Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar goed, ik zie het nut er echt niet van in om met jou verder in discussie te gaan. Ik heb helaas niet gekeken wie het zei voor ik er op reageerde, anders had ik het wel gelaten.

Ayasha schreef:trauma lopen ze enkel op als je niet op het juiste moment reageert.

stunning schreef:Ayasha schreef:trauma lopen ze enkel op als je niet op het juiste moment reageert.
Als jij de hele tijd keihard met zo'n zweep word geslagen, wat doe jij als iemand maar die beweging hoeft te maken met de zweep? Je duikt in elkaar uit reflex.. Zo werkt het met paarden ook, en ja dat vind ik een trauma oplopen..

Ayasha schreef:Hoe kom je er bij dat iemand heel de tijd keihard slaat? Er staat dat ze'm aan pakt als ie niet luistert. Dan voelt die van mij de zweep ook en die duikt er echt niet voor weg als ze niets doet. Integendeel, die blijft rustiger bij de zweep dan sommige rillerige jonkies die nooit in de buurt van een zweep gekomen zijn. Daar janken de ruiters al van als ik die van mij een tikje bij geef om haar duidelijk te maken dat haar achterbeen ook mee moet.

Heb het tot nu toe 1x bij mijn merrie moeten doen... Als je effe telt over 16 jaar waarvan toch een 6tal jaar zelfstandig met paarden bezig zijn kan je je wel voorstellen dat het écht om een "nood"situatie ging.
Normaal is "eh eh eh!" nl genoeg
Als ik het bij een ander paard doe terwijl Pret staat te eten dan stopt ze zelfs letterlijk met knabbelen voor een paar seconde

.
. Maar als ze idd echt heel erg vervelend zijn en donders goed weten dat het niet mag en dat het echt gevaarlijk kan worden dan ja, dan wil ik ook nog wel een keer heeel hard slaan..
Maar goed, als ik hier rond kijk in onderschriften en profielen rijd 2/3de wedstrijden in dit topic (ik ga geen onderzoek doen maar als ik zo even rondkijk) dus enigzins toepasselijk blijft het.
)