Wat vind je van Gert van den Hof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind je van Gert van der Hof?

Helemaal geweldig!
93 (21%)
In sommige gevallen een prima oplossing
232 (53%)
Slecht (en ouderwets)
112 (25%)

Totaal aantal stemmen: 437

sporter

Re: Wat vind je van Gert van den Hof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:04

Ik denk dat je daarvoor op het NH deel van dit forum moet zijn ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:10

sporter schreef:
Ik denk dat je daarvoor op het NH deel van dit forum moet zijn ;)

Oke ik zal zoeken, maar denk niet dat iemand mij met hem zal kunnen helpen.. De draak!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:15

He,
Kan je die shet niet naar Gert brengen dan?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:38

Is misschien een idee, maar het probleem zit hem helaas niet in het rijden, dat kunnen alle kids op hem, maar het probleem zit hem in de omgang...
Hij weet altijd een weg uit het land te vinden.
Weet net langs je heen de boks uit te glippen.
Bokt tijdens het wassen... hahahah enz. enz.
Ik ben blij, dat hij geen 1,78 is net als mijn ruin!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:43

Heb je dit al geprobeerd: Step-by-step desensitation ?
En anders maar eens de hulp inroepen van de Parelli-aanhangers? Of je boeren nuchterheid-verstand gebruiken?
En anders alleen maar als grasmaaier gebruiken, niet wassen e.d.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:47

Parelli is daar zeer zeker een oplossing voor. Maar dat gaat dan ook niet helpen als er meerdere mensen met hem omgaan, waaronder ook kids die niet zo consequent zijn.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:52

Dan wordt het toch weer gewoon het boeren nuchtere verstand...
Heb een extra draadje tegen het ontsnappen...
Was vanaf een afstand!! Bok maar flink, ik merk er niets van en inzepen vindt hij best!
Af en toe onze border collie er naartoe sturen als hij uit zijn box is ontsnapt en als hij echt niet wil luisteren een tik op zijn neus...
Ja laat ik het maar zo houden.

Het vervelende is dus Cassidy... Hij vindt die inconsequente kids geweldig en doet dan alles wat ze willen...
Ik denk echt, dat er bij die van mij een ingebouwd stelletje hoogbegaafde hersenen zitten!!!
Hij steekt me gewoon de gek aan! ZO lang hij er zelf maar beter van wordt!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:08

Het is gewoon een egoïstje, laat me raden: een ruin= man? :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:29

JEP!!!! Met een dikke bier ehhhh grasbuik!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:33

sporter schreef:
Ja toch blijft het een hoop bla bla. Bovendien valt er te discuseren over het feit of je liever 1 keer meer stress hebt of 3 maanden lang een beetje stress. Daar komt nog bij dat je geen idee hebt wat een paard eerder heeft mee gemaakt. Dus weetje ook niet welke dingen voor nog een extra verhoging van stress zorgen.
Maar het is allemaal heel leuk hoor die theorie. Het maakt het allemaal ook een stuk makkelijker. Je kijkt het paard even aan ohh dat is een paard type A volgens pak je er je tabellen boekje bij en kun je precies zien hoe je de opleiding aan moet pakken :+

Iedereen die daadwerkelijk in de praktijk met beesten werkt weet dat je aan dit soort dingen geen klap hebt.

Grappig dat jij het een hoop Bla Bla vind. Terwijl de gangbare mening is dat het werkt. En er zijn zat collega's van mij die er heel wat per jaar zadelmak maken en er mee weg rijden. Zelf zit ik meer en het traject van problemen oplossen (onder het zadel en aan de hand). De methode flooden vermijd ik altijd angstvallig omdat daar meer slecht dan goed uitkomt. Niet eens alleen omdat ze er stress van kijken, maar ook omdat bij 1x per ongeluk toegeven het fout gaat.
Er zijn ontzettend veel andere methodes die makkelijker zijn voor het paard en de uitvoerder. Heeft niks met NH te maken. Want het is niet zweverig of gek. Maar gewoon anders.

