Zwaardere mensen te Paard deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:36

john57 schreef:
marjootje schreef:
Als ik dit zo lees op die site, dan is dat allemaal al bekend bij mij, ik geloof dat ik het inmiddels wel kan dromen, maar het ook werkelijk doen dat is het moeilijkste.

Misschien zijn er lezers die niet alles weten :)

Het was niet als kritiek bedoeld, niet alles wat ik hier zeg hoef je als negatief te zien.

john57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 10:26

Zo snel als ik even een opmerking plaats die correct is, heb jij de eigenschap marjootje om een discussie uit te lokken met een tekst waarbij jeje beledigd voelt. Jij hoeft niet permanent een antwoord te plaatsen in een ander zijn naam. Linken die ik soms wel eens plaats kan voor jouw oude koek zijn, voor andere mensen kan dit dit een opsteker zijn, of niet natuurlijk :) Op deze wijze voeg je geen enkele interesante bijdrage toe aan dit topic. Ik heb sterk de indruk dat veel mensen die een waardevolle bijdrage zouden kunnen leveren, wegblijven omdat dit topic steeds vervaagd.
Dat was gedeeltelijk even offtopic :)

Ik ben de mening toegedaan dat er steeds op het randje een discussie plaatsvind over te zware mensen, terwijl in de openingspost heel duidelijk staat dat het er niet toe doet waarom iemand te zwaar is. Misschien verstandig eens na te denken over het aanvullen van de openingspost.

marjootje

Re: Zwaardere mensen te Paard deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 11:45

Weetje ik begin een beetje genoeg te krijgen van dit topic.
Ik voel mij door niemand beledigd in dit topic, behalve door de opmerking van noel50 en dat heb ik ook geuit, want die opmerking sloeg nergens op.
Als ik zelf mensen beledigd heb, dan is dat zeker niet mijn bedoeling geweest.
Daarnaast plaats ik geen antwoorden in iemands anders naam alleen in die van mijzelf.
Ook heb ik nog nooit een discussie geopend over waarom iemand te zwaar is, maar als mensen vaag blijven en tegenstrijdige dingen opschrijven dan vraag ik verder.
Jij plaatste een paar blz terug ook een opmering onder een oud stukje van mij, ik heb geprobeerd om nogmaals uit te leggen hoe ik het bedoeld heb, maar dat heeft voor jou schijnbaar ook geen waarde.

De laatste link die jij plaatste hoort ook niet in dit topic thuis, het gaat er hier niet om waarom iemand te zwaar is, en al helemaal niet aan wat we er aan kunnen doen, daar zijn weer andere topic's over.
En zoals ik al zij, mijn opmeriking was zeker niet negatief bedoeld, maar gewoon mijn gedachte.

Maar aangezien ik uit jouw tekst opmaak dat ik geen waardevolle bijdrage lever aan dit topic, en zelfs andere mensen die dat wel zouden kunnen daardoor wegblijven, zal mij terug trekken van dit topic.
Dit topic was voor mij een hele goeie motivatie om wat aan mijn gewicht te gaan doen, juist door de discussie's die er gevoerd werden, en ik in begon te zien dat ik te zwaar ben en misschien wel schade kan veroorzaken aan mijn paardje.
Moet eerlijk zeggen dat het een hele hele bittere nasmaak heeft gekregen.

Ik wens iedereen succes met lijnen die daar mee bezig is, en ik zal zo als gezegd verder mijn mond houden in dit topic.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:04

John, waarom moet er zo vreselijk vast worden gehouden aan de OP? Het is toch prima om daar vanaf te wijken als de discussie daarom vraagt of mensen tegemoet komt? Het onderwerp blijft nog steeds hetzelfde.
Je komt soms gewoon wat betweterig over, maar je intentie is wel oprecht en duidelijk.

Marjootje, voel je niet zo aangevallen. Je bijdragen zijn waardevol, maar leg opmerkingen van John naast je neer wanneer je je daar aan irriteert. Doe je in het dagelijkse leven denk ik toch ook? Anders wordt het wel heel lastig om bijv op je werk ook alleen maar mensen om je heen te verzamelen die je niet irriteren.

