losrijden in Hong-kong

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nowornever

Re: losrijden in Hong-kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:43

ZUCHT ZUCHT ZUCHT

Als jullie zo`n probleem hebben met de manier van anky`s rijerij kijk dan gewoon niet. Als het niet zou werken liep salinero niet al 6 jaar mee in de top. Dan was hij al lang weg. Ik ben ook geen fan van anky maar laat haar maar rijden ik kan het niet beter.

Ik hoop dat de beste maar mag winnen. (wel een kleine voorkeur natuurlijk team nederland ind. isabell)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:44

magda_90 schreef:
Relaxed schreef:
In het algemeen zijn het vaak wel mensen die zo kortzichtig reageren die zelf niet of nauwelijks rijervaring hebben.. Ja

Maar goed ik mag aldus bokt geen mening vormen omdat ik maar een ruiter ben die thuis aan het halster rijdt en geen wedstrijden rij. Hoezo stop-men-in-hokjes geval.

Ben benieuwd of een bijv menner op hoog nivo dan wel een mening mag hebben....

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:00

iedereen mag zijn mening geven,maar als je 100 keer ezelfde mening leest en 100 keer de mening over hetzelfde gaat.
er zijn topics zat waar je je mening over dit onderwerp kunt geven,op een gegeven moment word je er een beetje flauw van,iedere foto van anky hetzelfde gezeur.
trouwens de foto in het klein is 3 keer dezelfde foto(de foto dus waar de meningen over verdeelt zijn)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:25

daar gaat het niet om knoopje, ik laat mijn mening hierbuiten. Het gaat me erom dat er gezegt wordt dat je pas mag oordelen als je zelf GP rijdt, want eerder heb je er zogezegd geen verstand van

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:38

stef schreef:
daar gaat het niet om knoopje, ik laat mijn mening hierbuiten. Het gaat me erom dat er gezegt wordt dat je pas mag oordelen als je zelf GP rijdt, want eerder heb je er zogezegd geen verstand van

je hoeft geen gp te rijden om er verstand van te hebben,maar ik vind dat je ook best je mening mag hebben,maar er zijn wel veel bokkers die denken dat ze het wel beter kunnen,en die vinden dat ze helemaal verkeert bezig is,e dan vind ik dat als je vind dat anky een prutser is die haar paarden kapot rijd mishandelt,en noem maar op wat er allemaal maar even geroepen word,dan zulke mensen,dan maar eens hard moeten gaan laten zien dat ze het beter kunnen,want er zijn veel bokkers die denken,dat het zo makkenlijk wel even anders kan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:41

maar, als het niet jou manier van rijden/trainen is, dan mag je dat toch gewoon vinden? Ongeacht welk nivo je rijdt?
En IMO is er genoeg bewijs dat je ook zonder deze trainingsmethode in de top mee kan draaien, aangezien er genoeg GP ruiters zijn die dit niet toepassen.
Daarbij zegt winnen niet per definitie dat je goed/eerlijk bezig bent... Kijk maar naar de tour de france van twee jaar terug met Landis, Tour gewonnen, en positief getest op doping... tja

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:44

stef schreef:
maar, als het niet jou manier van rijden/trainen is, dan mag je dat toch gewoon vinden? Ongeacht welk nivo je rijdt?

Tuurlijk mag je dat vinden, feit is wel dat zij daar rondrijdt en een heleboel mensen die altijd een hoop commentaar en kritiek hebben nog nooit iets bereikt hebben........ Clown

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:47

moet je iets bereikt hebben om een mening te hebben dan? Dat is heel mijn punt.
Er zijn genoeg mensen die thuis heerlijk trainen maar geen wedstrijd ambities hebben, of mensen die geen paard hebben en zich erg in bepaalde trainingsmethodes hebben verdiept.
Het nivo wat je rijdt is IMO geen graadmeter voor je kennis, waarop je weer je mening baseert

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:00

stef schreef:
moet je iets bereikt hebben om een mening te hebben dan? Dat is heel mijn punt.