Overigens heb ik wel een beetje het gevoel dat jullie het erg leuk vinden om de draak te steken met andere hun voorkeuren en methodes. Misschien is het een idee om er eens een paar uit te proberen. Zal je verbazen hoe goed ze werken en hoe hoog hun praktisch nut is.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:42

Veulen84 schreef:
sporter schreef:
Overigens heb ik wel een beetje het gevoel dat jullie het erg leuk vinden om de draak te steken met andere hun voorkeuren en methodes. Misschien is het een idee om er eens een paar uit te proberen. Zal je verbazen hoe goed ze werken en hoe hoog hun praktisch nut is.

Ik steek met niemand de draak alleen met mijn eigen verstandhouding met mijn shet!
Ik steek dus eerder mezelf de gek aan, dan wie anders...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:18

Het topic was toch een beetje doodgebloed. In het begin was het serieus, vooral de bijdrage van Tendance.
(Tendance, ik stak ook de draak met jouw shet, ik hoop niet dat hij beledigd is?
O, en Sporter heb ik een klein beetje gepest, 1000 x excuses, maar hij kan het wel hebben.)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:44

Veulen84 schreef:
sporter schreef:
Ja toch blijft het een hoop bla bla. Bovendien valt er te discuseren over het feit of je liever 1 keer meer stress hebt of 3 maanden lang een beetje stress. Daar komt nog bij dat je geen idee hebt wat een paard eerder heeft mee gemaakt. Dus weetje ook niet welke dingen voor nog een extra verhoging van stress zorgen.
Maar het is allemaal heel leuk hoor die theorie. Het maakt het allemaal ook een stuk makkelijker. Je kijkt het paard even aan ohh dat is een paard type A volgens pak je er je tabellen boekje bij en kun je precies zien hoe je de opleiding aan moet pakken :+

Iedereen die daadwerkelijk in de praktijk met beesten werkt weet dat je aan dit soort dingen geen klap hebt.

Grappig dat jij het een hoop Bla Bla vind. Terwijl de gangbare mening is dat het werkt. En er zijn zat collega's van mij die er heel wat per jaar zadelmak maken en er mee weg rijden. Zelf zit ik meer en het traject van problemen oplossen (onder het zadel en aan de hand). De methode flooden vermijd ik altijd angstvallig omdat daar meer slecht dan goed uitkomt. Niet eens alleen omdat ze er stress van kijken, maar ook omdat bij 1x per ongeluk toegeven het fout gaat.Er zijn ontzettend veel andere methodes die makkelijker zijn voor het paard en de uitvoerder. Heeft niks met NH te maken. Want het is niet zweverig of gek. Maar gewoon anders.

Ja ik kan er niks aan doen, maar ik heb nog nooit een mening gehad omdat het de gangbare mening is.

Dat klopt je moet het wel kunnen.

Ik vind het een beetje kort door de bocht om uit mijn posts de conclusie te trekken dat ik niet verder kijk. Verder steek ik niet niet alleen de traak met de methodes van anderen maar ook met die van mezelf. Moet je eens proberen maakt het leven een stuk leuker ;)

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:50

sporter schreef:

Dit is allemaal allang onderzocht, dat is geen vraag, maar een weet ;)
Waar een paard verder nog stress van krijgt, kan je gewoon aan het paard zien.

Citaat:

Ja, joh, ik sta met een tabellen boekje naast m'n paard :+
Het is duidelijk dat echte info hier niet gewenst is en een beetje de draak steken is natuurlijk een leuke manier om te vertellen dat je eigenlijk geen flauw benul heeft waar het over gaat ;)

IK zal me verder on-topic houden: GEtr is ech wel tof!! hij kan heel goed paarduh temmuh :D ;)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:52

[quote="sanne83"]
Dit is allemaal allang onderzocht, dat is geen vraag, maar een weet ;)
Waar een paard verder nog stress van krijgt, kan je gewoon aan het paard zien.

[quote]

Hahahahahaha maar natuulijk. :+

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:03

Het ontopic is een beetje zoekende :D.

