geef jij jezelf les?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_E

Re: geef jij jezelf les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:22

Ik praat niet tegen mijzelf tijdens het rijden. Wel eens tegen mijn paard.
Ik zou er geen gewoonte van maken en het jezelf afleren, als je dit op een wedstrijd doet en je doet het te vaak dan word je gediskwalificeerd. Je mag niet praten tijdens een proef.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:36

Oh, dat onderscheid kan ik goed maken....is me nog nooit overkomen.
Overigens wordt je ook gediscwalificeerd wanneer je teveel tegen je paard praat in de proef, dus da's om het even..... Knipoog

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:21

Ik geef mijzelf niet echt les.. maar als iets niet gaat denk ik wel altijd aan wat mijn instructeur dan zou zeggen. Hardop praten, zit er bij mij niet in, al praat ik vaak wel veel tegen me paard, als iets goed gaat. Tong uitsteken

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:59

zeker, zo corrigeer je je zwakke punten. En zo kom jij er alleen maar beter uit.
Je wilt goed leren rijden, is dit zeker ook een punt van toepassing

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:11

nou niet hard op.... ik denk er wel overna wat ik doe maar dat " zeg " ik niet echt tegen mezelf

maar als dit werkt voor jou is dat toch goed Ja

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:45

denk niet dat hardop zou werken voor mij, want als ik mijzelf dan op een strenge toon zou toespreken zou mijn paard wel eens kunnen denken dat het tegen hem is, hij is daar heel gevoelig voor.

Maar denk wel dat het heel goed kan werken om jezelf dingen af/aan te leren Ja Maar omdat ik zoveel op stem rijdt met mijn paardje zou het toch verwarrend zijn voor hem denk ik...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:49

Ik denk dit soort dingen alleen maar, anders vliegen mijn benen alle kanten op. Sinds ik hier elke keer aan denk, is mijn beenligging wel beter geworden! Ja

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:56

Ik denk dat wel, maar ik zeg het niet hardop hoor. Haha, ik zou ook moeten lachen als iemand dat zou doen hoor. Knipoog

wobpke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:24

haha wel leuk,
nee ik praat niet hardop,
somsdenk ik idd wel even aan wat mijn instructeur zei en dan gebruik ik dat,
maar zeg het dus niet echt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:25

Niet hardop, maar in m'n hoofd ben ik wel streng voor mezelf. Leer van mezelf het meeste heb ik wel gemerkt... Door dingen die ik heb gelezen en gezien toe te passen en daar streng in te zijn vooral. Lachen

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:56

Ik spreek het volgens mij niet hardop uit, maar in gedachte spelen alle hulpen en andere theorieen wel mee. Ik vind het zelf wel goed om systematisch aan het werk te gaan, maar door ervaring moet je ook wel kunnen improviseren en gaan het ruitergevoel ook wel een steeds grotere rol spelen. Maar wanneer er dan wat mist gaat herhaal ik in gedachte wel heel correct de juiste hulpen voor het geen ik wil doen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:59

Ik zeg het niet hardop, maar natuurlijk corrigeer je jezelf wel in gedachten! Anders zou je ook geen 'huiswerk' mee kunnen krijgen van je les, als je jezelf alleen corrigeert als een ander het zegt! Overigens heb ik ook wel eens ritjes dat ik die gedachten even bewust uitschakel en alleen ontspan en geniet. Net zo belangrijk als alles willen beheersen, zowel voor ruiter als paard.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:04

Ik doe dat ook inderdaad, vooral buitenteugel!!
Vind het wel ideaal Knipoog

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:21

Ik doe het meer in me hoofd of zeg t soms zachtjes Tong uitsteken

jasmijntje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:41

Ik doe dat altijd, maar ik vraag ook vaak om foto;s tijdens het rijden, en daar leer ik ook veel vann Lachen

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:19

Nee niet op die manier. Ik ben met rijden wel een beetje bezig met, vandaag wil ik dit en dat doen met rijden. En als ik buiten rijd kijk ik in de ramen of ik wel een beetje rechtop zit en hoe mooi het paard is Bloos

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:37

Ik rijd wel bewust paard, nadenkend over wat ik doe, wat ik voel en hoe op te lossen.
Maar hardop tegen mijzelf praten vind ik net wat tever gaan Tong uitsteken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:57

Wat grappig dat ts zichzelf hardop lesgeeft, leuk dat iemand zo serieus bezig is met beter willen rijden. Ik wil dat zelf ook heel graag, als ik buitenrijd met mijn stoere bijrijdijs hoor ik bijvoorbeeld steeds de stem van mijn instructrice in mijn hoofd en daar luister ik naar. Verder rijd ik vaak samen met Beer's eigenaar, die twee paarden heeft, en dan praten we heel wat af met elkaar en tegen de paarden, ze worden op stem en gewicht gereden dus aan hardop tegen mezelf praten kom ik niet eens toe Tong uitsteken Wel zeggen we af en toe iets tegen elkaar over elkaars houding bijvoorbeeld, of hebben we het onderweg over wat we doen als we rijden en hoe de paarden daarop reageren. Het is zeg maar een soort wisselwerking. Als ik alleen rijd ben ik veel bezig met takt, tempo en overgangen, daarbij neem ik voor mezelf de hulpen e.d. door. Ook de verkeersregels komen vanzelf aan bod, het is eigenlijk best druk in mijn hoofd wanneer ik rijd Tong uitsteken Gelukkig lukt het me allemaal in stilte Tong uitsteken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:13

Ik weet niet of ik het ook echt hardop zeg, maar ik heb soms de neiging om de engelse hulpen te geven en dan vertel ik me mezelf dat wel even. Volgens mij zeg ik het meer in mijn hoofd of heel zachtjes mompelen, maar niet heel hard op

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:51

Myrano schreef:
Euhh..niet echt eigenlijk Haha!
Toch zeker niet hardop!
Ik denk wel dikwijls aan wat mijn instructrice me zou zeggen, en wat ik op een bepaald moment zou moeten doen..

Inderdaad Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:16

Ik geef mezelf niet echt les, maar ik praat wel hele verhalen tegen mijn paard tijdens het rijden.. Dus eigenlijk wel een beetje mezelf les geven..

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:17

Nou in m'n hoofd wel maar hardop niet haha Tong uitsteken

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:31

inderdaad niet hardop, zeg wel eens tegen mijn paard wat ie doen moet Haha!

_Maverick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:23

Als ik alleen in de bak ben geef ik mezelf wel een beetje les, in m'n hoofd dan indd

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:48

oe! Jij bent eng Tong uitsteken

nee, ik geef mezelf geen les, ik denk wel goed na bij wat ik doe!