BaileyMix schreef:Op zich vindt ik dat je wel een beetje gelijk hebt. De max ligt voor mij toch echt rond de 80/90 kilo, over dat gewicht moet je gewoon niet meer op je paard stappen. Ga dan mennen o.i.d. , ook hartstikke leuk en zo ben je toch met paarden bezig.
Ook al kun je e rniks aan doen e.d., het blijft oneerlijk tegenover je paard. Want of je nou wel of niet probeert af te vallen, het blijft een overgewicht dus overlast voor je paard. En niet om banketstaaf te doen, maar als je (bijvoorbeeld) 120 kg weegt moet je je er gewoon bij neerleggen dat rijden het gewoon niet wordt. Of dat nou door medicijnen komt of niet, 120 kilo is 120 kilo.
Zo zal een verlamd iemand bijvoorbeeld nooit echt topsporter kunnen worden, een blind iemand nooit een topchirurg en een vreselijk dik iemand nooit topruiter.
Zijn een beetje vage voorbeelden, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
Sorry maar met jou redenatie ben ik het dus totaal niet eens.
Verlamde mensen zitten wel degelijk in de topsport. En wie geeft de grens DIK nou eigenlijk aan??.
Ik ben van mening, dat als je gezet bent, dat je dan niet op een smal paard gaat zitten. Dat je mocht je voorliefde voor de sport hebben een paard kiest die ook daar bij past.
Boven dien ben ik het niet eens met de genen die zeggen dat je je heil dan maar in mennen of NH of grond werk moeten zoeken.
Als dat niet jou dicipline is in de paarden sport dan vind je daar ook je heil niet in.
Ik ben als 7 jarige van een menwagen afgedonderd en kom er never nooit meer op.
Waar ik het wel mee eens ben is (medicatieve redenen daar gelaten) dat wanneer je kampt met over gewicht en je wilt graag in de paarden sport dat je daar zo wie zo je grenzen in houd en daarnaast een type paard zoekt wat daar bij past en zo niet dat je dan wel aan je gezondheid werk en probeerd af te vallen.
Ik ben zelf ook niet de lichtste, heb dan ook een zwaarder type kwpn paard, heb nu een 3 jarige die beleerd mag worden. Ze is nog rank en slank. Ik sport nu 3x per week anderhalf uur in de fitneszaal naast het elke dag rijden van de paarden en let op wat ik eet.. want ow mensen.. eten is en blijft lekker (A) vind ik.
Hierdoor heb ik een streven om met mijn Johnson verder te kunnen in de sport let ik op mijn gezondheid en doe ik wat aan mijn overgewicht.