Bodyprotector verplichten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Bodyprotector verplichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:18

Yep Ja maar soms moeten mensen beschermd worden tegen zichzelf.

Ik heb mijn keus gemaakt wat mijn kinderen betreft. BP en cap verplicht (door moeder Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:20

Dat jij als mams zijnde dat verplicht stelt is je eigen keuze
Moet ook mogen, gelukkig Lachen
Maar een ander die het gaat verplichten? Nee hoeft van mij niet...mensen kunnen best zelf nadenken Lachen

Waar is het einde dan van verplichtingen in dit toch al zo vol met regeltjes land?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:21

slimmerik schreef:
Yep Ja maar soms moeten mensen beschermd worden tegen zichzelf.

Ik heb mijn keus gemaakt wat mijn kinderen betreft. BP en cap verplicht (door moeder Haha!)

Mag ik vragen hoe oud jij bent? Jij bent dus al moeder? Ik meende altijd dat je een stuk jonger was Clown

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:22

Gaat je niks aan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:24

meestal is het dan héél oud als dat antwoord gegeven wordt Tong uitsteken Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:25

Tja het is wel typisch nederlands. Nergens een antwoord op willen geven Vork

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:26

Oud en WIJS !! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:52

Ik denk dat het verplicht stellen van een BP meer een steek is
naar de ziektenkosten verzekeringen die steeds meer en meer
hun kosten willen kunnen verhalen, en dat vind ik op zich helemaal
niet zo onlogisch gedacht.

Ik ben nog van de tijd dat we een geeltje aan guldens betaalden,
dit is gewoon verdrievoudigd, en dan werd vroeger alles vergoed nu
bijna niets meer.
Als ze op deze manier dus door de risicovolle sporten aan te pakken
mijn premie omlaag kunnen drukken, vind ik dat prima.
Of maak er desnoods een vrijekeus premie van, dus oefen jij een
gevaarlijke sport uit dan zal je ook meer moeten betalen.
Beetje de amerikaanse kant uit, alleen vraag ik me af hoe dat gecontroleerd moet worden.

Maar goed zegt niet dat ik het er mee eens ben, mij zie je niet in zo'n apending,
behalve als ik een gevaarlijk paard zou moeten rijden.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:53

Ik heb ook een BP, en heb er geen hekel aan om hem te moeten dragen.
Hij staat voort helemaal naar mn lichaam, en belemmerd me in geen enkele manier. En JA ik voel me stuk veiliger met zon ding aan.
Met springen en cross rijd ik áltijd met een Bp, en al kijkt iedereen me op wedstrijd erop aan. Ik merk dat er stilletjes aan steeds meer mensen met een Bp het parcours inrijden.
Dat ie werkt weet ik wel zeker, ben ooit lelijk gevallen in een oxer. Had nergens last van, terwijl ik zeker weet dat ik zonder Bp mn rug een stuk erger had beschadigd!

Als straks de 3 jarige is ingereden rijd ik die de 1e keren ook met Bp, ook op dressuurwedstrijden Ja Mensen die op of om kijken maken mij geen zak uit. Wil mn lijf graag heel houden Ja en aangezien ik geen vet heb om me te beschermen, doe ik lekker mn Bp aan!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:01

GvdT schreef:
Ik verbaas me nogal over de opmerkingen dat ze niet goed zitten en geen bewegingsvrijheid geven. Ik rijd zelf sgw, dus ik heb een BP.
Ik heb totaal geen hinder van de BP, alleen de meeste mensen schaffen de goedkoopste aan en kijken niet naar een pasvorm.
De meeste medewerkers van de ruitersportzaken weten niet waar ze over praten en het gevolg is dat de kleine kinderen in een te grote BP rond rijden.

Als je een goed passende (misschien wel op maat gemaakte) BP hebt, heb je er geen last van. Er bestaan ook vrouwelijke BP's dus met voorgevormde voorgevel Knipoog

Ik ben het hier helemaal mee eens,..
ben het nu ook gewend van de SGW's en omdat er 2 bekenden van mij heel lelijk gevallen zijn (1 had wat met de mild door 2 vallen OP een balk en een ander 4 maand op bed ivm inwendige bloedingen in haar buik) ben ik ook met het gewone springen een BP gaan dragen. En het interesseert mij echt helemaal niks als ze zeggen dat het er dom uitziet,.. veiligheid gaat nog steeds voor,.. je ziet het bij het gewone springen steeds meer komen (en verstandige mensen hebben daar geen verplichting voor nodig denk ik,... die doen het zelf wel),.. als je hem voor het eerst aan hebt moet je even wennen maar nu voel ik hem zowat niet meer,..

Maar dat bepaalt ieder natuurlijk voor zichzelf,..
als je het niet wil is dat je eigen keus,..

Voor kids vind ik dat het wel verplicht mag (maar dacht ook dat dat al zo was bij het springen eigenlijk)

Ik heb de laatste tijd teveel (nare) vallen gezien vandaar mijn keus : WEL BP (en dan niet alleen met SGW waar hij verplicht is maar ook in het gewone springen) Dressuur niet,.. Haha! hoor, maar ik heb dan ook een braaf paard,.. kans op een val is met springen wel een stuk groter

Maar als je een jong paard inrijdt is het ook geen overbodige luxe

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:49

Ik heb 1x een BP gepast, en had zo'n last van de achterflap en het "zwemvestgevoel" dat ik acuut "genezen" was. Maar voor kinderen vind ik het zeker zinvol, de rottigheid alleen is dat mensen geneigd zijn om BP's en andere dingen "op de groei" te kopen, dus rijden er kinderen in te grote BP's rond. En dat is natuurlijk niet handig.
Wat mijn niet gekochte BP betreft: ik was gewoon niet gemotiveerd genoeg om verder te zoeken naar een duurdere en beter passende BP, en aangezien ik destijds op een supermak paard reed, waar ik onmogelijk vanaf kon kletteren, zelfs al schrok het en trok het een "sprintje", zag ik er het nut niet zo van in. Haha!

