Wáárom nou bij 2.5 inrijden..... voor en tegens...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:18

russel schreef:
Nee jouw paard wil niet werken, die wil afleiding, met alleen maar staan in een zandpaddock worden alle paarden sjaggie.

Wie zegt dat het alleen een zandpaddock is? :?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:21

er zit wel degelijk een kern van waarheid in wat yousra zegt.. ik heb nl ook zo n paard (er zijn er niet veel ik weet het maar ze zijn er wel!!) toen hij een blessure had en alleen maar mocht stappen en VEEEEL poetsen en hij stond zelfs in een klein weitje was hij super chagerijnig! echt waar! nu hij halve dagen buiten staat en heerlijk aan het werk is, en zo nu en dan naar het bos gaat is het een heel ander vrolijk paard!!

enne... mijn paarden staan echt niet graag in de regen hoor ;) verwend he haha

sorry had de naam verkeerd gezegd bedoel dus yousra

Liberte

Re: Wáárom nou bij 2.5 inrijden..... voor en tegens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:23

Die van mij staat ook op de wei, hier is de wei gewoon heel het jaar open, maar na 1.5 uur, wilt hij er alweer uit, dan begint hij te rennen, bokken en gaat hij bij het hek staan wachten.
Dus het is best wel lastig om te weten wat hij nou precies wilt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:24

yousra schreef:
russel schreef:
Nee jouw paard wil niet werken, die wil afleiding, met alleen maar staan in een zandpaddock worden alle paarden sjaggie.

Wie zegt dat het alleen een zandpaddock is? :?

Een paddock is altijd zand, of was wei, maar het gras is zand geworden. :D

En het is niet het werken, het is de beweging die ze missen, maar beweging met vriendjes op een groot stuk wei is iets wat ze missen. Wij maken er werken van om ons eigen ikje te sussen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-09 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:25

Waarschijnlijk een ballenbak en een drive-inn bioscoop in zijn wei :D. Bij ons krijgen ze momenteel gratis aquatraining, dat is ook wat waard hoor :).
Stal is niet goed, paddock is niet goed, er blijft niet veel over zo.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 18:26

yousra schreef:
Die van mij staat ook op de wei, hier is de wei gewoon heel het jaar open, maar na 1.5 uur, wilt hij er alweer uit, dan begint hij te rennen, bokken en gaat hij bij het hek staan wachten.

Eten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:26

Ik denk niet dat er nog veel op een wei staan met dit weer. Diegenen die op een wei wonen, zal niet veel meer zijn... :D en nee dat is ook erg saai.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:26

Lovely schreef:
Waarschijnlijk een ballenbak en een drive-inn bioscoop in zijn wei :D. Bij ons krijgen ze momenteel gratis aquatraining, dat is ook wat waard hoor :).
Stal is niet goed, paddock is niet goed, er blijft niet veel over zo.

:') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:27

Jolliegirl schreef:
yousra schreef:

Eten :j[/quote

Yep brokken... en mals voordroog ipv dat taaie oude wintergras.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:28

die van mij zijn toch echt vrolijk want die krijgen EN werk EN beweging met vriendjes :D :D goed he haha
en als ik die van mij hoor proesten en oortjes naar voren met werken, denk ik toch niet dat ze het werk niet leuk vinden omdat ze zo graag alleen maar buiten zijn met vriendjes ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:29

Wij willen zien wat we willen zien, immers wij willen er op zitten..... :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:30

graag ja!! :D haha

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:31

@russel en Jolliegirl: jullie zitten hier de boel wel af te kraken, maar wat is jullie ideale situatie voor een paard dan? En dan echt een reeele situatie voor iemand die in de Randstad woont met een sportpaard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:32

Wij kraken niet af, wij zijn reeel en in de randstad zijn ook pensions die alle faciliteiten hebben, inclusief paddocks en weidegang...immers ik kom zelf uit de Randstad en ken er zat die zo zijn uitgerust, zelfs nog aan bossen of strand binnen bereik.

