit hoe we dan moeten oplossen. Sowieso moeten we gaan werken aan de bespiering achter zodat ze het makkelijker kan gaan opvangen. Heb het idee dat wanneer ze in galop sterker wordt, ze in draf ook wat meer kan gaan dragen. Maar dat is nog erg moeilijk voor haar en wat meer poging tot leidt soms tot protest. Bij de schouderbinnenwaards mag idd wel iets meer buiging alsmede bij inzet van de volte iets meer lengte.

Begin ook altijd met lekker laag en rond rijden met veel lengte in de hals. Ik heb, toen we volop in training waren, nog even gedacht om haar eens met bijzet te longeren. Zou dit een bijdrage kunnen leveren? Bedankt voor je commentaar :D

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:37

Lizzie : :oo
ja op die linkerhand vooral bij het appuyeren moet ik letten, klopt
en ik vind hem ook hardstikke leuk
s en z:
dit is een mooi hoofdstel dat ik gekregen heb en het bevalt prima. Heb geen sper nodig; deze neusriem zit ook vrij los.
"Hij lijkt zachter in de mond dan hij werkelijk is" ??? :o?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 18:44

fjordenfan schreef:
Lizzie : :oo
ja op die linkerhand vooral bij het appuyeren moet ik letten, klopt
en ik vind hem ook hardstikke leuk
s en z:
dit is een mooi hoofdstel dat ik gekregen heb en het bevalt prima. Heb geen sper nodig; deze neusriem zit ook vrij los.
"Hij lijkt zachter in de mond dan hij werkelijk is" ??? :o?

Ja ik vind het lastig te zien, omdat de bitringen + bakstukken zo mee naar achteren gaan lijkt er veel gewicht aan de mond te zitten.. terwijl ik hem eigenlijk juist lekker voorwaarts vind en best wel ontspannen vind lopen. (alleen op de laatste foto drukt hij zich wat op)

Misschien dat door de lage neusriem de bakstukken die aan het bit zitten makkelijker meegaan (normaal komt leer van bakstuk tegen engelse neusriem aan natuurlijk)

Het was eigenlijk "Lijkt hij zachter in de mond dan hij werkelijk is?" := had wat omgedraaid _O- dat was meer vanwege het hoofdstel :P

Mijn paard heeft ook geen sper nodig.. maar ach hij zit er aan, ik vind de neusriem mooi.. Zonder loopt ze net zo fijn :=

Er zijn ook genoeg engelse neusriemen zonder sperriemleertje (zoals de neusriemen van S&T hoofdstel)

Maar als je deze gekregen hebt en hem mooi vind kan ik er helemaal bij inkomen hoor, ik dacht, misschien heb je een reden dat er een lage neusriem op zit := (had gekund natuurlijk!)

Maar waar ik nieuwsgierig naar ben, is er een bepaalde reden dat je je handen hoger draagt?

Ik vind het al hartstikke knap hoor. Een Fjord dressuurmatig rijden en trainen lijkt mij een heel project aangezien alles zo kort en breed is :=

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:52

IlonavB schreef:
Ik vind het echt knap hoe jullie zo die foto's kunnen beoordelen, ik lees al een tijdje mee en na het commentaar gelezen te hebben kijk ik naar de foto's. Steeds vaker denk ik 'ohja, nu je het zegt!' ben benieuwd wat jullie over mijn foto's zeggen. Deze fjord is helaas verkocht, was echt een top merrie! Ik heb gaar ongeveer een jaartje gereden, niet specifiek dressuur, springen deden we wel eens en voornamelijk het bos in. De eerste foto is hoe we eindigden, de laatste is ergens halverwege de tijd dat ik haar reed. Ik ben altijd wel blij met het beeld geweest. Op de laatste foto even niet op mijn piano handjes letten, gaat inmiddels beter haha!

