Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Betteke schreef:Paarden lopen uit elkaar en zwaar over het tempo, dat is dus mijn ervaring met methode De Bodt. Ik neem aan dat de meeste mensen weten dat als je een paard over zijn tempo rijdt, dat hij dan rad loopt.
Hoefkatrolontsteking genezen, geloof ik niet in, wat kapot is kapot en kan je niet aan elkaar rijden.
Bets schreef:Umpiedumpie schreef:
Dan heb je niet goed opgelet, want mijn ervaring is dat hij iedereen laat schakelen.
Lijkt me sterk dat hij alleen jou niet liet schakelen.
Jij hebt het blijkbaar ook 4 jaar ''uitgehouden'' dus het lijkt me dan ook dat je 4 jaar lang achter die methode gestaan hebt. Wellicht heeft een vervelende ervaring ervoor gezorgd dat je de methode nu af loopt te kraken...........
Ik moet hier even op inhaken, ik heb ook heel veel bij hem gelest maar heb niet veel schakelingen gehad betreft tempowisselingen, wel de overgangen gereden. Maar ik heb bewijs op video staan, heb al mijn lessen opgenomen!
Betteke schreef:Goeie vraag van je.![]()
Helaas geen antwoord, want ik ben heel slecht in uitleggen en eigenlijk niet goed thuis in de theorie. Klinkt allemaal prachtig, maar ik vind zelf de praktijk (het voelen dus) belangrijker en makkelijker.
Betteke schreef:Goeie vraag van je.![]()
Helaas geen antwoord, want ik ben heel slecht in uitleggen en eigenlijk niet goed thuis in de theorie. Klinkt allemaal prachtig, maar ik vind zelf de praktijk (het voelen dus) belangrijker en makkelijker.
maikeltje schreef:Verder heeft AdB het vaak over klinische HKO. Ook al zoiets raars want HKO is duidelijk aantoonbaar op een foto. Veel mensen met een paard met 'klinische HKO" lessen bij AdB. Maar je kunt helemaal niet spreken van HKO wanneer er alleen klinisch iets vastgesteld wordt. Daarop zullen toch rontgenfoto's gemaakt moeten worden.
Umpiedumpie schreef:Ik heb ook de lessen opgenomen en je hoort en ziet duidelijk dat ik en de anderen steeds naar voren moeten rijden, terug naar basistempo en dan verder terug.
Ik ben pas in mei begonnen met lessen, dus misschien is de methode ietwat aangepast?![]()
Ik mag mijn paard ook niet over zijn tempo rijden, ik krijg juist vaak te horen dat het te hard gaat en dat ik langzamer moet rijden.
Alabaster schreef:Ook daar kan je je weg wel in vinden lijkt mij, het is maar net wat jezelf wil en hoe handig jezelf bent om het rijden op deze methode te combineren met wedstrijden.
aerdenhout1 schreef:Ben ik wel benieuwd naar ervaring van mensen die verder zijn met rijden en niet meer in de 'beginfase' zijn. Liefst met foto's erbij.
Bets schreef:maikeltje schreef:Verder heeft AdB het vaak over klinische HKO. Ook al zoiets raars want HKO is duidelijk aantoonbaar op een foto. Veel mensen met een paard met 'klinische HKO" lessen bij AdB. Maar je kunt helemaal niet spreken van HKO wanneer er alleen klinisch iets vastgesteld wordt. Daarop zullen toch rontgenfoto's gemaakt moeten worden.
Ik heb rontgenfoto's HKO