Met z'n 2en op 1 paard, zielig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Met z'n 2en op 1 paard, zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:37

__Charlotte schreef:
Nadya schreef:
Nou, _Charlotte_, een persoon van 100 kg komt er bij mij echt niet op, hoor.

Bij mij ook niet. Knipoog
Was ook niet mijn voorbeeld.
Dit was een vraag van een bokker op pagina 1. Knipoog

Snap ik wel, hoor, nu ik het nalees.... Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:05

Waarom zou je uberhaupt met z'n 2 op een paard gaan zitten?
Dat snap ik dan weer niet.
Ik zie het vaker, meisjes die met zijn 2en op een paard zitten en de grootste lol hebben. Maar waarom vraag ik me af Verward

Daarnaast beiden 50 kilo, dus dat is 100 kg, ik zou een gewicht van zoveel niet op mijn paard zetten Lachen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:09

Marchador schreef:
Ik zie het vaker, meisjes die met zijn 2en op een paard zitten en de grootste lol hebben. Maar waarom vraag ik me af Verward

Daarnaast beiden 50 kilo, dus dat is 100 kg, ik zou een gewicht van zoveel niet op mijn paard zetten Lachen

Nee joh, moet je ook nooooooooooit doen.........!!! Rolleyes Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

Waarom eigenlijk niet??? Heb je zo'n klein paardje of zo'n groot vooroordeel????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:10

Nu zou ik het niet meer doen (wel eens een klein kind voor op het zadel), maar toen ik een jaar of 13 was stapte ik wel eens met een vriendin een rondje door het bos, samen op de pony. Dat zal zeker 90/100 kilo geweest zijn, te veel gewicht voor een New Forest, maar daar dachten we toen nog niet over na. Ik geloof trouwens niet dat ze er iets aan heeft overgehouden, maar ideaal is anders.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:13

echt waar, wat een reacties weer.
Waarom is tegenwoordig echt alles zielig?
Ik zat vroeger ook met zn 2en op mn verzorgpony, ff melig doen, of voor een foto, en dat dan nog een soort van welsh achtig iets...
Maar tegenwoordig valt een paard dood neer als je "boe" zegt...
Waarom toch zo soft allemaal?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:13

Ik heb een pony en een smal iel paard...
Vooroordeel nee absoluut niet, excuus als dat zo over komt Lachen
Ik zei ook op mijn paard, wat een ander doet moeten ze zelf weten Haha!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:41

Marchador schreef:
Ik heb een pony en een smal iel paard...
Vooroordeel nee absoluut niet, excuus als dat zo over komt Lachen
Ik zei ook op mijn paard, wat een ander doet moeten ze zelf weten Haha!

Knipoog

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:41

Marchador schreef:

Eens. Moet jouw lol soms ten koste van het paard gaan? Nou, daar kan ik de lol niet van inzien hoor.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:32

Zielig of niet, ik vind het ook ONNODIG om met zijn 2en op een paard te gaan zitten.
Doe dat gewoon om en om, hoef je ook geen topic te openen met de vraag of het zielig is.
Zoals eerder in het topic gezegd zijn er meerdere factoren, die bepalen of het wel of niet zielig is, maar dan nog: WAAROM? zou je het doen? Ik snap dat echt NIET!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:00

Judje: Nooit jong en melig geweest? Jij stelt de vraag: Waarom... Ik stel de vraag: Waarom niet? Paarden zijn echt niet van suiker (hoewel, veel bokt paarden kennelijk wel)

Linda29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:34

Denk dat ze der best tegen kunnen hoor.. zkr als je het zo maar is een keertje doet..
en ik neem aan dat je toch alleen maar een beetje heb rond gehobbelt..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:31

Judje schreef:
Zielig of niet, ik vind het ook ONNODIG om met zijn 2en op een paard te gaan zitten.
Doe dat gewoon om en om, hoef je ook geen topic te openen met de vraag of het zielig is.
Zoals eerder in het topic gezegd zijn er meerdere factoren, die bepalen of het wel of niet zielig is, maar dan nog: WAAROM? zou je het doen? Ik snap dat echt NIET!

sjemig.. het is toch ook onnodig om zoiezo op een paard te gaan zitten? het is toch onnodig om een paard een bit in te doen? het is toch onnodig om een paard in een stal te zetten? zo weet ik er nog wel een paar hoor! waarom je het zou doen? omdat iemand dat LEUK vind misschien? voor een enkele keer kan dat echt geen kwaad! in ieder geval zeker niet meer kwaad dan je paard laten springen of zoiezo een bit in z'n mond te stoppen! om maar even iets te noemen!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:34

lachen toch Lachen Lachen ik wou dat ik nog de leeftijd ha om dat soort stunts uit te halen Lachen

Peerd kan best wel wat hebben hoor Lachen

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:36

Met voltige zit je ook weleens met ze vieren op een paard..
ziellig nee hoor

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:38

ik ging zovaak met mijn vriendin samen op haar kleine dikke haflinger, stap draf en galop.. en wij waren nog wel wat zwaarder, ook op mijn welsh/arabier hebben we t in stap gedaan.. en ik weet heus wel wat wel en niet kan, dat zielig hier ook altijd:S

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:56

waarom zielig? Het kan best wel hoor een haf kan het wel hebben. Het gaat hier ook niet om een buitenrit van uren.

