Paard met zweep op hoofd slaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Paard met zweep op hoofd slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:51

Onassa schreef:
Ik vind gewoon dat in de huidige maatschappij alles zo snel onder mishandeling valt.
Als ouder hoef je echt niet meer in het openbaar je kind een tik te geven hoor, dan heb je gelijk de kinderbescherming in je nek hangen.
Met paarden idem dito....alles moet maar met zachte hand want ojeee...het paard zou toch eens in contact komen met het zweepje!!!
ik word daar soms een beetje lichterlijk niet goed van!

Zóóów herkenbaar... Haha!

Twenter in spé trachtte gister sjaal op t eten.

Sorry dat ik je kaak toucheerde, lief dier. Verdrietig

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:53

Nou Detour , als een paard dat doet, dan krijgt hij niet genoeg te eten en dat is zielugggggggg Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:56

Sh*t, ik vroeg me al af wat die witte staken waren die haar borstkas perforeerden; mijn sjaal bleef er ettelijke malen achter hangen... Bloos

Bedankt. ik zal haar een wortel per dag meer geven. Pling

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:57

Heel goed Detour, heel goed, je leert het wel Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:58

We doen ons best, Onas! Ik hoop maar dat ze me haar inmiddels blauwe kaken vergeven wil.. Clown

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:26

oooh blauwe kaken, geperforeerde ribben.
Jij bent zoooo gemeen, geef hem maar aan mij dan aai ik al zijn stoute karaktereigenschappen weg, want met liefde en met liefde alleen los je alles op! Vork

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:27

Is goei.Ik ga zo met watten haar zielenwonde deppen..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:23

Oeh, die was diep Haha!.

Om ontopic te blijven, ik zou als die mutsen hier graag eens de kop in willen drukken. Ik krijg jeuk van jullie. Ik respecteer iedereens mening, maar ga niet lopen piepen dat het so sielug is of dat het mishandeling is. Gister liep een van m'n paarden met een vriendje los. Je moest eens zien hoe die elkaar toetakelden. hij heeft regelmatig tandafdrukken en hoeven in z'n vacht staan, of een achterhoefje in z'n kaak, en toch blijftie vriendjes met ze.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:07

Het is allemaal sielugh hoor.
Detour jij moet je paardjuh meer etuh gefe.
Dieruhbeul.

En als je je mishandelduh paardjuh kwijt wil kom je hem maar brenguh hoor, dan ga ik hem wel effe rijduh voor je.
Wel sonder sjaal... anders moet ik hem ook mishandeluhhhh.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:04

KiWiKo schreef:
ach Lachen Lachen hou toch op Haha!

een paard word helemaal niet kopschuw van een klap op zn kop......... zelfs niet als die het meerdere keren per dag krijgt bij wijze van spreken Lachen

zolang je maar goed timed, goed doseerd.......... en de klap verdient is......... wordt een paard daar never nooit niet kopschuw van..........

dus iedereen wiens paard kopschuw is geworden van een knal tegen de kop......... kijk even naar jezelf, waar JIJ wat verkeerd deed

Vind ik niet, als ik levi een keer met mn hand een tik op zn hoofd gaf en ik deed mijn hand omhoog ging zijn hoofd ook omhoog..
Ze kunnen er heus kopschuw van worden..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:08

Er is een verschil hea! klap vanaf de zijkant zien ze aankomen.. weten ze wat het is en dan is 1 klap genoeg om hem vervolgens de hele dag te laten wegduiken!

van bovenaf in een steigering zien ze niet wat het is Knipoog je JUIST dat zorgt ervoor dat ze het niet meer doen! Lachen

het ging hier over klap tussen de oren met het steigeren, en daar kunnen ze niet kopschuw van worden Knipoog!

FMG8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:13

één van de domste dingen die je ooit kan doen. Als een paard steigert of gek aan het doen is, raakt hij alleen maar meer in paniek als je hem tussen zijn oren slaat. Tussen de oren is het veel gevoeliger, en je weet dan zeker dat er een reactie komt die niks zal oplossen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:14

_fjordjuhs_ schreef:
één van de domste dingen die je ooit kan doen. Als een paard steigert of gek aan het doen is, raakt hij alleen maar meer in paniek als je hem tussen zijn oren slaat. Tussen de oren is het veel gevoeliger, en je weet dan zeker dat er een reactie komt die niks zal oplossen.

Tralalalalalaa Koe

En....ben jij mischien dan de eerste hier die er tegen is, maar wel dan de juiste oplossing weet??

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:15

@smurffie; Het is niet zo'n klap dat hij de hele dag wegduikt, maar gewoon een normale tik als op de neus.
En tja, hij mag idd niet steigeren, dan mag hij een flinke mep krijgen. Ja
En tussen de oren vind ik kunnen met zweep.
Laatst bijgewerkt door levitrol op 10-01-09 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:16

_fjordjuhs_ @ aan jou reactie is te merken dat je geen echt stijgerend paard onder je gehad heb Knipoog paard duikt weg van de klap JA paard zal misschien stukje rennen JA maar paard steigert niet meer ! dus gevaar is er niet (zolang jij blijft zitten, maar met erafvallen van een flinke sprint of een paard op je omdat hij omklapt is een heel verschil Knipoog ik heb liever 1e)

en toch vreemt dat het bij de meeste mensen heir wel werkt als jij er zo zeker van bent als die reactie niks zal oplossen?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:17

levitrol schreef:
@smurffie; Het is niet zo'n klap dat hij de hele dag wegduikt, maar gewoon een normale tik als op de neus.
En tja, hij mag idd niet steigeren, dan mag hij een flinke mep krijgen. Ja