Ik ga mijn paard pesten en kijken of ik straks nog een nuttige bijdragen kan leveren aan het topic. ;)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:06

Hé, dit topic gaat er niet over waarom iemand te zwaar is en wat daaraan zou kunnen gebeuren, maar over wat voor invloed dat op een paard heeft. Het dier heeft geen boodschap aan excuses als 'medicijnen, depressief, eetstoornis, gemakszucht'. Dat betekent niet dat het verboden is om hier over lijnen, afvallen, redenen etc. te praten, dat kan alleen maar helpen.

Ik reed eerst heel soms op een shetlander, met mijn 1.60 en 50 kilo. Schandalig hé? Ik was eigenlijk te groot en te zwaar, maar hij was van een meisje van 7 en eens in de zoveel tijd had hij door dat hij eigenlijk niet hoefde te luisteren. Ik ben niet zo dapper, maar een kleine shetlandertje, haha tuurlijk joh die durfde ik wel aan te pakken! Maar... dat is geen excuus. Daar had het dier niks aan.

Jenn0dv, ik vind je eigenlijk nog heel leuk staan bij je pony... Je ziet er niet te zwaar uit. Je pony daarentegen wel maar goed je schrijft dat dat opgelost is :')

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:15

@Marjootje, niet wegblijven uit dit topic svp, je opmerking aan noel50 was volkomen terecht, en ik geloof niet dat mensen wegblijven door jou hoor, integendeel!
Alleen al dat je nu zegt dat je bent gaan nadenken over jouw gewicht icm jouw paardje is zo'n goed voorbeeld waarom je wel in 't topic moet blijven, you go girl!!!!of beter: you STAY girl!!!
@John57, in een topic als dit kun je niet voorkomen dat mensen ook over de oorzaak etc beginnen, is ook logisch in een discussie, en zorgt er zelfs af en toe voor dat mensen beter nadenken over het al dan niet te zwaar zijn voor een paard...soms moet men dieper ingaan op bij-onderwerpen om terug bij de basis te komen.
(ik bedoel eigenlijk dat alle smoesjes en excuses hoe oprecht ook soms eerst uitgebreidt moeten worden voordat men tot een ander inzicht kan komen).
Nu ga ik mijn megabolle zwangere meiske even knuffelen en checken of er al gekegeld wordt, lekker off-topic, haha)

Costadelsol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:44

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik heb wel het eerste topic een beetje gevolgd.
Ik ben zelf opgehouden met paardrijden, deels omdat ik niet meer gemotiveerd ben en deels omdat ik niet lekker in mijn vel zit.
Ik weet niet precies hoeveel ik weeg, ik wil geen weegschaal in huis hebben :Y)
Ik denk zo'n 75 kilo bij een lengte van 1,60m
Ik wil nu eerst gaan afvallen voordat ik weer serieus ga paardrijden.
Niet alleen voor het paard, want er zijn genoeg paarden die 75 kilo makkelijk kunnen dragen, maar ook voor mezelf.

john57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 13:59

freeride schreef:
@Marjootje, niet wegblijven uit dit topic svp, je opmerking aan noel50 was volkomen terecht, en ik geloof niet dat mensen wegblijven door jou hoor, integendeel!
Alleen al dat je nu zegt dat je bent gaan nadenken over jouw gewicht icm jouw paardje is zo'n goed voorbeeld waarom je wel in 't topic moet blijven, you go girl!!!!of beter: you STAY girl!!!
@John57, in een topic als dit kun je niet voorkomen dat mensen ook over de oorzaak etc beginnen, is ook logisch in een discussie, en zorgt er zelfs af en toe voor dat mensen beter nadenken over het al dan niet te zwaar zijn voor een paard...soms moet men dieper ingaan op bij-onderwerpen om terug bij de basis te komen.
(ik bedoel eigenlijk dat alle smoesjes en excuses hoe oprecht ook soms eerst uitgebreidt moeten worden voordat men tot een ander inzicht kan komen).
Nu ga ik mijn megabolle zwangere meiske even knuffelen en checken of er al gekegeld wordt, lekker off-topic, haha)

