Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kingsley2 schreef:Mijn man heeft leren rijden op mijn vorige paard dat was ook een heethoofd hij ging er gewoon mee naar buiten. Bij hem was hij altijd braaf omdat hij geen angst kent en dus niet bang is.
Op mijn nieuwe paardje (tinker) die we hebben van af dat hij vijf maanden is, gaat hij gewoon elke week naar het strand met een vriend.
Je kan je paardje toch gewoon eerst zelf rijden en daarna stap hij erop en dan zet je hem aan de longeerlijn en dat doe je dan elke keer zo leert hij rijden. En als het beter gaat dan kan hij los.
Je kent je eigen paard het beste dus dan weetje je zelf of het wel of niet verstandig is. dus eigenlijk hoef je het niet aan ons te vragen maar is het je eigen beslissing. Ik vind het eigenlijk een beetje raar dat je zo'n vraag op bokt zet. Vind je vriend het niet raar dat je aan anderen gaat vragen of het verstandig is om hem op je paard te zetten.
Sorry het is niet onaardig bedoeld hoor, maar zo denk ik er over.![]()
Kingsley2 schreef:Joco
nou fijn dat het goed ging, begin is er nu kan je het opbouwen.
Rij je paardje eerst zelf en dan zet je,je vriend daarna aan de longeerlijn.![]()
Mijn man zei, dat zou jij nooit op bokt moeten zetten dat zou ik niet leuk vinden dat is iets tussen ons zei hij.
Dat hoef je niet aan de hele wereld te vragen. Dat is jou eigen beslissing of je mij wel of niet op je paard zet.
Wij vertelen elkaar alles en we zijn heel eerlijk tegen elkaar. En dat is heel belangrijk in een relatie.
succes
JoCo schreef:Kingsley2 schreef:Joco
nou fijn dat het goed ging, begin is er nu kan je het opbouwen.
Rij je paardje eerst zelf en dan zet je,je vriend daarna aan de longeerlijn.![]()
Mijn man zei, dat zou jij nooit op bokt moeten zetten dat zou ik niet leuk vinden dat is iets tussen ons zei hij.
Dat hoef je niet aan de hele wereld te vragen. Dat is jou eigen beslissing of je mij wel of niet op je paard zet.
Wij vertelen elkaar alles en we zijn heel eerlijk tegen elkaar. En dat is heel belangrijk in een relatie.
succes
Ja dat is waar. En prijs je gelukkig dat je zo een relatie hebt, dat is namelijk goud waard!
Bedankt!
maar dat was het ook wel (A) trustHim schreef:mijne is ook best gevoelig en reageert soms sterk op andere ruiters, maar als ze niet kunnen rijden is ze meestal schaapmak
. De échte beginners weten niet wat ze moeten doen met die teugels, en blijven er dus gewoon vanaf... gevolg: braaf peerd...