In de wei rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waar rijdt jij met dit weer het meest?

In de binnenbak
49 (11%)
In de buitenbak
189 (42%)
In de wei
111 (25%)
in het bos
94 (21%)

Totaal aantal stemmen: 443

Jodie_

Re: In de wei rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:54

Op de wei rijden mishandeling? *LOL* Haha da's een goeie!
Maar zelf rijd ik nooit op de wei, omdat dat een beetje zonde van 't gras is, heb een binnen- en een buitenbak tot mijn beschikking (en ben bijna altijd binnen ivm hooikoorts en omdat ik een zeur ben als het op vliegjes enzo aankomt, getverdemme) en omdat het eigenlijk verboden is om in de wei te rijden. Vork

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:56

Als je geen bak hebt, moet je toch wat???
bovendien hoezo zielig??
We rijden toch ook concoursen op gras???
Neem aan dat als je in de wei rijdt, je van te voren
even het parcours doorneemt op mollegaten.. etc..

Vind het meer zonde van de wei...

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 13:58

Ik heb supper medicijne voor me hooikorts Jodie_
En vanwege die rot vliegjes draag ik tijdens het rijden altijd een reusachtige zonnebril.
Mischien niet supper sjarmant maar wel slim.
Want die rot vliegjes die anders in je oogen komen vreselijk iritant.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:05

Ik heb er ook medicijnen voor, maar blijf toch vaak liever binnen, tenzij het niet anders kan, en bij lekker weer ben ik ook graag buiten hoor! Maar het moet me niet te warm worden, van die brandende zon dan heb ik liever een dak boven mn hoofd. Ben een beetje verwend wat dat betreft, maar dat krijg je als je een hele tijd een paard hebt gereden waarmee je alleen óf op buitenrit of in de wei kon rijden he. Ik rij meestal zelf ook met zonnebril op, lange mouwen etc omdat ik geen zin heb om al die rotvliegjes overal vandaan te plukken, maar het is meer dat het paard er ontzettend op reageert, en elke keer zo'n gezwaai en gestamp vind ik ook niks onder het rijden. Knipoog

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 14:10

Dat is ook vervelend ja alls je paard zich er veel van aantrekt.
Laat me raden dan heb jij vast airco in de bak of niet?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:21

Nope, dat jammer genoeg niet, in de bak is het vaak 2x zo benauwd als buiten, echt een zweetklimaatje als je hard aan het werk bent. Wat ik wel regelmatig doe is de ene helft in de buitenbak, en de helft binnen, vaak begin ik buiten, en dan switch ik halverwege, omdat de buitenbak in galop levensgevaarlijk is (of; was) omdat ze in de hoeken soms een heel stuk wegzakte en we dus een aantal keren net niet onderuit zijn gegaan, en een bezweet paardje wat rustig aan het uitstappen is trekt natuurlijk hordes beesten aan, en die laten we liever buiten. Haha!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:24

Mishandeling als je op de weide rijd? Wat raar Clown

Ik rijd niet op de weide omdat ik die dan helemaal aan gort rij. Ik zoek dus gewoon de buitenbak op of ga een eindje het bos in.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:30

Als we hier koel willen rijden, rijden we ook in een rijhal (die hier vaak geen zijmuren hebben trouwens, alleen dak en beschot).... Gewoon voor de schaduw, niks mis mee...
Verder is de bodem vaak acceptabeler dan van buitenmaneges.

Wat het pollen probleem betreft, ik wil nog wel eens een maskertje gebruiken als het heftig is. We hebben hier het hele jaar door wel wat, maar de pijnbomen, olijfbomen en mimosas zijn het ergst. Ook voor de paarden!

PrinsesFancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:19

met mn eigen paadr rij ik in de buiten of binnenbak, want hij staat op vol pension in de manege. maar met men verzorgpony meestal op de wei. want er is gaan piste aan de wie. en een trailer gaan we nu ook niet kopen xD

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:23

wat een onzin, ik rijd de laatste tijd waak in een weitje midden in het bos, omdat de bak veel te stoffig en zwaar is. Maak dan een bosritje en als ik bij het veldje ben, nog even dressuren. Gaat prima, zeker als het net gemaaid is. Het is wel lastiger voor mijn paard, omdat hij niet de " steun" van de bakrand heeft, maar das juist een goede oefening.

cindyhil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:27

Ik rijd altijd in de wei, of het nou regent of de zon schijnt.
We hebben niks anders, de wei houd het trouwens goed vol Knipoog (al zo'n 3 jaar)
Pony is trouwens nog nooit wat mee gebeurt, en omdat het eigenlijk mijn standaard ' rijbak' is check ik hem regelmatig op stenen enz. en de oppervlakte is totaal niet heuvelig zonder kuilen.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:30