marjootje@ ik vind dit het aangehaalde bericht niet stroken met opmerkingen die je later plaatst, kan zijn dat ik slecht intrepeteer maar in genoemd bericht zeg je iets over conditie en overgewicht, dat kan makkelijk, in een later bericht zeg je, "het enige goede antwoord" als het gaat om mijn max gewicht van 90 kg. Verder haal je zelf kwaliteit van rijtechniek aan als smoesje om overgewicht goed te praten. Is niet jeweetwel bedoelt, maar kun je dat eens nader verklaren waarom in een bericht overgewicht goedgepraat wordt en in een ander bericht je mensen hierop aanspreekt.

Netjes geformuleerd, je moet niet met 2 tongen spreken bedoel ik hier mee. Haar uitleg hierover vond ik krom recht praten.

De opmerking van noel50 is al bekritiseerd en doet er helemaal niet toe. De link die ik plaatste was bedoelt als info omdat het er even over ging en het mooiste van een link is, je hoeft hem niet te openen als je er geen behoefte aan hebt wat mij betreft. Er is denk ik ook geen behoefte het topic omhoog te plaatsen met een berichtje van marjootje waarin ze aangeeft dat ze alwetend is en alweer een opmerking plaatst dat ik haar niet moet bekritiseren. Wie de bal kaatst.... Als jullie liever hebben dat ik weg blijf dan zeg het maar.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:48

Beetje jammer dat het hier op uitdraait. In een discusse gaat het er niet om wie gelijk heeft of wie zich niet aan de 'regels' houdt. Het gaat erom dat we stukje bij beetje dichter bij de waarheid komen en daar een goede conclusie uittrekken.

Wmb is dit topic veelste persoonlijk geworden (en dat is ook moeilijk als het om gevoelige zaken gaat) en zijn er teveel mensen die zich dit onderwerp persoonlijk aan trekken.

Laten we weer gewoon tot de kern van de zaak komen, dan kan iedereen blijven :D

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:56

Nogmaals john57 ik praat nergens overgewicht goed, het enige wat ik zeg is dat je ondanks overgewicht wel een goeie conditie kunt hebben.
De opmerking waar jij het mee vergelijkt "het enige goeie antwoord" heb ik geplaatst als antwoord op de opmerking dat beide personen zo als jij ze beschreef niet op het paard van @freeride mochten rijden.
Dit was niet als kritiek op jouw bedoeld, maar het enige goeie antwoord wat @freeride kon geven, omdat zij van mening is dat ongeacht de conditie die 90 kio te zwaar is voor haar paard, dus ja je hebt dat verkeerd geinterpreteerd.

Ik snap nu ook echt niet waar je hebt gelezen dat ik denk alwetend te zijn, of jouw weer bekritiseer.
Ik wil helemaal niemand persoonlijk aanvallen, nogmaals dat is zeker nooit mijn bedoeling geweest.
De link die je plaatste was ook interesant, en dan zal ik het nu voor de derde keer zeggen, mijn reactie was geen kritiek op die link, maar gewoon mijn gedachte, dat ik door mijn overgewicht hier al zo veel over gelezen heb dat het gewoon allemaal bekend is, is dat dan zo raar als ik dat opschrijf?

Jij geeft aan dat de discussie mede door mij telkens de verkeerde kant opgaat, daarbij geef ik aan dat jij daar zelf ook aan mee doet door zulke links te plaatsen, die eigenlijk ook niets met dit topic te maken hebben. (waar ik zelf geen probleem mee heb)

Jij gaat zelfs zo ver door te zeggen dat door mij, andere mensen die wel waardevolle opmerkingen hebben voor dit topic wegblijven.
En dat mijn opmerkingen geen enkele waardevolle bijdrage leveren.
Aangezien jij de oprichter bent van dit topic maak ik dan de keus om niet meer te willen reageren.

