Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:57

Ha we gaan kinderachtig doen. Als het je niet interesseert waarom reageer je dan?

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:57

NHevaVD schreef:
Mistral_Bink schreef:
haha nou en nog veel meer denk ik!!

Zal best eens kunnen. Kiwiko heeft de combi in 't echt gezien en ben van mening dat ze dan pas écht kan oordelen over zijn manier
van lopen. Filmpjes, ja leuk, maar echt is nog net even iets anders (lijkt me! := )

Precies de reden waarom ik geen oordeel geef, ik heb het stel niet in het echt gezien. en ik ga er van uit dat de jury wel een beetje weet waar die het over heeft! en ik vind het gewoon een gruwelijk gaaf dier! 8-)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:58

pharagirlke schreef:
Ha we gaan kinderachtig doen. Als het je niet interesseert waarom reageer je dan?

Waarom is iedereen in jou ogen toch kinderachtig? :')

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:59

pharagirlke schreef:

Het interreseert me zeker wel! :) Daarom reageerde ik ook in eerste instantie! Maar aangezien mensen met de meest diepgaande
dingen beginnen te smijten vraag ik me toch serieus af of deze personen ook echt zo veel verstand ervan hebben.. Kan het gruwelijk
mis hebben hoor,
zal dan wel aan mij liggen! :+ Totilas loopt zoals 'ie loopt en hij is vol in ontwikkeling. Opwinding kan best meespelen hoor! :+ Maargoed,
'daar heeft ie dan vast weer teveel ervaring nodig' zal me dan wel voorgeschoteld worden :=

(wil nu écht niet zeggen dat ík er verstand van heb, bij lange na niet! Maar puur mijn mening :+ )
Laatst bijgewerkt door E_Nalanta op 29-09-09 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:59

wat is kinderachtig vraag ik me ook af?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 20:02

NHevaVD schreef:
Mistral_Bink schreef:
haha nou en nog veel meer denk ik!!

Zal best eens kunnen. Kiwiko heeft de combi in 't echt gezien en ben van mening dat ze dan pas écht kan oordelen over zijn manier
van lopen. Filmpjes, ja leuk, maar echt is nog net even iets anders (lijkt me! := )

Ja op de filmpjes loopt Totilas geheel anders. Had ik me eigenlijk ook wel kunnen bedenken, dom van me. :7

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:02

"Mail hem maar" is niet kinderachtig in een gewone discussie? :? Jep, ik blijf er bij, ik kom van een andere planeet. Ik zie KiWiKo nog steeds inhoudelijk reageren ondanks dat ze het er niet mee eens is maar kennelijk is dat ook meteen de enige die dat kan.

Bovendien word er gewoon niet gelezen. Ik zeg nl ook al dat bv zijn stap kan zijn omdat hij weet wat gaat komen. Dat hij enthousiast word. Maar hoe je het ook draait of keert: Eng in de hals = spanning. Tactfouten zullen dus ook spanning zijn, dus deze combinatie verheerlijken alsof ze helemaal niets mis doen is gewoon niet okee. Edward is een goede ruiter anders had hij niet op dit niveau gezeten maar hij is niet vrij van fouten.

Je laatste zin snap ik overigens neit NHevaVD?

En ja, hij loopt zoals hij loopt, maar dat deed hij vroeger niet dus het is er in gereden. Dit extreme is niet zijn natuurlijke gang. Maar dat schijnt er niet in te gaan. :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:03

pharagirlke schreef:
Dus omdat Edward dat niveau rijd is hij ineens boven de menselijke aard om fouten te maken verheven?
Sowieso worden er nog tactfouten gemaakt bij de wissels (en wie dat gaat ontkennen is blind. Want die waren echt duidelijk zichtbaar) dus er kloppen nog wel wat puntjes niet.

Totilas eigen of niet, het kan er uit gereden worden. Barokke rassen doen het ook en toch zijn er zat die met genoeg lengte in de hals lopen.

Pharagirlke, ken je het verschil tussen tactfouten en fouten??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:04

Ja dat lukt me nog net :+

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:05

pharagirlke schreef:
"Mail hem maar" is niet kinderachtig in een gewone discussie? :? Jep, ik blijf er bij, ik kom van een andere planeet. Ik zie KiWiKo nog steeds inhoudelijk reageren ondanks dat ze het er niet mee eens is maar kennelijk is dat ook meteen de enige die dat kan.

Bovendien word er gewoon niet gelezen. Ik zeg nl ook al dat bv zijn stap kan zijn omdat hij weet wat gaat komen. Dat hij enthousiast word. Maar hoe je het ook draait of keert: Eng in de hals = spanning. Tactfouten zullen dus ook spanning zijn, dus deze combinatie verheerlijken alsof ze helemaal niets mis doen is gewoon niet okee. Edward is een goede ruiter anders had hij niet op dit niveau gezeten maar hij is niet vrij van fouten.

Je laatste zin snap ik overigens neit NHevaVD?

En ja, hij loopt zoals hij loopt, maar dat deed hij vroeger niet dus het is er in gereden. Dit extreme is niet zijn natuurlijke gang. Maar dat schijnt er niet in te gaan. :)

Als je begint bij de b met je doornormale huis tuin en keuken knol:Y) loopt die ook wel degelijk anders als je een tijd later z rijdt lijkt mij?

