shan schreef:Het beste referentiekader van een instructeur is imo niet het niveau waar hij/zij zelf op rijdt (persoon kan wel een pesthekel hebben aan de hele wedstrijdsport of geen trailer en een daarvoor geschikt auto kunnen betalen)
Het beste referentiekader van een instructeur is het niveau waarop zijn/haar leerlingen rijden en dan vooral de wijze waarop.
Verder heb ik liever les van iemand die heel veel paarden heeft opgeleidt tot op welk niveau dan ook, dan van iemand die 1 of 2 paarden naar het ZZ zwaar heeft gereden.
De eerste hebben veel meer ervaring met verschillende paarden en dus met het oplossen van verschillende problemen.
Ik begrijp wel als je zelf eenmaal op een hoger niveau komt dat de instructeur daar in rijtechnisch opzicht bij moet passen maar dat hoeft zich voor mij niet te uiten in sportprestaties.
Ik heb liever dat hij/zij niet te schijterig is om op mijn paard te stappen en in staat moet zijn aan te voelen waar het probleem zit en wat er aan te doen!
Verder ben ik het helemaal eens met de stelling van TS.
Het barst van de beunhazen die goedbedoelde maar onkundige paardenliefhebbers graag veel geld uit hun zakken schudden!
Vaak zijn het mensen met een prima babbel en veel overedingskracht maar in de praktijk blijken ze dan weer wat minder handig!
ik ben het zo met jou eens
en weet je, ik denk dat veel beunhazen echt met de beste bedoelingen werken, echt waar, maar gewoon ernstig lijden aan zelfoverschatting.Sterre, dat klinkt heel goed
maar ik heb sowieso het idee dat het qua leren rijden en instructeurs in duitsland beter is als in nederland (ook al zul je daar uiteraard ook kneuzen hebben).. of heb ik dat mis? Als je alleen al naar het verschil in niveau tussen Deurne en Warendorf kijkt.
En dan nog iets anders vertellen dan de dierenarts!
Ja dan ben ik het helemaal met je eens