Ik ben gister even naar de vorderingen wezen kijken van een 3-jarige die nu bij Gert staat en eerlijk is eerlijk.. door een aantal verhalen hier geschreven had ik een klein knoopje in mijn buik: hoe ver zou zijn africhting nu zijn. Ik kan niets anders zeggen dat ik weer vol lof bij Gert vandaan kom. Het paard wordt heel eerlijk gereden (beheerst, gecontroleerd linksom/rechtsom alle 3 de gangen). De eigenaresse heeft er even op gereden en ook dat ging top! Verhalen dat Gert alleen maar het eerste zadelmak maken kan, gooi ik bij deze in de prullebak :Y).

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:09

Rhodos schreef:

Ik ben gister even naar de vorderingen wezen kijken van een 3-jarige die nu bij Gert staat en eerlijk is eerlijk.. door een aantal verhalen hier geschreven had ik een klein knoopje in mijn buik: hoe ver zou zijn africhting nu zijn. Ik kan niets anders zeggen dat ik weer vol lof bij Gert vandaan kom. Het paard wordt heel eerlijk gereden (beheerst, gecontroleerd linksom/rechtsom alle 3 de gangen). De eigenaresse heeft er even op gereden en ook dat ging top! Verhalen dat Gert alleen maar het eerste zadelmak maken kan, gooi ik bij deze in de prullebak :Y).

Ik zou me niet laten lijden door wat hier geschreven wordt. 50% heeft nog nooit op een jong paard gezeten. En 95% heeft gerd nog nooit in het echt aan het werk gezien.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:58

Hihi dan hoor ik bij die andere 50% en 5%, maar goed ik ben ook helemaal pro Gert, dus dat wist je van mij al!

En Sanne83: Vanwaar zo boos? Volgens mij zijn er heel wat mensen hier, die toch echt wel kunnen zeggen, dat ze er een beetje verstand van hebben of een boel!
Dat ze het niet met je eens zijn wil niet zeggen, dat ze dat doen uit verdediging, omdat ze het eigenlijk niet weten, maar gewoon omdat ze het niet met je eens zijn.
Laten we het gewoon gezellig houden in dit forum en niet gaan lopen mopperen op elkaar.

Maar bij mij is van de meer dan 50 paarden waar ik langere tijd op gereden heb er geen 1 hetzelfde geweest. Ze hadden allen qua leeftijd en daarbij horend gedrag raakvlakken, maar geen was een exacte kopie van de ander.
Een boekje erbij houden zou ik dus niet doen, tenzij het om iets medisch gaat en dan roep ik meestal hulp van een veearts in.
Ik werk liever op gevoel met mijn paarden, dan precies volgens het boekje.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 11-05-11 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:00

Tendance schreef:
Hihi dan hoor ik bij die andere 50% en 5%, maar goed ik ben ook helemaal pro Gert, dus dat wist je van mij al!

En Sanne83: Vanwaar zo boos! Volgens mij zijn er heel wat mensen hier, die toch echt wel kunnen zeggen, dat ze er een beetje verstand van hebben of een boel!
Maar bij mij is van de meer dan 50 paarden waar ik langere tijd op gereden heb er geen 1 hetzelfde geweest. Ze hadden allen qua leeftijd en daarbij horend gedrag raakvlakken, maar geen was een exacte kopie van de ander.

Dat is inderdaad precies wat ik bedoel te zeggen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:10

Misschien wil Tendance jouw woordvoerder worden Sporter? Ze doet t goed. +:)+

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:13

sporter schreef:
Rhodos schreef:

Ik zou me niet laten lijden door wat hier geschreven wordt. 50% heeft nog nooit op een jong paard gezeten. En 95% heeft gerd nog nooit in het echt aan het werk gezien.

Gelukkig laat ik me er ook niet door leiden :Y).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:14

Leiden of lijden? Heel belangrijk verschil :D

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:15

Electra63 schreef:
Misschien wil Tendance jouw woordvoerder worden Sporter? Ze doet t goed. +:)+

Ja dat lijkt me een buitengewoon goed idee :D

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:17

Electra63 schreef:
Leiden of lijden? Heel belangrijk verschil :D