Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Gewoon de humor van in proberen te zien, dat krijg je op een openbaar forum.
rommeke schreef:Saskiaatje schreef:Waar zijn hier dan de vier mensen die op "Ja, bij elke training" hebben gekozen bij de poll?
die durven denk ik niet te reageren.
E_dicky schreef:Ik snap soms echt niet waarom het grootste deel van de bokkers zo zit te zeuren op Anky ( en sommige andere profi's). Ik bedoel, Anky is wel één van de beste amazones ter wereld, en wie zijn wij dan om te zeggen dat ze dit, en dit en dit niet goed doet. Of nog erger: wat er mankeert aan het paard (wat iemand zei over een slechte achterhand etc).
Als het de ruiter echt zo slecht is, of zo'n slechte rijstijl heeft, denk je dan dat ze tweevoudig Olympisch kampioene wordt, en nog vele andere titels behaalt?
Als het paard echt zo'n slechte achterhand heeft, denk je dan dat hij op dit niveau goed had kunnen presteren? Ik denk het niet, want hoe kan het dat er zo'n mooie uitgestrekte draf uitkomt en allerlei andere dingen, daar heb je toch echt wel een goede achterhand voor nodig die er goed onder zit.
En in plaats van zitten zeuren dat deze ruiters van wereldklasse een slechte stijl hebben, laat dan eens zien dat jij het beter kunt.
En ik weet zeker dat als Anky haar kur moet rijden, dat iedereen die zulke uitspraken heeft gedaan, gewoon gespannen zit te kijken hoe ze het doet en blij is als ze goud haalt, en teleurgesteld als het wat minder gaat.
Ik denk dat met name Anky wel weet hoe ze LDR moet gebruiken, en hoe ze deze oefeningen moet uitvoeren.
Fem_daf schreef:die mensen reageren waarschijnlijk niet omdat ze geen zin hebben in het commentaar die ze zullen krijgen. Als ze het altijd doen zullen ze er ook achter staan en het ook wel willen verdedigen. Maar ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om altijd alle gal over je heen te krijgen..
sabine1985 schreef:als er ook maar iemand is die meent dat het goed is voor je paard(lichamelijk) om je paard in rollkur te trainen, dan daag ik diegene uit om een keer (ook al is het maar 1 rondje in de bak) met je kin op de borst te gaan hardlopen.
let op! wel gewoon blijven ademen en goed kijken waar je loopt!
doen je nek, schouders en rug er zeer van?
niet piepen en doorgaan!!
kom op zeg; dat doe je je paard toch niet aan?!
trainen hoort gezond te zijn en de rollkur zorgt naar mijn mening alleen maar voor lichamelijke ellende.
Fem_daf schreef:Ik rij zelf mijn paard nooit met de kin op de borst, het heeft imo geen toegevoegde waarde en het risico dat je je paard z'n atlas wervel kapot rijdt, is mij veel te groot. Vindt zijn nek belangrijker dan dat ik "a la Anky" train.Lukker schreef:Als een 'prof' zo traint zie je dit echt niet op wedstrijd. De gangen worden er juist beter van.
Anky's paarden lopen toch ook op de loodlijn tijdens wedstrijd? En de achterhand wordt toch ook ondergezet?
Ik vind Anky's paarden de minste achterhand hebben van de Nederlandse selectie. Kijk maar naar de piaffe en passage van Salinero: één en al protest en een heel slap achterhandje. Hij laat dan ook regelmatig een pootje hangen. Ja, hij heeft zijn goede oefeningen en het is wel een goed paard, maar zodra het op zijn achterhand neer komt presteert bij slecht.
Saskiaatje schreef:Fem_daf schreef:die mensen reageren waarschijnlijk niet omdat ze geen zin hebben in het commentaar die ze zullen krijgen. Als ze het altijd doen zullen ze er ook achter staan en het ook wel willen verdedigen. Maar ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om altijd alle gal over je heen te krijgen..
Als ze vantevoren al weten dat ze al het gal over zich heen gaan krijgen, dan realiseren ze zelf blijkbaar ook dat ze fout bezig zijn.

horseyfries schreef:sabine1985 schreef:als er ook maar iemand is die meent dat het goed is voor je paard(lichamelijk) om je paard in rollkur te trainen, dan daag ik diegene uit om een keer (ook al is het maar 1 rondje in de bak) met je kin op de borst te gaan hardlopen.
let op! wel gewoon blijven ademen en goed kijken waar je loopt!
doen je nek, schouders en rug er zeer van?
niet piepen en doorgaan!!
kom op zeg; dat doe je je paard toch niet aan?!
trainen hoort gezond te zijn en de rollkur zorgt naar mijn mening alleen maar voor lichamelijke ellende.
Als jij dit voorbeeld geeft dan besef je dus blijkbaar al niet dat wij anatomisch iets anders in elkaar zitten dan een paard?
I've got news for you!