Deze is dus hoe we eindigden (na ongeveer een jaartje haar gereden te hebben) helaas geen zadel erop, maar heb geen recentere foto's..
Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie ervan kunnen maken, zoals ik al zei ze is verkocht. Maar ben toch benieuwd naar wat jullie er van vinden! (:

Wat mij vooral opvalt is dat hij sterker en meer in balans lijkt te zijn geworden :)
Je kunt goed aan de houding zien dat er wel iets is veranderd, maar het draven zelf niet echt, ik zie geen vooruitgang in de verzameling, puur een verandering in houding en balans :)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:57

VisibreTeam schreef:
IlonavB schreef:

[img]http://4.media.hyves-static.net/1278013899/6/R_ht/0/img1278013899.jpeg[img]

[img]http://1.media.hyves-static.net/1180841160/6/YRXl/0/img1180841160.jpeg[/]

Wat mij vooral opvalt is dat hij sterker en meer in balans lijkt te zijn geworden :)
Je kunt goed aan de houding zien dat er wel iets is veranderd, maar het draven zelf niet echt, ik zie geen vooruitgang in de verzameling, puur een verandering in houding en balans :)

:j misschien had ik beter een foto van het eerste begin kunnen laten zien. Maar die kon ik niet vinden haha. Dankje voor het reageren.

Brittiexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:15

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:21

s-en-z: Maar waar ik nieuwsgierig naar ben, is er een bepaalde reden dat je je handen hoger draagt?
=================
sja, ik zet mijn ellebogen in mijn zij, zodat ik de onderarmen en handen stil houd en probeer zoveel mogelijk van mij af te rijden. Denk dat ze daardoor wat hoog staan. als ik ze lager heb wordt het meer gespannen.
En niet alleen de fjord is kort en breed :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 19:23

fjordenfan schreef:
s-en-z: Maar waar ik nieuwsgierig naar ben, is er een bepaalde reden dat je je handen hoger draagt?
=================
sja, ik zet mijn ellebogen in mijn zij, zodat ik de onderarmen en handen stil houd en probeer zoveel mogelijk van mij af te rijden. Denk dat ze daardoor wat hoog staan. als ik ze lager heb wordt het meer gespannen.

Dus omdat het lichamelijk voor de baas een fijnere houding is :j ik snap hem

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:01

IlonavB schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Tjonge, fijn beeld!
Wat zit jij netjes, zeg! Je zou haast zeggen dat het zadel je in de weg zit. _/-\o_

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:02

fjordenfan schreef:
=================

Pfff
Respect voor jou! :j

107240

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:14

Citaat:
Tjonge, fijn beeld!
Wat zit jij netjes, zeg! Je zou haast zeggen dat het zadel je in de weg zit. _/-\o_

Indd, helemaal mee eens ! _/-\o_

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:15

Brittiexxx schreef:
Ik vraag me af wat jullie van deze foto's vinden?
We zijn nu vooral bezig met zijn neus er meer uit te rijden, omdat hij heel makkelijk achter de loodlijn kruipt..

http://imageshack.us/photo/my-images/834/img0127zq.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... rijd3.jpg/

Wees alsjeblieft niet te streng :o

ik krijg de foto's niet hier, dus dan maar via een link...

Ik wilde je even helpen met die fotos. :)
Door de [Img] knop te gebruiken. Maar zijn je foto's mogelijk te groot, of zo? :=

Fijn dat jullie aan het neus-er-meer-uit-rijden bezig zijn! +:)+
Dat mag ook wel, zo te zien. >;)
En dan nek ook nog hoogste punt misschien? Dan ben je al een heel stuk verder! Ook in tijd trouwens, want zo gemakkelijk gaat zoiets niet. _/-\o_

Waarom zouden we te streng zijn? Op dit forum zitten mensen die eh .. het klappen van de zweep kennen. _/-\o_ .
Mensen van de praktijk. En de praktijk is niet altijd een roze wolk. _O-

Dus: welkom hier! *\o/*

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:47

Nieuwe foto van mijn Don Diego afgelopen zondag.

Afbeelding

Hij liep ontzettend fijn.
Foto's waren wel confronterend voor mij...ik moet echt (weer) rechtop gaan zitten.
Sluipt er zo in om mee te zitten als je zoveel jonge paarden rijd.
Maar dit was echt een eye-opener :D
Diego word volgende maand 4 en is sinds oktober onder het zadel.