Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Neroo schreef:stelling voor de wedstrijdruiters.
Je hebt een paard/pony waar je goed op past de komende tijd, de combinatie klikt super op meerdere vlakken, wedstrijdjes zijn altijd lekker gegaan maar wat blijkt nu.
Je dier kan niet verder dan het M, zouden jullie dan je dier verkopen omdat je zo nodig wissels wil springen?
Moest dat zo zijn bij Coby (is niet, want ze kan haar wissels al
), dan zou ik meer gaan springen, crossen en buitenwandelen.
dan ga ik ook niet zeggen nou Patrick was gezellig ik ga er één zoeken die het wel kan...
)
neline schreef:er wordt hier ontzettend zwart wit gedacht door sommige mensen.. alsof sommige recreatieruiters niet hun pony wegdoen als ze er te groot voor worden..
wat denken jullie dan van dit: Ik heb mijn paard nu bijna 3 jaar. Heb hem ookals 3 jarige gekocht die nog niks kende en kon. Ik loop nu al drie jaar tegen zijn karakter aan tijdens het rijden. Hij is niet gemeen maar erg schrikkerig waardoor ik niet wedstrijden kan rijden wat ik graag wil (hij springt bij alles weg vooral als ie het niet kent en ikword daar bang van) en ook niet buiten rijden want ik wil liever nog niet dood want hij is erg onvoorspelbaar en doordat ik bang ben word hij nog erger.. Wat moet ik dan gaan doen als ik geen plezier meer heb in het rijden en ook niet naar buiten kan ofzo? Ik ben nu al 1,5 jaar lang aan het twijfelen of ikhem moet verkopen, zijnkarakter is geweldig en ben echt gek op hem maar niet met rijden en heb ook niet zo'n zin om zoveel geld te blijven betalen om alleen maar te poetsen.
Ben ik dan iemand die zomaar even zijn paard wegdoet omdat ik er niet mee kan doen wat ik wil of heb ik wel een goede reden als ik dat besluit? Ik denk namelijk dat er veel meer van dit soort gevallen zijn die nu door een aantal mensen worden bestempeld als zomaar een paard wegdoen omdat je niet meer kan wat je wil.

Je hebt een paard/pony waar je goed op past de komende tijd, de combinatie klikt super op meerdere vlakken, wedstrijdjes zijn altijd lekker gegaan maar wat blijkt nu.
Je dier kan niet verder dan het M, zouden jullie dan je dier verkopen omdat je zo nodig wissels wil springen?
Lobke_ schreef:ladygoric: waarom als jij wedstrijd ambities heb koop je dan zoiezo een hengst en daarna een jaarling?
en je hoeft toch ook niet iedere dag een buitenrit temaken,
je kan longeren, gewoon lekker zonder zadel, vd en nog veel meer.
ik vind niet dat je je geld dan zomaar weggooid

patsur schreef:Neroo schreef:stelling voor de wedstrijdruiters.
Ieder paard kun je een wissel leren, dus gewoon flink trainen
Lobke_ schreef:als de combi al niet klikt merk je dat toch ook wel als je een paar keer proef gaat rijden etc
en als je er veelste groot voor word had je ook vantevoren kunnen bedenken.
Foryourneeds schreef:Lobke_ schreef:ladygoric: waarom als jij wedstrijd ambities heb koop je dan zoiezo een hengst en daarna een jaarling?
en je hoeft toch ook niet iedere dag een buitenrit temaken,
je kan longeren, gewoon lekker zonder zadel, vd en nog veel meer.
ik vind niet dat je je geld dan zomaar weggooid
misschien was de hengst een bijrijd/verzorgpaard?
En een jaarling is goedkoper in aankoop dan een volwassen dier.
Neroo schreef:patsur schreef:
Ieder paard kun je een wissel leren, dus gewoon flink trainen
Jullie snappen wel wat ik bedoel toch?
In het Z worden bepaalde oefeningen etc verwacht, en stel je dier kan dat gewoon echt niet, blijft echt in het M steken