Ik zit hier op bokt omdat ik het leuk vind om met andere mensen over mijn hobby en liefde voor paarden te praten, en het laatste wat ik wil is mensen beledigen, kwetsen, of persoonlijk aanvallen.
En ik vind het dan ook erg jammer dat mijn antwoorden wel op deze manier geinterpreteerd worden.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:57

Nee John 57, jij moet ook helemaal niet wegblijven, niemand moet wegblijven, komaan zeg, allemaal volwassen en allemaal gezond verstand....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:28

Over off topic gesproken, dat doet iedereen hier nu.
Dit soort topics draait uiteindelijk toch altijd uit dat het gaat om degene met het overgewicht en niet het paard. De redenen van overgewicht en de redenen waarom men niet af kan of wil af vallen, vliegen je om de oren. Dieettopics zijn ergens anders en verder kan het inderdaad het paard niet boeien hoe het gewicht op de ruiter komt of blijft. Het paard blijft op de een of andere manier altijd ondergeschikt in dit soort topics en uiteindelijk gaat het er altijd over hoe de te zware medemens zich aangevallen voelt of het recht heeft op een paard te gaan zitten of hoe men te zwaar is geworden of gebleven.

Laten we het paard eens op nummer 1 zetten in dit soort topics en niet de te zware ruiter die er niet op moet gaan zitten.

john57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 18:35

marjootje schreef:
Nogmaals john57 ik praat nergens overgewicht goed, het enige wat ik zeg is dat je ondanks overgewicht wel een goeie conditie kunt hebben.
De opmerking waar jij het mee vergelijkt "het enige goeie antwoord" heb ik geplaatst als antwoord op de opmerking dat beide personen zo als jij ze beschreef niet op het paard van @freeride mochten rijden.
Dit was niet als kritiek op jouw bedoeld, maar het enige goeie antwoord wat @freeride kon geven, omdat zij van mening is dat ongeacht de conditie die 90 kio te zwaar is voor haar paard, dus ja je hebt dat verkeerd geinterpreteerd.

Ik snap nu ook echt niet waar je hebt gelezen dat ik denk alwetend te zijn, of jouw weer bekritiseer.
Ik wil helemaal niemand persoonlijk aanvallen, nogmaals dat is zeker nooit mijn bedoeling geweest.
De link die je plaatste was ook interesant, en dan zal ik het nu voor de derde keer zeggen, mijn reactie was geen kritiek op die link, maar gewoon mijn gedachte, dat ik door mijn overgewicht hier al zo veel over gelezen heb dat het gewoon allemaal bekend is, is dat dan zo raar als ik dat opschrijf?

Jij geeft aan dat de discussie mede door mij telkens de verkeerde kant opgaat, daarbij geef ik aan dat jij daar zelf ook aan mee doet door zulke links te plaatsen, die eigenlijk ook niets met dit topic te maken hebben. (waar ik zelf geen probleem mee heb)

Jij gaat zelfs zo ver door te zeggen dat door mij, andere mensen die wel waardevolle opmerkingen hebben voor dit topic wegblijven.
En dat mijn opmerkingen geen enkele waardevolle bijdrage leveren.
Aangezien jij de oprichter bent van dit topic maak ik dan de keus om niet meer te willen reageren.

Ik zit hier op bokt omdat ik het leuk vind om met andere mensen over mijn hobby en liefde voor paarden te praten, en het laatste wat ik wil is mensen beledigen, kwetsen, of persoonlijk aanvallen.
En ik vind het dan ook erg jammer dat mijn antwoorden wel op deze manier geinterpreteerd worden.

Ik geef je de goede raad eens goed te lezen op plaatsen waar ik een link plaats, verder jouw commentaar die ik niet waardeer klaar uit, Je praat graag moet je zelf weten maar bekritiseer simpelweg mijn opvatting niet wanneer en waar, waarom ik een link plaats. Ik lees mee, post heel weinig want dan zou dit topic een andere structuur hebben want ik ben to the point. Moooi voorbeeld van een link over zwabberend vet, oa jij komt direct met het andwoord wat wil je hier nu weer mee Een dergelijke post zetten doe ik dus niet..... en wacht de reacties af. en in dat geval begreep iemand die in de discussie zat wat er bedoelt werd en dat is de moeite waard. Lees eens wat beter en stop met kritiek. Jij wilt graag de discussie naar jouw hand zetten en daar zit het probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:43

Kunnen jullie dat niet fijn per PB uitspreken?