Als ik ga dressuren, doe ik dat altijd in de wei. Wij hebben een nogal zware en stoffige bak, en ik merk dat m'n paard gewoon veel vrolijker en werklustiger is in de wei. Lachen

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:02

Je kan best op de wei rijden, mits het een goede wei is en zo vlak mogelijk. Ik rijd zelf eigenlijk alleen in de buitenbak.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:04

je kan gewoon in de wei rijden met outdoor wedstrijden is dat ook dus waarom nu niet??
vindt het wel raar dat ze dat zeggen!!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:05

_helga_ schreef:
je kan gewoon in de wei rijden met outdoor wedstrijden is dat ook dus waarom nu niet??
vindt het wel raar dat ze dat zeggen!!

Mensen met de ballen verstand ervan...

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:07

Ik heb niet eens een bak.. Rijd in het bos of in de wei..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:15

ik rij altijd buiten in een weiland. Geen problemen mee. Dat doe ik al jaren. Ik heb geen bak. Ik maai het gras nog wel eens op de plek waar ik rij anders is het gras hoog. Maar verder rij ik altijd in de wei

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 11:42

Hebben jullie (mensen die in de wei rijden) er ook wel eens opmerkingen overgekregen of niet?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:18

Ramona_T schreef:
Hebben jullie (mensen die in de wei rijden) er ook wel eens opmerkingen overgekregen of niet?

Nee hoor, ik krijg er echt nooit opmerkingen over Tong uitsteken

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:30

lonniejj schreef:
Ramona_T schreef:

Nee hoor, ik krijg er echt nooit opmerkingen over Tong uitsteken

ik ook niet!! Tong uitsteken

Bambi_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:31

Ik rijd altijd gewoon in de buitenbak. Als het te warm is smiddags, doe ik het savonds ofzo. Maar in de wei rijden, dat kan best. Dat doet een vriendin van mij ook zovaak.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:18

Ik rijdt de hele zomer (mits het weer het toelaat, en de wei dus zo goed als droog is, in ieder geval niet drassig en glad) op de wei.
Dit omdat ik in de winterperiode (van oktober t/m maart) op de manege rijdt, maar daar moet ik voor betalen.
In de zomerperiode (van april t/m september) is de wei meestal droog genoeg dat ik kan rijden.
Dus dan rijdt ik lekker op de wei, lekke veel ruimte en onze het gedeelte waar ik rijdt ik vlak.
Maar je moet dus wel opletten dat de wei niet te nat is ivm uitglijgevaar en dat de wei vlak is.

Mocht het noodweer worden dan kan ik nog uitwijken naar een klein bakje tegenover, maar die is 20 bij 20 dus dat is erg klein om echt in te rijden.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:40

Het lijkt mij geen probleem. Als je genoeg controle over je paard of pony beschikt natuurlijk en het een betrouwbare wei is. Ik heb het zelf ook wel eens gedaan, voordat de bak er lag. Een prima plek om even rechtuit te strekken toch? En je hebt niet steeds dat zijde-bocht-zijde-bocht verhaal Knipoog

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:46

eerder hadden wij nog geen bak...dus reed ik altijd in de wei..

de wei was best groot en had een stukje met bordjes omringt dat 20 x 40 was...
dus kon ik lekker tussen de bordjes sturen..
maar ik was een proef aan het oefenen voor concour..gleed m'n paard uit...
we lagen allebei op de grond en m'n paard lag op mijn been...dat deed dus verschrikkelijk zeer...
waarschijnlijk was er toen iets gebeurd waar we eerst nog niks aan konden zien...
later op concour (15 september. nat gras en ongemaaid..waardeloos Boos! ) gleed ze weer een keer iets uit...
toen was het miss..ze kreupelde...
ze had dus een peesblessure...

nu hebben we afgelopen februari een bak gekregen omdat we het nu niet meer aandurven om in de weide te rijden...
ook staat m'n paard voor op ijzers met propsgaten erin..(voor op concour)
11 juli willen we weer voor het eerst starten...

maar ik ga dus niet meer zo gauw in de wei rijden omdat je paard eerder kan uitglijden...vooral als het iets geregent heeft...

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:48

Tja,maar in de bak kan het ook gebeuren dat je paard valt. Ik bedoel sommige bakken zijn ontzettend zwaar. Lijkt me ook niet ongevaarlijk.