Als er een comfortabeler materiaal verzonnen wordt, dat ook nog betaalbaar is, mogen ze vanaf dat moment BP's verplicht stellen, maar nu nog niet aub. Dromen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:55

Die airbagvesten schijnen heel prettig te zijn. Lijkt op en bodywarmer ook heb je niet het gevoel van opgesloten te zitten maar dus wel veilig schijnt te zijn. Alleen de prijs Haha!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:03

Ja, de prijs van die airbagvesten he, pffft... jammer dat het blijkbaar zo duur moet wezen. Bloos

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:16

Zoolgangster schreef:
Ja, de prijs van die airbagvesten he, pffft... jammer dat het blijkbaar zo duur moet wezen. Bloos

Ja idd ik wacht nog wel even voor ik ze aanschaf. Wil er eerst meer over horen. Ik heb het geld er wel voor over maar ik wil zeker weten dat het ook echt werkt.

Nikkel1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 03:25

Eigen verandwoording, bij kinderen vind ik het anders

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:55

ik heb er gewoon 2e hands 1 gekocht op marktplaats, heb van het merk de maattabel gezocht en hij past perfect.
Voor weinig een veiliger gevoel Lachen

Echt alleen in het begin is het even een apart gevoel, maar je bent er zo aan gewend,.. en inderdaad, je hebt veel verschillende modellen en ze zitten allemaal anders,.. gewon ff proberen denk ik.

Valt reuze mee,.. Haha!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:00

Nu is het zo dat ik zelf ook met BP rijd en merk dat ik meer doe en durf dan zonder (nou zit er wel een verhaal aan vast, ik reed altijd zonder namelijk Nagelbijten / Gniffelen ) vorig jaar ben ik zonder BP gevallen met flink letsel, met BP was dat ws wel minder maar het had mijn letsel niet kunnen voorkomen

Ik denk dat je zelf goed een inschatting kan maken van wanneer het wel of niet nodig lijkt. Als ik bij ons op stal kijk, zie ik veel kleine kids in de lessen met BP, daar ben ik helemaal voor, maar om het te verplichten voor een ieder op elk paard, nee dat lijkt me niet

_Femke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:26

Ik vind dat het op manege's wel verplicht zou mogen worden.
Zeker voor de wat kleine kinderen daar! Ik heb zelf vroeger met een BP gereden op de manege, maar goed ook. Heb daar een ongeluk gehad en dat ding heeft mijn leven gered..
Natuurlijk wilt dat niet zeggen dat het iedereen kan overkomen, Maar voor kleine kinderen op de manege's zou het mischien we goed zijn op een BP te gaan verplichten.
Op pension stallen of paarden die buiten een manege staan vind ik dat je het zelf moet weten.
Op dresuur wedstrijden.. Ehm.. dat zou eigelijk best wel gek staan Tong uitsteken Dus vind ik dat het niet verplicht moet worden.
Bij springen ook niet, maar cross en alles wel!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:32

Mijn kids komen niet zonder cap en bodyprotector op de pony. Deze moeder verplicht haar kids dus, en wat een ander doet moet hij zelf weten.
Voor kinderen vind ik het geen gek idee om het in ieder geval aan te bevelen op het moment dat ze op paardrijles gaan. Mijn dochter draagt er altijd eentje en het valt me op dat veel ouders van (beginnende) ponyruitertjes niet eens weten wat het is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:14

net als de meeste sgw-ers vind ik een BP absoluut niet vervelend en met crossen draag ik hem altijd., Daarnaast ook als ik denk dat het nodig kan zijn, maar dat maak ik wel graag zelf uit.

nikki__95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:19

Ik vind wel dat het een eigen keuze is om een bp wel of niet te dragen. Het is (vind ik) je eigen verantwoording. Alleen met cross en springen enz. zou het miss wel raar zijn om geen bodyprotector de dragen ofniet?

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:22

vast veel veiliger maar ik vind het echt een ramp! met springen en cross vind ik het wel veiliger, maar nog steeds je eigen keuze

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:38

Moet ik je toch uit de droom helpen wat betreft crossen. Bij een beetje sgw instructeur/les is een BP al verplicht. Uitzondering die ik weet is de wal les in Ermelo.
Je komt tegenwoordig geen (oefen) cross meer in zonder BP.

Lielle, ik wil het ook graag zelf uitmaken, alleen het argument dat ze niet lekker zitten vind ik geen goede motivatie Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:27

volkomen mee eens GvdT. En ik vind een BP verplichten in de cross ook geen slecht idee trouwens, maar ik maak nog wel zelf uit of ik die met dressuur ook draag.

Ik vergeet de mijne regelmatig uit te doen, daar kom ik dan na 10 minuten achter Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:45

Merrie mag altijd schuren na de cross en dan is zo'n BP ideaal Ja
Volgens mij is het al verplicht in de cross. zijn wij nu sgw ruiters Knipoog