Je hoeft niets bereikt te hebben om een mening te hebben, mijn punt is dat sommigen het wel héél makkelijk vinden om altijd en eeuwig kritiek te spuien op mensen die in de belangstelling staan omdat ze succesvol zijn. Ik heb ook wel eens een mening over mensen die veel beter kunnen rijden dan ikzelf, maar ik voel me dan niet zo geroepen om die te pas en te onpas te spuien, en al zeker niet om die als de enige ware te verkondigen. Het niveau waarop je rijdt is meestal wél een graadmeter voor de ervaring die je hebt, 20 jaar rondjes door het bos of door de bak hobbelen op je eigen manier is nu eenmaal niet hetzelfde als een dressuurproef op GP niveau rijden. Dan ben je best allebei ervaren ruiters, maar wél op een heel ander vlak en een heel ander niveau.
stef schreef:
Er zijn genoeg mensen die thuis heerlijk trainen maar geen wedstrijd ambities hebben, of mensen die geen paard hebben en zich erg in bepaalde trainingsmethodes hebben verdiept.

En hoe zouden die mensen het vinden als Anky hen op een forum ging zitten afkraken? Zo van, nou, wat ik nou toch weer zag rondhobbelen toen ik naar huis reed, niet om aan te zien.....

Ik snap dus gewoon de dringende behoefte om mensen af te kraken niet zo heel erg, laat iedereen in zijn waarde en op zijn eigen manier genieten van zijn of haar hobby, kijk gewoon naar jezelf en niet zoveel naar anderen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:01

Idd, als je niks gepresteerd heb op dat nivo heb je er geen verstand van, zo simpel is het. Je kan dan zeggen of je het mooi vindt of niet of je erin verdiept hebben maar dan nog weet je zelf niet hoe je een paard naar zo'n nivo rijdt, hoe dat voelt etc etc. Theoretische kennis is heel wat anders dan praktische kennis.
Verder was het 1e wat in me opkwam toen ik dit topic zag : stelletje zeikerds bij elkaar, daar gaaaaaaan we weeeeeeer!!

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:06

Beaux schreef:
Idd, als je niks gepresteerd heb op dat nivo heb je er geen verstand van, zo simpel is het. Je kan dan zeggen of je het mooi vindt of niet of je erin verdiept hebben maar dan nog weet je zelf niet hoe je een paard naar zo'n nivo rijdt, hoe dat voelt etc etc. Theoretische kennis is heel wat anders dan praktische kennis.
Verder was het 1e wat in me opkwam toen ik dit topic zag : stelletje zeikerds bij elkaar, daar gaaaaaaan we weeeeeeer!!

Afgod

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:08

Beaux schreef:

Niet mee eens. Er zijn zat ruiters die al jaren rijden zonder wedstrijden gereden te hebben en hun paard wel op zo'n niveau hebben. Niet alles komt uit wedstrijd ervaring. En niet alles komt door op niveau rijden. De mensen die hun paard in een te korte tijd naar een hoog niveau rijden en alleen maar gaan voor het zo hoog mogelijk komen geven hun paard vaak niet genoeg de ruimte om het hen ook te laten snapen en ontspannen te laten verlopen. K zie het genoeg op de concoursen

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:12

Maar wat heeft dat met de foto's van Anky of het commentaar erop te maken?

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:15

Uhm ik vond het een onterechte reactie.. en volgens mij hebt je recht op vrijheid van meningsuiting? En dan heeft jou reactie ook niets met het topic te maken.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:18

Zilvermoon schreef:
Beaux schreef:

Niet mee eens. Er zijn zat ruiters die al jaren rijden zonder wedstrijden gereden te hebben en hun paard wel op zo'n niveau hebben. Niet alles komt uit wedstrijd ervaring. En niet alles komt door op niveau rijden. De mensen die hun paard in een te korte tijd naar een hoog niveau rijden en alleen maar gaan voor het zo hoog mogelijk komen geven hun paard vaak niet genoeg de ruimte om het hen ook te laten snapen en ontspannen te laten verlopen. K zie het genoeg op de concoursen

En diegene die er wél echt de tijd voor nemen die rijden na 7 jaar concours eindelijk een keer Z1. Beest loopt ongelooflijk op de kop, achterbeen slingert ergens erachteraan en het woord schwung valt niet te koppelen aan de desbetreffende combinaties. Dan zie ik ze liever met iets meer druk erop lopen Haha!!