Bokt zo bokt niet zijn als er hier geen negatieve reactie op zouden komen.

trouwen wat dachten jullie dan als een merrie gedekt wordt op? Ze tillen de hengst ook niet op hoor. En reken maar dat er dan ook een hoop gewicht komt. De hengst steunt nl behoorlijk op de merrie. Dus dat ook maar niet meer doen?

dukeenkaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:57

Boos! ik vindt het ook zielig. Doe even normaal, 1oo kilo dat is toch niet nodig.
Rij inderdaad om en om.
rescept voor dieren

mo en Duke Huilen

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:00

Ik vind het niet echt zielig hoor.
Zoals vele zeggen,haflingers zijn sterke dieren hoor ! En bij voltige zitten ze er met véél meer op een paard ! Knipoog
Als mijn vriendin langs komt gaan we ook altijd met z'n 2'en op m'n paard zitten,en dat is zelfs 110 kg.
Oke,bij een kleine pony mag dit zielig zijn,maar wees eens redelijk,een haflinger zal heus niet door z'n beentjes zakken van 100 kg hoor Nors opkijken

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:12

dukeenkaya schreef:
Boos! ik vindt het ook zielig. Doe even normaal, 1oo kilo dat is toch niet nodig.
Rij inderdaad om en om.
rescept voor dieren

mo en Duke Huilen

met andere woorden mensen die zwaarde wegen dan 100 kilo of meer mogen niet paardrijden? Net als eerder al gezegdt is vind ik dat dus onzin. Oke iemand die zwaarder is als 120 kilo zou ik ook aanraden om eerst wat kilos kwijt te raken voordat ze beginnen aan paardrijden.

Maar wat al ook al eerder gezegt beter een ruiter met overwicht die super kan rijden dan een iemand met "normaal" gewicht die hots in het het zadel dat is nl ook niet erg bevordelijk voor de rug van een paard.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:15

Met z'n tweeën ben je niet bepaald in evenwicht. Dan hots je ook op de rug van de pony. Ik vind het schrikbarend hoeveel mensen het gewoon vinden om met z'n tweeën op een paard te zitten. 110 kilo op een toch al te dikke Haflinger! Die 20%-grens is alleen voor bepaalde rassen in optimale conditie, niet voor paarden met overgewicht. Echt, mijn mond valt open van sommige reacties.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:20

ach kom op zeg! ik vind dat er hier veest te overdreven wordt gereageert!!
ts heeft toch niet uren met zijn tweeen op het paard gezeten!
man, als een beetje lol met je knol al niet meer kan.....

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:25

waar staat dat het om een te dikke haflinger gaat? sjeej.. als je híer al over gaat zeuren... kun je over zoveel dingen zeuren.. er zijn zoveel dingen slecht... zoals ik al eerder zei... en dan heb ik het nog niet eens gehad over de zweep en de sporen... en de hulpteugels..

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:36

nee is niet zielig... Het moet natuurlijk wel verantwoordelijk zijn! Pas zag ik iets wat echt niet door de beugel kon vond ik! Twee meiden op een fries zonder cap op een drukke weg met hardrijdende auto's... de een achter het zadel en de ander op het zadel!!!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:41

silfie35 schreef:
nee is niet zielig... Het moet natuurlijk wel verantwoordelijk zijn! Pas zag ik iets wat echt niet door de beugel kon vond ik! Twee meiden op een fries zonder cap op een drukke weg met hardrijdende auto's... de een achter het zadel en de ander op het zadel!!!

ach wanneer is iets eigenlijk wel verantwoordelijk! als die 2 meiden in de bak hadden gereden was het dan verantwoord geweest??

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:47

Heb ik al vaak gehoord dat mensen wel samen op een paard gaan
En dat kan ook als het een sterk paard is
Maar als het paard oud is moet je toch echt wel 2x nadenken over of je der met je honderd kilo op gaat zitten
Maar ik weetniet, of de haf nog heel sterk is ofzo Maar ik zou t denk ik Niet doen .
Sigaar