Nee dat weet ik Lachen maar van een aanraking richting oog worden ze bang Knipoog en topic ging tenslotte over stijgeren dus daar ging ik eigelijk op verder Lachen! dus misschien dat ik jullie posts niet goed heb opgevat dan sorry daarvoor! Lachen

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:31

_fjordjuhs_ schreef:

En dan vragen we aan Fjordjuhs.. vertel... je bent een van de vele die zo'n opmerking maakt en als er dan gevraagd wordt hoe los je het dan op dan leest iedereen ineens mee maar reageert niet meer en dus komt ook niet met een oplossing.

Aan jou de eer... vertel...

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:36

mijn verschrikkelijk zielige paard heeft als 3,5 jarige het grapje steigeren uitgevonden en toen bleek dat ernstig toespreken en naar voren rijden niet afdoende hielp heeft hij op een middag 4 of 5 tikken met de zweep tussen zijn schattige oortjes gekregen (de 4/5 keren dat hij omhoog kwam). hij is niet in paniek geraakt, is wel achteruit gelopen en tegen de muur gebotst en heeft ook 3 bokken gegeven. Daarna is hij nooit meer zonder reden omhoog gekomen.
misschien niet voor elk paard een goede oplossing, maar in dit geval was het uiterst effectief.

Mresz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:13

Heb idd ook wel is gehoord dat meerdere mensen dat doen, in de hoop dat tie schrikt, en t niet meer doet, maar als ze t al meerdere keren gedaan heeft, helpt dat blijkbaar ook niet

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:13

Ik heb nog nooit paarden onder me gehad die zo hoog omhoog kwamen dat ik bang was om achter over te slaan.
Als ik de ideeën zo lees denk ik echt... Waar zijn we mee bezig? Paard tussen de oren slaan? Eieren en waterflesjes kapot slaan tussen de oren???
Lijkt op methoden die dichtbij mishandeling staan.

Maar ik denk dat als ik zo'n paard onder mij krijg die regelrecht de lucht in komt en bijna achterover slaat, ik dan toch (uit angst om achterover te slaan?) ook maar naar de zweep tussen de oren grijp.

Misschien onmacht, en getuigd misschien niet van veel rijvaardigheid. Maar liever mijn veiligheid en de veiligheid van het paard voorop.
Ooit wel eens bij nagedacht wat er gebeurt als een paard achterover slaat?

Misschien niet geheel onbelangrijk te vermelden dat ik wel eerst er zeker van wil zijn dat het geen medische of rijvaardig probleem is, voordat ik naar de zweep grijp.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:33

Okay het gaat erom .... hij heeft niets, geen medisch of rijvaardig probleem.

Hij loopt dus gewoon te klooien omdat hij het of moeilijk vind, of geen zin heeft, of onder het werk uit wil komen.

Ik zal niet snel meppen of naar een zweep terug grijpen maar als ik erop zit en zonder rede komt mijnheer omhoog dan helpen, benen, flesjes water want ik rij nooit met een flesje water in mijn handen, ik rij ook niet met eieren in mijn broekzak... maar ik rij wel met een springzweepje....
Dus wat zal mijn eerste reactie zijn voor mijn eigen veiligheid... pets, de zweep tussen zijn oren want zijn borst redt je niet, je benen eraan redt je ook niet meer want je doet er namelijk geen 5 minuten over om te steigeren maar dat zijn fracties van seconde....
Seconde waar geen ei uit je zak kan halen, geen flesje water uit je kontzak kan trekken...

Dan krijgt hij van mij of de zweep of mijn vlakke hand tussen zijn oren geplant hoor..... dierenmishandeling of niet....
Heb geen zin om een prikbord vol met kaartjes boven me te zien en alleen nog maar mijn pony met andere op zijn rug te zien omdat ik na een leuke steigeraccefietje in een rolstoel langs de kant alleen nog maar kan kijken.

Dan is voor mij de keus niet moeilijk... voor jou wel... of is het dan nog dierenmishandeling.

We hebben het hier over een eenmalig iets... niet over steeds iedere dag een terugkerend fenomeen.....

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:43

Mando schreef:
Heb geen zin om een prikbord vol met kaartjes boven me te zien en alleen nog maar mijn pony met andere op zijn rug te zien omdat ik na een leuke steigeraccefietje in een rolstoel langs de kant alleen nog maar kan kijken.

Tja of dat je paard een been of rug breekt omdat die omviel...

Dat is ook waarom ik denk dat als het mij op zo'n moment overkomt, ik ook naar de zweep grijp.

Ik denk ook dat je pas weet wat je in zo'n situatie doet, als het je is overkomen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:58

Trice schreef:
Ik denk ook dat je pas weet wat je in zo'n situatie doet, als het je is overkomen.

Klopt en de beste stuurlui staan aan wal.....

Dus iedereen die vanaf nu nog zegt dat het zielig of zielugh is die mag vertellen waarom en wat te doen in zo'n situatie....

Koe

Flynn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:43

Dat ken ik ja, sommige mensen slaan hun paard als die stijgert tussen de oren.
Ik doe het zelf nooit!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:43

Wat doe jij dan Flynn?