Wanneer stop je, of ben je gestopt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Pablo_

Re: Wanneer stop je, of ben je gestopt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 08:47

Na 3 jaar, want toen stopte de manege.
Ik werd bijrijdster en na een jaartje kreeg
ik een pony Knipoog

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:15

Ik ben gestopt op m'n 8ste.
Van m'n ouders mocht ik toen een eigen pony.

Eline_Fergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:43

Ik ben gestopt bij de manege toen ik mijn eigen paard kreeg. Daarvoor heb ik nooit verzorgpaarden gehad ofzo. Ik had ook niet het idee dat ik nog bijleerde op de manege. Ik heb veel meer geleerd van mijn paard en van de les die ik met haar krijg.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:35

Ik heb vanaf het begin eigen paard/pony gehad. in de tijd dat we in het buitenland waren heb ik wel op een manege gereden omdat de paarden in nederland bleven. Maar persoonlijk vind ik (veel, niet allemaal) manege slecht lesgeven en heb ik dus liever prive les

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:39

Ik ben ermee gestopt omdat et moest van mijn vader, hij zei dat hij zelf wel een pony zou kopen..
Jaartje later is die pony dr ook gekomen Lachen

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:31

Ik ben gestopt omdat ik al ongeveer 4 jaar een eigen paard had.
Tot die tijd vond ik het leerzaam om ook nog op andere paarden te rijden maar daarna leerde ik er echt niks meer en de lessen waren ook steeds hetzelfde.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:39

Ik rijd nog steeds op een manege (inmiddels alweer 13 jaar) omdat ik geen instructie van buitenaf met mijn bijrijdpaard mag en instructie op locatie niet haalbaar is. Ik zal voorlopig ook nog wel blijven op de manege, tot ik ergens anders instructie/leermogelijkheid gevonden heb want ik vind lessen nemen wel erg belangrijk. En geld/tijd voor een eigen paard is er helaas nog niet Knipoog

Jarax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:28

Ik heb nooit op een manege gereden, altijd privéles genomen en soms samen met nog 1 iemand.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:55

Ik was wat uit gekeken op de manege. En kreeg doen het aanbod om naar de vereniging te gaan met mijn bijrijd paard. Dus zo gezegt zo gedaan Lachen.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:22

Ik reed al een jaar op iemands paard in de manege lessen, ik was daar op uit gereden en toen kwam Noran in het zicht. Ik heb toen nog 2 manege lessen op hem gereden en daarna ben iknaar de Vereniging gegaan met hem. Op naar de clublessen, daar rij ik nu al ruim 1,5 jaar. Ja

Oehlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:53

Ik ben na 4/5 jaar gestopt omdat het toen tijd werd voor een eigen paard voor mij en mijn zus. Wel met veel hulp natuurlijk want we hadden nog nooit eerder een eigen paard ofzo gehad (ik had alleen 2 verzorgpony's gehad)
En toen hebben we ook meteen besloten dat we naar een rijvereniging zouden gaan omdat die veel dichterbij was plus dat we daar gerichter les krijgen (Niet meer dan 5 in de les en meestal 3 of 4, en op de manege waren het soms wel 10)

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:38

ik ben toen gestopt om dat de instutrice weg ging anders had ik waarschijnlijk nu nog op de manege gereden (western) was overings niet meer als 6 mensen in de les.

_Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:33

Ik ben gestopt bij maneges omdat ik ergens anders kon rijden (incl ong les), en omdat ik niks meer leerde in de les.
Nu ben ik daar gestopt, en wil ik nooit meer terug naar maneges!
Maar wat ik nu wel ga doen.... geen idee... helemaal stoppen gaat er bij mij niet in, maar dat doe ik nu eigenlijk al.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:37

Ik ben destijds gestopt omdat ik mijn rondjes daar wel gereden had , en ergens anders een pony kon rijden. Ik rijd nu inmiddels een andere pony 6 dagen in de week. En het bevalt me echt súper. Nooit 1 dag spijt gehad dat ik gestopt ben op de manege .. Lachen

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:38

Ik ben gestopt toen ik deze verzorgpony kreeg. Toen ik m net had was er droes op de manege en toen ben ik daarom niet geweest (ivm kans op overdragen) en ik miste het niet dus toen ben ik helemaal gestopt Lachen.
En als ik nu deze pony kwijt zou raken, is er vast wel een ander. En desnoods meld ik me weer aan bij de manege, als je al ervaring hebt kom je er toch makkelijker tussen Lachen.

