Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wuis schreef:Voor de kar draaft ze ook hele stukken over de verharde weg, dus waarom onder het zadel niet.

Quieto schreef:Maar in principe vind ik dat je gewoon moet stappen op een verharde weg.
_Daniella schreef:galoperen met of zonder ijzers gewoon niet doen lekker in de berm rijden ofzo
drafje kan nog wel.. wel blijven oppassen als je zonder rijd dat je het niet te vaak doet...
Sodeletuut schreef:Maar ik vind het raar, want paarden galopperen in het wild toch ook gewoon over de harde bodems? Of gaat het jullie er vooral om dat er iemand op zit enzo?
Duke schreef:Sodeletuut schreef:Maar ik vind het raar, want paarden galopperen in het wild toch ook gewoon over de harde bodems? Of gaat het jullie er vooral om dat er iemand op zit enzo?
Dat ook, maar de laatste keer dat ik keek, waren er geen asfaltwegen 'in het wild'. Asfalt is effe nog wat anders dan een harde natuurlijke bodem. En idd, er zit dan niemand op.
Duke schreef:Sodeletuut schreef:Maar ik vind het raar, want paarden galopperen in het wild toch ook gewoon over de harde bodems? Of gaat het jullie er vooral om dat er iemand op zit enzo?
Dat ook, maar de laatste keer dat ik keek, waren er geen asfaltwegen 'in het wild'. Asfalt is effe nog wat anders dan een harde natuurlijke bodem. En idd, er zit dan niemand op.
knooopje schreef:een paard is geen wild dier meer in nederland!
het paard past zich daar ook aan aan,ze worden ook niet meer gefokt om in het wild te houden.
ik zie al een volbloedje zonder wintervacht buiten met min 20 overleven.
tijden veranderen,en het paard verandert mee.
er worden nu dingen verwacht van een paard,wat ze in het wild nooit tegen waren gekomen,en daar speel je op in,om je paard gezond te houden,in het wild word er niet verwacht dat ze een ruiter dragen,of dat ze 12 hindernissen moeten nemem van 160 hoog.daarom train je om je paard sterker en harder te maken.
knooopje schreef:duke.
de reactie was op jou, omdat ik vond dat jou geen"asvalt in het wild'',appels en peren vergelijken was![]()
groetjes saskia
Duke schreef:knooopje schreef:duke.
de reactie was op jou, omdat ik vond dat jou geen"asvalt in het wild'',appels en peren vergelijken was![]()
groetjes saskia
Volgens mij zijn we het wel met elkaar eens, maar staat het een beetje anders omschreven.
ja klopt helemaal!knooopje schreef:ik stap mijn paard altijd uit op het harde,en een paar kilometer lekker draven over de straat,ook longeer in mijn paard 1 keer in de week op straat,alleen draven,galop raad ik dus echt af,of je galopeerd(rustig tempo)of draaft maarkt geen verschil,maar in galop glijden ze snellen,plus dan heb je eigenlijk een te hoog tempo,lekker rustig draven.
van draven aan de longe,krijgen ze de spieren super los,en ze worden er hard van,super voor de pezen en spieren.mijn paard staat op ijzers,zonder ijzers slijten zijn voeten te veel,als je met een paard zonder ijzers,af en toe een stuk draaft krijgen ze harde hoefen van,(uitgezondert de paarden die slechte voeten hebben)die liet ik dus stappen op straat.
dus ik ben echt voor,lekker draven over het harde.wel opbouwen,als je vandaag metteen 5 kilometer gaat draven,heb je kans op dikke benen.dus even opbouwen als je paard er niet aan gewend is op de straat te draven.