"Een goede ruiter kan op elk paard rijden"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Re: "Een goede ruiter kan op elk paard rijden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:49

runningkawa schreef:
jammer dat jij ze niet kent...imo bestaan ze namelijk wel...
Die begrijpen dat paard dus wel... de hete de slome, de ..noem maar op
Natuurlijk hebben ze voorkeuren en zullen dat nog beter op kunnen rijden, maar ook op die mindere voorkeur rijden ze heel fijn weg.
Talent samen met veel ervaring maakt hen tot die ruiter denk ik Lachen

Net zo als met kabouters, eerst zien dan geloven Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:50

ik heb ze gezien

euh nee niet die kabouters Tong uitsteken Clown

daarom zeg ik ook, jammer dat je ze niet kent Lachen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:51

Maar dan nog een, iedereen die dat niet kan is een slechte ruiter?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:52

ik kan echt oprecht zeggen dat ik op elk paard weg kom........ niet dat ik uit elk paard gelijk het beste haal, maar ik rij er wel mee weg.

Nou moet ik zeggen dat ik de laatste 1,5 jaar welgeteld 3 uur gereden heb zo bij elkaar en dat ik een groot stuk finetuning mis

blijkt Lachen

want, vorige week ben ik op een voor mij totaal vreemd dier gekropen die zelf ook al een jaar uit het werk stond....

Afbeelding

zag er na 2 rondjes wennen zo uit. Vroegah, had ik 3 passen nodig gehad..........

Ik heb ook jaren niks anders gedaan dan van fjord op volbloed en daarna op haf stappen om vervolgens op een Kwpnner de dag af te maken. Heel, heel veel vreemde paarden gereden........ en als vrouw met grote mond moet je het dan wel waar kunnen maken.......

ik heb slechts 1 keer geweigerd op te stappen, dat paard en ik zouden zo een ruzie krijgen....... dat dit niet in het voordeel was voor die merrie als ik erop ging zitten...... dat had helemaal verkeerd gegaan.

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:53

Equidea schreef:

Dat wordt niet genoemd in de stelling en nee, volgens mij niet.

Ik ken ze ook, ruiters die zo wegrijden, ongeacht voorkeur. Maar even voor de goede orde, dat wil niet zeggen dat het bij alle paarden even goed gaat en er zijn heus wel voorkeuren, ook bij goede ruiters.

Dat met die scooter opmerking vind ik vreemd.....

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:54

wat is een ''goede ruiter''? Ben het niet met de stelling eens. Ik vind dat je een goede ruiter bent als je consequent met het paard omgaat en altijd op je hoede blijft in je achterhoofd. (anders zouden bange mensen als ik, die niet op elk paard durft geen goede ruiter zijn..Lachen en daar ben ik het niet mee eens)

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:54

KiWiKo schreef:
ik kan echt oprecht zeggen dat ik op elk paard weg kom........ niet dat ik uit elk paard gelijk het beste haal, maar ik rij er wel mee weg.

Nou moet ik zeggen dat ik de laatste 1,5 jaar welgeteld 3 uur gereden heb zo bij elkaar en dat ik een groot stuk finetuning mis

blijkt Lachen

want, vorige week ben ik op een voor mij totaal vreemd dier gekropen die zelf ook al een jaar uit het werk stond....

Afbeelding

zag er na 2 rondjes wennen zo uit. Vroegah, had ik 3 passen nodig gehad..........

Ik heb ook jaren niks anders gedaan dan van fjord op volbloed en daarna op haf stappen om vervolgens op een Kwpnner de dag af te maken. Heel, heel veel vreemde paarden gereden........ en als vrouw met grote mond moet je het dan wel waar kunnen maken.......

ik heb slechts 1 keer geweigerd op te stappen, dat paard en ik zouden zo een ruzie krijgen....... dat dit niet in het voordeel was voor die merrie als ik erop ging zitten...... dat had helemaal verkeerd gegaan.

had zomaar mijn merrie toen kunnen wezen whahaha

gr

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:56

Amadeo schreef:
Equidea schreef:

Dat met die scooter opmerking vind ik vreemd.....

Hoezo? Dat meisje had het over haar paard, die imo niet voorkwam in het beginstuk hoor. Dat kwam op mij over als het wegdrukken van elk "apart" paard uit deze stelling, om de stelling maar waar te maken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:57

pinuts schreef:
wat is een ''goede ruiter''? Ben het niet met de stelling eens. Ik vind dat je een goede ruiter bent als je consequent met het paard omgaat en altijd op je hoede blijft in je achterhoofd. (anders zouden bange mensen als ik, die niet op elk paard durft geen goede ruiter zijn..Lachen en daar ben ik het niet mee eens)

niet durven betekend niet .. niet kunnen Haha! Haha! Haha!

Heck, je had me op mijn eigen paard moeten zien, het is dat ik op MOEST stappen, maar ik had het liever niet gedaan kan ik je verzekeren.......

Lef heeft niks met kunnen te maken Lachen

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:57

Nee, niet ieder "apart" paard, zo lees ik in elk geval de stelling niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:59

Equidea schreef:

er zitten denk ik ook nog gradaties tussen goed en slecht hoor Lachen

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:00

ik ben het absoluut niet eens met die stelling, niemand kan mijn paardje goed aan het lopen krijgen hoor!. Die van me zus trouwens ook niet, niet omdat ze het niet kunnen maar ze hebben het niet zo op vreemde!.
Mijn instructeur kan op elk paard wegrijden behalfe op deze 2!.

dus nee ik ben het er niet mee eens Lachen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:01

Amadeo schreef:

oh oke, zo kwam het over vandaar.

Ik blijf nog even naar kabouters zoeken.

