Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

varjo schreef:eens zei er iemand tegen mij er zijn maar 2 methodes, 1 goeie en 1 slechte, volledig met eens nu
Zou nooit meer anders willen rijden dan op de oude franse wijze, ik pas voor martelingen
varjo schreef:ik weet wat ik doe, zoudn jullie ook beter wat weten
waarom?lees mijn uitlegover de nekwervvels, dan weet je het (beter lezen mensen, we vallen in herhaling)
varjo schreef:ik weet wat ik doe, zoudn jullie ook beter wat weten
waarom?lees mijn uitlegover de nekwervvels, dan weet je het (beter lezen mensen, we vallen in herhaling)
OF vertel het me......... en laat zien dat je het weet, of zeg gewoon helemaal niks
KiWiKo schreef:varjo schreef:ik weet wat ik doe, zoudn jullie ook beter wat weten
Jouw uitleg over nekwervels heeft niks te maken met technisch zo rijden
dus (en ik word een beetje simpel van het vragen) hoe krijg je technisch een peerd met zijn kop tussen zijn voorbenen ala hyperflexie.............
Geeft niks als je niet weet hoe en waarom maar hou dan gewoon je grote mond dichtOF vertel het me......... en laat zien dat je het weet, of zeg gewoon helemaal niks
varjo schreef:zeg ga het niet blijven zeggen he ben baucherist(oude franse rijschool). Ik train straight to the point, heb geen 10 jaar nodig om iets te bereiken, en derbij het verzamelen gaat doormiddel van het verzamel effect, maar die gebruiken jullie niet.
Je zegt dat je met hyperflexions werkt dus weet je het veel beter of ik, jullie werken met kracht, ik niet simpel
) shan schreef:Dit stukje is door Google vertaald, ik heb het zo laten staan om te voorkomen dat men evt. zou kunnen zeggen dat ik iets verdraai, maar de context lijkt me wel duidelijk!
Door het debat in een historische context Print zei dat er gaande was 150 jaar geleden, en dat is goed gedocumenteerd dat de Fransman Francois Baucher gebruikt extreme hyperflexion van de nek in de negentiende eeuw
Deze heb ik niet laten vertalen:
In 1842 Francois Baucher published his "A New Method of Horsemanship (Méthode d'Equitation basée sur de nouveax principes)" where he explains how to "eradicate all resistance in the horse" by great flexions, twisting and bending the neck of the horse. He claimed to train the airs in a matter of months, and attracted both followers and straunch critics.
En deze hoef ik niet te vertalen.![]()
Francois Baucher (1796 - 1873)
Baucher kwam van de Cadre Noir en ging als kunstruiter in het circus en reed voornamelijk Engelse Volbloeden. Daarom was zijn opleidingsmethode meer een africhten en dresseren van de paarden dan het gymnastiseren. Hij trainde paarden zodanig dat ze achteruit konden galopperen en de Spaanse pas in draf konden. Baucher ontdekte ook de galopwissel om de pas.
Toen tijdens een circusvoorstelling een kroonluchter van het plafond viel liep hij zwaar letsel op. Hij wilde zijn paarden zo snel mogelijk voor het circus presenteren. Zijn africhting was mechanischer t.o.v. de langzame, systematische arbeid van Guérinière. Daarom werd en wordt Baucher bekritiseerd.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
zijn, maar oren als hoogtepunt met spontane verzameling zie ik niet als trainingmethode.. net zoals het zagen van wp geen trainingsmethode is KiWiKo schreef:voor de herkansing** schreef:

** schreef:
Citaat:Ik zie halve rolfoto's[/
varjo schreef:ik moet lezen? Wie heeft er hier al 4 a 5 keer hetzelfde moeten zeggen