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:13

Nee is niet nodig @Mindim, ik stop met deze discussie en met dit topic...................jammer

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:44

HEY!!!!!!!!!!!! hou eens even op allebei, dit is een goed topic, en een heel belangrijk onderwerp, ik vind het fantastisch dat er mensen zijn die dit willen en durven en kunnen bespreken, Marjootje en John, jullie zijn allebei absoluut van toegevoegde waarde, en dat is waar het om gaat toch, het bewustzijn bij mensen vergroten, het bespreekbaar maken en vooral de onderbouwing van de grenzen die men stelt aan gewicht dat op een paard of pony acceptabel is, of juist niet...komaan schudt elkaar de virtuele hand en besef dat jullie allebei van belang zijn in dit topic, of jullie nu samen door een "stal"deur kunnen of niet.
dus stop met _-:( en stort jullie passie in het spreken ten voordelen van het /3

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:02

Pffff jammer weer dit...maarre ik lees soms opmerkingen als 'met overgewicht kan je best een fysiek goede conditie hebben' ik vraag me dan af hoe? Snap dat echte sporters wellicht voor bmi een te swaar gewicht hebben (zwaar door spiermassa) maar doorgaans geloof ik niet dat dit op gaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:03

Colway schreef:
Pffff jammer weer dit...maarre ik lees soms opmerkingen als 'met overgewicht kan je best een fysiek goede conditie hebben' ik vraag me dan af hoe? Snap dat echte sporters wellicht voor bmi een te swaar gewicht hebben (zwaar door spiermassa) maar doorgaans geloof ik niet dat dit op gaat..

Ik ook niet hoor, ik train vrij veel en ben daardoor wel wat in gewicht omhoog gegaan, maar je moet praktisch een bodybuilder wezen, wil dat wat gewicht in de schaal leggen.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:47

Heb het even laten zakken, met een beetje steun hier en daar besloten dat ik dit topic helemaal niet wil verlaten, want ik vind het een erg leuk en waardevol topic.
Dus wat mij betreft leggen we deze discussie naast ons neer john57 ieder zijn eigen ideeen en meningen, en gaan we over tot de orde van dit topic.

Dus om dan maar meteen weer ontopic te gaan.
Die opmerking over een fysiek goede conditie ondanks overgewicht komt van mij @colway.
Maar daar vertel ik ook bij dat ik toen van 85 kilo ben afgevallen naar 72 kilo, dit mede door het intensieve paardrijden.
Mijn conditie was toen heel goed, maar volgens gezond bmi had ik toen nog steeds overgewicht bij een lengte van 1,65.
Maar ik zat toen maar 3 kilo van een gezond gewicht af, dat is natuurlijk anders dan waneer je meer overgewicht hebt denk ik.

john57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 23:11

Colway schreef:

Bodybuilding is eigenlijk de discipline waaruit fitness is gegroeid, maar zich richt op 1 enkel aspect van fitness: grotere spieren (in symmetrie). Bodybuilding is naast een sport een 'way of life'. Het leven van een professionele bodybuilder staat slechts in het teken van trainen (tot wel 2x per dag), voeding en voedingssupplementen. Het komt er in pincipe op neer dat bodybuilders oefeningen uitvoeren met zware gewichten die ervoor zorgen dat de spieren gaan groeien. Doordat het bodybuilding veel druk op het lichaam legt, waaronder veel vraag naar bouwblokken voor het herstel en de groei van de spiermassa, wordt er altijd gebruik gemaakt van goede voedingssupplementen. Creatine en eiwitten, met een goede multi, zijn dan ook de basis voor iedere serieuze bodybuilder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:26

john57 schreef:
Colway schreef:

Bodybuilding is eigenlijk de discipline waaruit fitness is gegroeid, maar zich richt op 1 enkel aspect van fitness: grotere spieren (in symmetrie). Bodybuilding is naast een sport een 'way of life'. Het leven van een professionele bodybuilder staat slechts in het teken van trainen (tot wel 2x per dag), voeding en voedingssupplementen. Het komt er in pincipe op neer dat bodybuilders oefeningen uitvoeren met zware gewichten die ervoor zorgen dat de spieren gaan groeien. Doordat het bodybuilding veel druk op het lichaam legt, waaronder veel vraag naar bouwblokken voor het herstel en de groei van de spiermassa, wordt er altijd gebruik gemaakt van goede voedingssupplementen. Creatine en eiwitten, met een goede multi, zijn dan ook de basis voor iedere serieuze bodybuilder.

