me adem haling ging goed.
en heb me laatste 2 punten gehaald, dus op naar de L1
.maar heb eerst nog 2 wedstrijden in de B aan komende zondag en die zondag erop
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
chanwanda schreef:mooi zo !
maar van stoppen met ademhalen @ rijden heb ik nog nooit van gehoord
Ik neurie dus verkeerd als ik rijd...
) en iedere keer als ik voorbij kwam riep de gene bij de letter adem halen
en het werk nu doe ik het 1x in de week en kan er de hele week mee op vooruit. het werkt echt goed
ben er erg blij mee
Wendel schreef:Heb het zelf ook heel erg gehad.
Ik ben met behulp van mijn instructriese hier vanaf gekomen.
Zelf had ik namelijk niet door dat ik het deed, mijn instructriese ging hier even op letten en ging bij elke hoek even vragen om op mijn ademhaling te gaan letten.
Vaak kwam het door inspanningen en een beetje strijd met het paard dat ik het gewoon vergat.
Nu ik goed kan ademenhalen is mijn paard ook meer ontspannen, en hebben we vaak geen strijd meer
Nomination schreef:Het is zo belangerijk om te ademen tijdens paardrijden, dit breng je namelijk over op je paard! Probeer thuis of op je paard goed ademhalingsoefeningen te doen.
Vraag anders of iemand je aan de longeerlijn wilt longeren, en jij je even puur bezig houd met ademhalen!
Nomination schreef:Ja, maar als je denkt dat het met 1 wedstrijd over is, dan wil ik graag jou methode weten. Slecht ademhalen op je paard is niet zomaar over..

vmfotografie schreef:Door te fluiten tijdens het rijden haal je automatisch adem....![]()
tenzij je niet kan fluiten hahahha