Sodeletuut schreef:bertie schreef:Ik ben het natuurlijk met je eens.![]()
Maar .. ehm .. het lijkt een beginnende combinatie. Mét instructie.
Nou, we zijn geen beginnende combinatie, maar wel beginnend met het leren goed rijden. Daarvoor deed ik altijd gewoon maar lekker rondjes rijden en buitenritjes doen. Daarna heb ik alles omgegooid, maar ik moet er nog wel erg aan wennen. Maar moet zeggen dat mijn houding al wel beter is geworden, ik was daar inderdaad erg aan het compenseren. En voorwaarts dat is inderdaad ons punt waar mijn instructrice altijd op hamert.
Je reactie geeft heel mooi het dilemma aan wat een jurylid heeft! Bedankt daarvoor!

Een jurylid moet wel een oordeel geven, maar weet niets van een achtergrond. Daarom probeer ik zoveel mogelijk duidelijk te maken dat ik niets iets 'vind' van de ruiter, of waar die zich op een gegeven moment in een ontwikkeling bevindt.
Als jurylid heb ik geen emotionele betrokkenheid bij een combinatie. Tenzij er natuurlijk opmerkelijk vriendelijk gereden wordt, dat maakt m'n dag goed. Of wanneer een paard echt gemaltraiteerd wordt, dan kan ik boos worden, en uit dat dan ook. (Niet iedereen vindt mij even lief, haha)
In het schrijven hier op Bokt ben ik weliswaar vaak rechtstreeks, maar ook hier heb ik niet echt een emotionele betrokkenheid bij personen die ik niet persoonlijk of anderszins ken.
Het is daarom dat ik geprobeerd heb te verklaren wat ik zie door bewust het woord 'lijkt' te gebruiken in de zin 'het lijkt een beginnende combinatie'.
Met name ook omdat ik vanuit dressuurmatig perspectief schrijf.

Misschien was het nóg duidelijker geweest als ik had gezegd 'het lijkt op dressuurgebied een beginnende combinatie'.
Je hoeft je niet aangevallen te voelen, hoewel ik je reactie wel begrijp.
Weer vriendjes?