Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Megamutsj schreef:Als me paard iets eng vind rij ik er gewoon langs en dwing ik haar, want ze vind meestal opeens iets eng terwijl ze dat al een miljoen keer heeft gezien in haar leven![]()
En soms zet ik haar gewoon stil en laat ik haar eventjes kijken. Daarna is het gezeik weer over.
Afstappen doe ik eigenlijk nooit.

dus toen ben ik maar afgestapt. verder eigenlijk nooit, behalve voor die sloten enzo. maar als er geen sloten in de buurt zijn gaan we er gewoon langs, als ik iedere keer ga afstappen voor iets wat "eng" is blijf ik op de weg naar de ponyclub afstappen en naar het bos kan ik verbazingwekkend genoeg langs tractors
Farolover schreef:Megamutsj schreef:Als me paard iets eng vind rij ik er gewoon langs en dwing ik haar, want ze vind meestal opeens iets eng terwijl ze dat al een miljoen keer heeft gezien in haar leven![]()
En soms zet ik haar gewoon stil en laat ik haar eventjes kijken. Daarna is het gezeik weer over.
Afstappen doe ik eigenlijk nooit.
Whaha, hier precies het zelfde..
maar als ze iets eng vind en stil gaat staan en achteruitlopen dan stap ik even af .. en het verschild wel kwa '' ernstigheid'' of ik wel of niet de teugels over het hoofd doe
! Cindyrella schreef:Even een vraag uit pure nieuwsgierigheid, al jullie af je paard gaan, wat doe je dan met de teugels, gewoon over de hals laten liggen en acher het bit pakken of haal je de teugels over het hoofd heen, zodat je een langere teugel hebt?
Ik ga er eigenlijk nooit af... Is tot nu toe nooit nodig geweest.. Als er een groot landbouwvoertuig komt, probeer ik altijd in en dam te gaan staan, zodat het "gevaarte" niet zo dicht langs je komt. Werkt ook goed hoor en loop niet zoveel kans op een ongeluk!
Cindyrella schreef:Even een vraag uit pure nieuwsgierigheid, al jullie af je paard gaan, wat doe je dan met de teugels, gewoon over de hals laten liggen en acher het bit pakken of haal je de teugels over het hoofd heen, zodat je een langere teugel hebt?
mel_shet schreef:Gelukkig is mijn paard NERGENS bang voor, en kan ik echt overal langs. Als hij twijfelt over iets, dan blijf ik gewoon zitten en hoef ik hem alleen de zekerheid te geven dat het goed is.