Enne... sportpaard?? Paard bedoel je het is gewoon een paard en niks anders...dat hij wat moet doen wat jij wilt, oke, maar hij is en blijft een paard die gewoon een paardenbestaan nodig heeft... dat ene uurtje wat jij voor gymnastieken op zijn rug doet, is extra.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-09 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:33

russel schreef:
Wij kraken niet af, wij zijn reeel en in de randstad zijn ook pensions die alle faciliteiten hebben, inclusief paddocks en weidegang...immers ik kom zelf uit de Randstad en ken er zat die zo zijn uitgerust, zelfs nog aan bossen of strand binnen bereik.

Ja, dat weet ik, mijn paard staat ook op zo'n stal ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:33

das niet nieuw ;)
de ideale situatie: heel de dag op het land met vriendjes en er nooit op rijden, mocht je er ooit op willen rijden, dan pas met 8 jaar zadelmak maken en dan 10 jaar erover doen om M te starten en dan weer ophouden want dan gaat ie met pensioen :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:34

ach welnee Yousra :D JG en Russel hebben gewoon even een geintje :) neem het niet persoonlijk :)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:34

Die van mij staat toch echt het liefste in zijn stal :)
Hij heeft een stal met uitloop, maar hij komt toch echt niet buiten als het regent!
Andere paard staat met vriendjes in de wei, maar zodra ik het bij het hek sta komt 'ie aan galopperen, en niet omdat ik hem eten geef (doe ik nooit namelijk ;) )
Hij wil altijd graag mee. Hij is nog maar 2 dus nog geen echt werk, maar hij vind het geweldig om aandacht te krijgen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:36

dat kan niet das onzin libera!!! kan ECHT niet hoor, je geeft m stiekem eten :+ geintjeeee nu weer even sirieus 8-)

Libera

Vast geen ECHT paard, maar een sportpaard :D

Anoniem

Nee, hoor, gewoon elke dag rijden, maar als we van de paarden uitgaan. Hebben ze het nu over het "werk" , maar het is gewoon de beweging die ze nodig hebben ook omdat ze daarop gevoerd worden. Het werk is alleen krachtpatserij, dus bv de ploeg etc. maar de kunstjes is iets wat ze niet kiezen, dat is iets wat ze doen op de wei om elkaar te imponeren, mits ze die status hebben binnen een kudde en dat is maar eventjes, een paar minuten geen uur lang... :D

Maar het is nog steeds wat wij willen en dan komen we weer bij de vraag, waarom babies gaan inrijden om hun kunstjes te laten gaan doen de rest van hun leven en dan zoveel mogelijk op een stal zetten omdat hij anders stuk gaat..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:38

russel schreef:
Maar het is nog steeds wat wij willen en dan komen we weer bij de vraag, waarom babies gaan inrijden om hun kunstjes te laten gaan doen de rest van hun leven en dan zoveel mogelijk op een stal zetten omdat hij anders stuk gaat..

hahahaha ijzersterk :D heb ik zelfs geen weerwoord op :D :D :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:41

ik wel: omdat ze mee moeten doen met hun leeftijds genoten en zolang de hele wereld dat blijft doen veranderd er niks...

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:41

Kunstjes? Als je elke dag "kunstjes" gaat trainen ben je idd heel verkeerd bezig...

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:05

Sorry als dit ffe offtopic is.Mijn paard is nu zadelmak gemaakt en is tussen de 5a6. ik heb heel veel zelf gedaan maar voor het eropgaan en inrijden is ze nu naar een trainingsstal,daar word toch5dagen van de7 op haar gereden wel heel kort altijd is dit ook teveel dan?
het loopt ook op zijn einde de training en binnenkort ben ik van plan zo'n 3 keer in de week op haar gaan te rijden wel rustig aan.

Verder ontopic ik vind een paard inrijden voor 3j ook niet kunnen. vind als je alles rustig aan al oppakt zoals longeren enzo verder en zadeltje er es op enzo wel goed maar inrijden is nog totaal iets anders. Daarentegen vind ik langs de andere kant 8 j dat lijkt me dan weer zo laat. Al zijn er vast wel een boel paarden zoals ik hier lees waar het dan toch nog mee gebeurt. Dus het zou wel kunne maar denk niet dat ik snel aan een 8jarig paard nog zou beginnen, mss is dat gewoon ook iets wat bij veel mensen ingebakken zit.