Is er iemand wel vrij van fouten?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:05

pharagirlke: Die laatste zin snap ik (nu je het zegt) OOK niet! _O-

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:06

Als je dat verschil kent, waarom zeg je dan dat hij "tactfouten in de wissels maakt"? Hij maakt geen tactfouten, hij maakt fouten. Groot verschil!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:07

Hannah_Menno schreef:
pharagirlke schreef:

Waarom is iedereen in jou ogen toch kinderachtig? :')

Nee, jij bent niet kinderachtig. Jij reageert ook alleen als het jou uitkomt.

Edit: correctie. Gaat om een andere post. Die ben ik er nu bij aan het zoeken. Kan hem niet vinden en heb ook geen zin om er verder tijd aan te besteden. Laat ik het er maar op houden dat ik verder ook niet in discussie ga met een 16 jarige schreeuwerd.
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 29-09-09 20:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:07

Zullenw e Edward dan maar een mail sturen?

'Geachte heer Edward,

N.a.v. een topic op Bokt zijn we tot de conclusie gekomen dat Totilas wel erg extreem loopt. Volgens sommige beinvloed dit de dresuur negatief. Ik wil u vriendelijk verzoeken om Totilas minder met zijn benen te laten zwaaien. Misschien kunt u wel elastiek om zijn koten heen doen? Werkt vast wel! Veel mensen vinden het vreselijk hoe hij loopt maar ach, ik denk niet dat u dara wat mee kunt aangezien ze niet eens weten waar ze over praten want ze kennen uw trainingsmethode niet. Ik wil u er sterk op wijzen dat u er geen fl*kker van kunt en dat wij hier allemaal helemaal geweldig zijn en al de sterren van de hemel rijden.

Met vriendelijke groet; de mensen uit het; 'Totilas is het niet te extreem' topic'

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:08

:D Kan je hem verduidelijken voor mij?

Mistral_Bink: anders beslist... Maar ik mag hopen niet met evenveel knie-actie als een tuiger... := Overigens is die van mij daar ook nooit ruim genoeg voor (het is nu eenmaal een heel andere kwaliteit dan Totilas. Want eerlijk is eerlijk: Totilas is een paard van topkwaliteit.) maar alsnog, persoonlijk vind ik zijn manier van lopen te extreem... En tja, dan kom je gewoon bij smaak. :)

horsy: verkeerd uitgedrukt dan, excuus. Alsnog snap ik niet waarom hij dan 8'en en 9ens kreeg voor die wissels, terwijl dat vosje net dezelfde fouten maakte en een 3 kreeg :') Met een drie op die wissels had hij nog even hard gewonnen maar dan was de jurering, in mijn ogen, wel eerlijker geweest. Nu lijkt het alsof de jury's ook dusdanig verblind zijn door zijn gangen dat ze fouten door de vingers zien.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:09

Waar haal jij die negens??

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:10

Citaat:
En tja, dan kom je gewoon bij smaak.

PRECIES! _O-
Dus waarom een heel topic hierover starten? :')

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:10

Ik ben western ruiter dus heb zowiezo niet heeeeel veel met dressuur maar totilas is een mooi dier, idd is het misschien iets extreem, maar dit paard heeft gewoon heel veel potentie!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:11

Hannah_Menno schreef:
Citaat:
En tja, dan kom je gewoon bij smaak.

PRECIES! _O-
Dus waarom een heel topic hierover starten? :')

Waarom niet?
Als jij zo'n moeite hebt met dit topic lees je het toch gewoon niet ipv TS en alles wat hier reageert belachelijk te maken als het je uit komt?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:12

Citaat:
Waarom niet?

Puur dus een discussie starten die tóch nooit ophoud. Pas als het iedereen hiero uitkomt. :+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:12

Pharagirlke, hoe kom je erbij dat Edward en Totilas achten en negens kregen voor hun mislukte serie?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:13

-.-

Omdat er nu GIGA-meningsverschillen ontstaan waardoor het er hier soms niet erg aardig aan toe gaat.. (Oke, ik geef toe ik doe ook mee! _O-)
En omdat er hier nu mensen zijn die hun gelijk graag WILLEN en die ook aan iedereen opdringen.. Tsja, dat is 't niet waard IMO! ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:14

Citaat:
Nee, jij bent niet kinderachtig. Jij reageert ook alleen als het jou uitkomt.

Edit: correctie. Gaat om een andere post. Die ben ik er nu bij aan het zoeken. Kan hem niet vinden en heb ook geen zin om er verder tijd aan te besteden. Laat ik het er maar op houden dat ik verder ook niet in discussie ga met een 16 jarige schreeuwerd

Ik vind jou nu ook wel erg kinderachtig hoor? Maargoed. noem mij een 16-jarige schreeuwerd! :D Ik krijg geen beroerte als ik een paard zo zie lopen! :D

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:14

ik blijf erbij, iedereen heeft ze eigen mening, maar mocht hij nu bijv bij een Horse event zijn, staat iedereen er met z,n neus bovenop :+

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:16

weet je wat ik ga doen, ik ga deze topic naar edward mailen....krijg vast geen reactie, maar ik zie het al voor mij, hoe die mensen die werken voor edward, in een deuk liggen om deze reacties....