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:20

Ik ben in mei/april gestopt met de manege,
Omdat ik toen in december een verzorgpaard (katinka) kreeg.
En daar ben ik nu mee aan het lessen op ene ponyclub.
En dat was naar 5 jaar

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:25

Ik ben gestopt na 8 jaar les omdat de instructrice structureel te laat kwam, terwijl de lessen strontduur waren en ook nog kwalitatief erg slecht (en ik reed dus op mijn eigen pony).
Toen ze de laatste keer er nog niet na een half uur was zijn wij met zn drieen opgestapt en weggelopen uit de les. (nou ja, welke les? ze was er niet eens!) wij waren het spuugzat!
Had ze ook nog het lef om ons achter na te lopen om te verkondigen dat het onze schuld was dat zij te laat kwam Verward
sja hahaha wij snapten er niets van: zij was eigenaresse van de manege en woonde op het terrein zelf.

Om maar te zwijgen over het feit dat als ze er wel was... ze vaak andere dingen ging doen. Mensen rondleiden, telefoneren etc..
Nee het was gebeurt met de pret.

Enige waar ik spijt van heb is dat ik niet eerder ben gestopt!

Fennax3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:49

ik stopte op een manege omdat ik verder wilde in dresuur. Maar na +/- een half jaar was ik op die manege al weg. Ik voelde me echt niet thuis

Ik ben toen 3 jaar gestopt met rijden Bloos maar zit nu toch weer op de eerste manege Clown gewoon puur omdat ik me daar veel beter thuisvoel en ik het gezelliger vind

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:53

ik ben gestopt op de manege toen mijn 10-rittenkaart vol was Clown

yvet1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:29

Ik ben na 8 jaar gestopt op de maenge omdat wij nogal een handelsstal hebben. Ik ben nogal van de drukkere paarde dus ik reed meestal op de nieuwe en of jonge paarden. Deze paarde werden natuurlijk rustiger en wat geschikter en dan had ik 1jaar m'n best gedaan en dan waren ze weer weg. En dan niet op een leuke manier. Ik had er zo genoeg van dat ik er geen lol meer in had en dat ik gestopt ben op de manege

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:31

Ik ben na 5 jaar rijden op de manege ermee gestopt. Ik wilde al veel eerder stoppen, maar ben door de F-proefjes er toch mee door gegaan. Toen er nog maar heel weinig F-proefjes gereden werden ben ik uit eindelijk gestopt. Ik leerde niets meer en de instructeur let bijna niet op je als je in een groep van 11 a 12 mensen zit.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:32

Ik ben met manegelessen gestopt toen ik een eigen pony kreeg en wedstrijden ging rijden, gevolg was dat je bij de ponyclub zat en daar les kreeg.
Later heb ik nog bij een manege gereden, daar ben ik gestopt omdat ik het frustrerend vond om een uur lang een paard goed aan het lopen te krijgen en week later weer opnieuw te moeten beginnen. Dat vond ik demotiverend.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:38

Ik ben ook gestopt omdat:
1.) De les slecht was, en te druk.
2.) Ik krijg mijn verzorgpaardje en ging ermee lessen.
3.) Had ook geen tijd meer, en veel vriendinnen waren ook al weg an de manege, dus vond het ook niet meer nodig omdat ik dan soms nog ging gewoon gezellig samen rijden en dan lekker de hele middag er nog zitten en kletsen enzo. Maar dat was dus ook niet meer.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:28

Toen ik eerst een verzorgpaard had en vervolgens een eigen paard. Ohja en omdat ik een beetje ruzie had met de staleigenaar Schijnheilig

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:29

ik ben gestopt omdat het geen goede manege was
en ook omdat ik nu mijn eigen pony kan rijden Lachen