M.a.w: ruiters met talent die paarden met talent hebben kunnen gewoonweg sneller doorstromen. Dit heeft dan niet per definitie invloed op de ontspanning of het laten snappen. Een slim/goed/sensibel paard pakt het werk gewoon veel makkelijker aan dan een minder goed paard.

Moet overigens zeggen dat de reacties mij hier nog alles meevallen wat betreft het rijden van Anky op de foto's. Paarden doen het immers niet alleen op suikerklontjes en schouderklopjes Haha!!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:20

@Zilvermoon:Tuurlijk is er echt op vrijheid van meningsuiting. Ik reageer op het feit dat ik vind dat mensen die Anky 'beoordelen' eerst zelf maar eens wat moeten presteren op nivo.
Ik snap niet wat het feit dat mensen in een te korte tijd naar de top rijden volgens jou daarmee te maken heeft. Verder ben ik het eens met @Talented.
Laatst bijgewerkt door Vala op 09-08-08 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:20

Dat was even een verloop van de discussie Beaux.

Beaux, ik ben het niet eens met jouw uitspraak. Theoretische kennis is net zo belangrijk. Door stages waarmee ik in contact kwam met enkele GP ruiters heeft mij toch wel wat meer in laten verdiepen. Niet iedereen is het eens met deze methode, en dat blijf je houden.

Maar ik blijf erbij dat het imo nooit goed kan zijn dat er op deze manier gereden kan worden, ómdat ik het menigeen ruiters op een andere manier zie rijden die inmiddels ook hoog dressuur rijden, en daar nog steeds meer aan het groeien zijn.

Maar blijft een discussie zonder einde. Dit is net als al die discussies over die Klassieke en Academische rijkunst, het is een van de vele wegen om je paard de trainen.

[edit] en juist vanwege een eindelose discussie trek ik mij terug hieruit Doei, doei

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:22

Maar ik vind gewoon niet dat je het kan veroordelen.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:23

Foto's zijn een moment opname...
Denk niet dat er hier heel veel mensen zijn die er een zinnig woord over kunnen zeggen, daar niemand erbij geweest is Knipoog

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:25

Nou, en datvind ik dan de nuchterste en wijste uitspraak tot nu toe. Misschien moesten we het daar maar eens bij laten dan.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:26

Niets mis mee

Zij bereikt op deze manier schijnbaar wél ff de top hoor Vork

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:28

ik stel voor dat we met een spandoek naar haar huis gaan met daarop: anky stop dierenleed.
wat ik toch wél kanp vind is dat ze hier haar geld mee verdient....ik doe het haar niet na, letterlijk en figuurlijk ghehe

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:30

Schande dat dit topic en deze suggestieve foto's nog hier staan en niet in de mesthoop zijn verplaatst!

Waar zijn foto's van andere ruiters te vinden? Ik begrijp dat vrijwel alle landen ruiters hebben die hyperflexie toepassen, alleen Anky wordt eruit gepikt.

Bokt, dit is stemmingmakerij en een objectief forum niet waardig

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:31

En waar blijven de foto`s van alle springruiters die ook zo losrijden? Schijnheilig

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:31

amondi schreef:
Schande dat dit topic en deze suggestieve foto's nog hier staan en niet in de mesthoop zijn verplaatst!

Waar zijn foto's van andere ruiters te vinden? Ik begrijp dat vrijwel alle landen ruiters hebben die hyperflexie toepassen, alleen Anky wordt eruit gepikt.

Bokt, dit is stemmingmakerij en een objectief forum niet waardig

eeeeh Sigaar