@ kiwiko, stap jij dan ook zo op "rodeo"paarden in de zin van paarden die je er kosten wat het kost af willen hebben (en medisch wel goed zijn)?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 17:02

"Ieder paard" zoals in de stelling staat heb ik bedoeld als letterlijk ieder paard, uitgezonderd paarden waarvan hun gezondheid het niet toestaat om bereden te worden.
Laatst bijgewerkt door Koper op 04-08-08 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:03

kabouters zul je niet vinden, als je wilt wel mensen die op bijna elk paard fijn weg rijden...
Omdat jij ze niet kent wil het niet zeggen dat ze niet bestaan hoor Lachen

Wat iedereen hier zegt, ieder kan nooit... met niks in het leven.
Maar wel bijna ieder, want in de volksmond dan snel ieder wordt genoemd.
Dus ja de stelling klopt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:03

Equidea schreef:
Amadeo schreef:

oh oke, zo kwam het over vandaar.

Ik blijf nog even naar kabouters zoeken.

@ kiwiko, stap jij dan ook zo op "rodeo"paarden in de zin van paarden die je er kosten wat het kost af willen hebben (en medisch wel goed zijn)?

zo ben ik aan mijn enigste eigenste gekomen Equidea...... ben dat paard gaan rijden omdat hij maf was........ en ik heb hem uiteindelijk gekocht .......

en ik heb ook bijrijders gehad die er nooit meer op willen.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:08

Equidea schreef:

Nee vind ik niet, want waarom zou je perse op ieder paard moeten kunnen rijden om een goede ruiter te zijn?
Het is toch ook mooi als jij met een pony/paard waar je een klik (of niet) mee hebt en daar hoog mee in de sport te komen?

En ik stap echt niet op elk paard, dat is niet voor mij weggelegd maar dat betekent toch ook niet direct dat ik een slechte ruiter zou zijn? Ik ken trouwens geen mensen waarbij ieder paard lekker loopt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 17:10

runningkawa schreef:
er zitten denk ik ook nog gradaties tussen goed en slecht hoor Lachen

Dat denk ik ook Knipoog

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:12

Ja, dunkt mij ook. Er zit nog heel veel tussen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:14

Het valt me altijd op dat in deze topics mensen zich direct zo aangevallen voelen... omdat ze volgens deze "maatstaaf" niet direct onder goede ruiter vallen...
Alsof iedereen dan schreeuwt je bent slecht...dat trekken die bepaalde mensen toch echt helemaal zelf naar zich toe. Want niemand die dat zegt of bedoeld.
Maar dat er betere ruiters zijn, is dat zo erg?

Ik heb er geen moeite mee dat mijn vorige instructrice zo heel veel beter was dan ik, naar mijn idee op bijna elk paard kon stappen en het aan kon voelen en dan daarmee weg kon rijden op de manier zoals het paard dat aangaf.
Gelukkig maar dat zij er was...kan ik er tenminste veel van leren.
Dan hoef je je toch niet slecht te voelen?

Mensen kom op en trek die lange tenen eens in Haha! Tong uitsteken

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:16

maar daarom hoef je die stelling nog niet de defenitie van ''goed'' te vinden:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:17

runningkawa schreef:
Het valt me altijd op dat in deze topics mensen zich direct zo aangevallen voelen... omdat ze volgens deze "maatstaaf" niet direct onder goede ruiter vallen...
Alsof iedereen dan schreeuwt je bent slecht...dat trekken die bepaalde mensen toch echt helemaal zelf naar zich toe. Want niemand die dat zegt of bedoeld.

Ik heb er geen moeite mee dat mijn vorige instructrice zo heel veel beter was dan ik, naar mijn idee op bijna elk paard kon stappen en het aan kon voelen en dan daarmee weg kon rijden op de manier zoals het paard dat aangaf.

Denk dat mensen eens in een spiegeltje moeten kunnen kijken. Ben het hier geheel met je eens, heb inmiddels geleerd dat ik maar een matige ruiter ben en dat er een hele hoop jongere ruiters al veel beter rijden dan mij...Tja so be it. Ze hebben simpelweg meer feeling en talent, ere wie ere toe komt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:18

runningkawa schreef:

heeeei......... das een goede Lachen Lachen

lef heeft niks met kunnen te maken......... en als iemand gewoon lekker in de rondte stuurt met zn enigste eigenste is dat ook gewoon een hele goede ruiter op DAT paard Lachen en dus goed genoeg Lachen want het moet ook niet anders Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:22

pharagirlke schreef:
Denk dat mensen eens in een spiegeltje moeten kunnen kijken. Ben het hier geheel met je eens, heb inmiddels geleerd dat ik maar een matige ruiter ben en dat er een hele hoop jongere ruiters al veel beter rijden dan mij...Tja so be it. Ze hebben simpelweg meer feeling en talent, ere wie ere toe komt.

En zo is het............ het is PVD dat ik zo gruwelijk veel vlieguren heb gemaakt, en dat ik door schade en schande geleerd heb om handig te worden........... maar als ik talent had gehad EN al die vlieguren dan had ik nou in Bejing gezeten Lachen ......... maar helaas ik ben slechts handig geworden omdat ik heel veel uren op een paardenrug heb doorgebracht.......... zonder enig talent overigens Lachen Lachen

Ik heb ooit een stagaire gehad........ kind was 16, en die kon technisch een heel stuk beter rijden dan ik........ gewoonweg omdat ze het in haar vingers had.....

Ik heb het moeten leren, zij had het........... nah daar sta je dan als stagebegeleider Clown

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:22

ik ken ook genoeg die met alle geweld op elk paard stappen, en dan het superspannend vinden dat dat beest bokt en gek doet, maar rustig rijden, ho maar.. Maar ze stappen dr wel op.. maar rijden.. kunnen ze niet echt (tsjah, ze blijven zitten..)