Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

__PSM__ schreef:Lenneke, dat vind ik dus een rare reden om je teugels lang te houden, want als jij in de bak rijdt, ziet je paard toch ook dingen om van te schrikken, waarom zou dat dus niet zo zijn in het bos...
en ja dan gaan ze ook aan de teugel lopen maar daar kan je dan niks aan doen. zo'n paard moet je dan gewoon laten ontspannen maar wanneer je buitenrijd vind ik persoonlijk toch dat je je paard lekker moet laten lopen. rijd zelf heel veel buiten en mijn paard loopt vrijwel altijd met lange teugel. zo kan ze lekker om zich heen kijken en dat vind ik voor mijn gevoel wel prettig, het is dan voor allebei lekker ontspannen.
Ciaraaa schreef:Buitenrijden, is lekker om te ontspannen, dus lekker los met die teugels.
frysogeen schreef:Ciaraaa schreef:Buitenrijden, is lekker om te ontspannen, dus lekker los met die teugels.
Dus volgens jou ontspant een paard niet als hij nageeflijk loopt in het bos?
.
. En ja hun paarden luisteren op hulpen en zijn nageeflijk. Maar éénmaal in de piste = nada, noppes. Paarden die ineens niet vooruit willen, of juist teveel. Links van rechts niet meer kennen. Alleen op de voorhand lopen, rug wegdrukken etc...
). Maar het zijn die paarden die last krijgen in bv hun rug, omdat die rugspieren nooit gevraagd worden te werken. En het paard draagt de ruiter op zijn rugspieren en niet op z'n ruggegraat.
. Wel als hij dan ontspannen z'n tempo blijft houden, zonder in te halen, dan krijgt hij losse(re) teugel.
en dat dus als excuus zien om in mijn paard z'n kont te gaan hangen in volle galop (want een rustig galopje, dat kan hun paard niet). Zij noemen zich recreatieruiters en dat vind ik niet echt een compliment.