Vrouwen echter bouwen niet dusdanig spiermassa op, dat dit enig gewicht in de schaal legt. Dus dat de bmi dusdanig zal stijgen door spiermassa, geloof ik niet zo. Je komt misschien wat aan, maar grote hoeveelheden zijn het niet.

john57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 08:16

Vrouwen produceren nu eenmaal veel minder testosteron dan mannen, verliezen sneller vet en dus bouwen veel langzamer spiermassa op. Maar pas op, ik ken dames die dusdanig trainen en tot het uiterste gaan met gebruik van testosteron dat het niet mooi meer is. Nadeel is tevens dat deze vrouwen zich moeten scheren.

Wat vele niet weten, bodybuilding versterkt de densiteit van je botten.

john57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 10:16

Maar goed, bovenstaande is grotendeels offtopic en ik had eerder de intensie gehad onderstaande link te plaatsen maar werd weerhouden door het idee dat de intereses meer uitgaan naar het ikke dan de interesses naar het paard waar het hier om gaat. Sorrie dat ik het zeg, elkaar motiveren en gezonde kritiek te uiten bij je eigen mening over overgewicht is goed, maar bedenk wel dat een beetje overgewicht hebben niet zoveel schade aanricht bij het paard als een slechte ruiter( had ik al een paar keer gezegd) met overgewicht bedoel ik het max toelaatbare gewicht van de ruiter in een ideale situatie bij het juiste type paard voor deze ruiter zoals in enkele tabellen redelijk toelaatbaar is omschreven.

De link is een mooi voorbeeld van een nette uitgebreide discussie. Ik ben voornemens de beginpost van dit topic om redenen voor het welzijn van het paard een beetje aan te passen. Zijn er suggesties na het lezen van de link graag dus.

http://www.tolt.nl/ijs/v2/ijscong/index ... 1241&pord=

Dimple@

John, waarom moet er zo vreselijk vast worden gehouden aan de OP? Het is toch prima om daar vanaf te wijken als de discussie daarom vraagt of mensen tegemoet komt? Het onderwerp blijft nog steeds hetzelfde.
Je komt soms gewoon wat betweterig over, maar je intentie is wel oprecht en duidelijk.

Ik ben recht door zee, soms heeft dat een negatieve invloed dat kan wel eens zo zijn :D

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:41

Ik heb de link aandachtig gelezen en het valt me op dat eigenlijk exact hetzelfde daar gezegd wordt, als hier, zij het in andere zinnen. Voor mij is er nog altijd niets veranderd aan mijn mening, 90 kg is de absolute max voor welk paard dan ook, en voor welke tak van sport dan ook, inclusief recreatie...en die 90 kg moet voor mij dan ook nog in verhouding zijn tot de lichaamslengte, dus iemand van 1.90m met 90 kg kan voor mij nog net, iemand van 1.70 met 90 kg vind ik al heel moeilijk te accepteren, juist doordat dit de bewegingsvrijheid van de ruiter in de weg zit en omdat ik ervan overtuigd ben dat los gewicht storend inwerkt op het systeem van het paard en de ruiter.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:50

Maar hoe zou jij de openingspost dan willen aanpassen john?
De link gaat echt om het overgewicht bij ruiters, dus dan kun je de ruiters die geen overgewicht hebben, maar wel te zwaar zijn voor zijn/haar (type) paard buiten beschouwing laten Dat zou ik jammer vinden, want die kunnen hetzelfde effect hebben op een paardenrug als iemand met overgewicht.

Ook denk ik dat in de link staat wat hier in grote lijnen iedere keer word besproken, al dan niet met persoonlijke voorbeelden.