Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jasmijn78 schreef:Nadya schreef:maar als ik hier in het dorp en omgeving naar wedstrijden ga kijken en zie hoe sommige ruiters trekken, plukken, zagen en schoppen tijdens die wedstrijden, dan is het me duidelijk dat ze er toch echt wel tussen zitten.
Ik krijg altijd een beetje kriebels van zulke opmerkingen...
Ik kan weinig met zulke opmerkingen. Iedereen ziet altijd in zijn omgeving slechte voorbeelden (of wil ze zien, dat is altijd nog maar de vraag) en haalt die aan om het andere kamp zwart te kunnen maken. Dat vind ik altijd erg flauw. Ze zullen er ook ongetwijfeld zijn. Maar zet 50 recreatieruiters bij elkaar op een veld en laat ze dressuurrijden; ik weet zeker dat je daar ook slechte voorbeelden tussen ziet. Dus wat is dan je punt?
. Als ik op een gemiddelde manege kijk, bijvoorbeeld.....
), datzelfde geldt voor elke ruiter, dus zowel recreatief als wedstrijdgericht, wat mij betreft.
Nadya schreef:Mijn punt hier was/is dat voor mensen die voor een jury rijden en blijkbaar niet zo netjes met het paard omgaan, ik echt sta te kijken dat ze zichzelf zo geweldig vinden en toch die wedstrijden blijven rijden.
We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar als je wat beweert, neem dan ook de moeite om je mening te onderbouwen.Nadya schreef:Heel terecht en van mij mag het keihard afgestraft worden!!!

Nadya schreef:Ach Jasmijn, dus ik mag niets zeggen over een bepaald soort ruiters
jasmijn78 schreef:Als je dan toch slechte voorbeelden van wedstrijdruiters aan wil halen, maak ze dan concreet.
Nadya schreef:Overigens heb jij makkelijk praten met een leeg profiel, vind je zelf niet?
Nadya schreef:Dit dorp is vrij klein, hoor, het paardenwereldje in deze omgeving al helemaal, en ik denk dat ik als uitgesproken type over bepaalde zaken genoeg bekend sta.
Nadya schreef:En die tuchtcollege, ach.... Als ik zie hoe zo'n Coby van Baalen ergens vanaf komt....
Bekijk het van de positieve kant; wees blij dat er 1 is! Dat is tenminste al een stap in de goede richting.tita schreef:ik heb niet alle posten gelezen want daar heb ik nu even geen zin in omdat ik op dit gebied mijn eigen mening heb en die wordt niet bijgesteld
KJR schreef:Ik denk dat de recreatie ruiters nog 't leukste paardrijden ook!
Ik ga echt stoppen met deze discussie... Ik geef het op...jasmijn78 schreef:KJR schreef:Ik denk dat de recreatie ruiters nog 't leukste paardrijden ook!
Ik ga echt stoppen met deze discussie... Ik geef het op...
Is er dan niemand die met goed onderbouwde meningen en argumenten op de proppen kan komen? Het is een leuk onderwerp, en het ging even goed... Jammer hoor!
runningkawa schreef:Wat mij dan wel vaak (vaak is dus niet altijd) opvalt is dat mensen die nog nooit wedstrijden hebben gereden hun nivo te hoog inschatten.
meisje zei leuk te kunnen rijden eigen paarden gehad m niveau blablabla... maar toen ik haar zag rijden en zag dat ze niet eens fatsoenlijk kon zitten of lichtrijden heb ik vriendelijk bedankt
ik weet van mezelf dat ik niet geweldig ben. ik zeg altijd van ja ik rij gewoon voor me lol maar ik bak er verder weinig van
dan kan het toch nooit tegenvalen toch?
Rianneke schreef:ik weet van mezelf dat ik niet geweldig ben. ik zeg altijd van ja ik rij gewoon voor me lol maar ik bak er verder weinig vandan kan het toch nooit tegenvalen toch?
)jasmijn78 schreef:Dat is ook de extra moeilijkheidsgraad als je wedstrijden rijdt; het moet allemaal op dat moment in die volgorde goed gebeuren (in omstandigheden die anders zijn dan thuis). Daarom wordt ook vaak gezegd; thuis zijn we allemaal Anky. Thuis kan je zelf bepalen wanneer je een oefening inzet, in een proef niet. In de proef moet je alle onderdelen ook nog eens netjes aan elkaar plakken, ontspannen bllijven, blijven rijden, ademhalen, nadenken. Daarom is de kans groot dat ruiters die denken thuis op een bepaald niveau rijden, hard op hun *** gaan wanneer zij eens een wedstrijd gaan rijden.
Citaat:Ik vind dit toch een vreemde uitspraak. Als je het zo bekijkt is een wedstrijd niet een test op je dressuur kunst, maar op je kunde van het wedstrijdrijden.
Als je dressuur rijdt voor het paard, waarbij je dus je paard soepel en verzameld probeert te krijgen, wat is dan de toegevoegde waarde van een wedstrijd? Ik rijd de oefeningen die op dat moment nodig zijn voor het paard, om het uiteindelijk te kunnen verbeteren. Waarom zou je dan op vaste plekken een sb of travers gaan rijden? Wie bepaald er wanneer je een goede sb rijdt? wanneer je hem op het juiste moment kan inzetten zodat je door het inzetten van de sb je paard kan verbeteren, of wanneer je hem op een moment rijd dat in het proefje aangegeven is, terwijl het op dat moment geen doel heeft?
tita schreef:Ik vind dat je gewoon weg geen oefeningen moet doen of tracten je paard te leren, als je ze zelf niet ken.
randalinpony schreef:Een paard dat op zeker niveau loopt, daar mag van worden verwacht dat hij zo voor elkaar is, dat de ruiter hem vanuit een bepaalde verzameling en balans in de SB kan zetten. Ook mag worden verwacht dat het paard deze oefening met voldoende kracht en techniek uitvoert, zodat hij daarna weer een andere oefening kan uitvoeren zonder impulsverlies enz.
Als jij nog een lange aanloop/uitdrijftijd nodig hebt rond de SB is dat een indicatie van je niveau.
mensen zijn helaas vaak niet goed voorbereid en de oefeningen gaat dan ten koste van het paard, dat vind ik jammer.
Nadya schreef:By the way; je zult mij NOOIT horen beweren dat ik thuis Anky ben, hoor.![]()
Alsjeblieft niet......