Lusitana schreef:Mensen die wedstrijden rijden serieus nemen, zijn over het algemeen meer bezig met de opleiding en training van zo´n dier dan het nadenken of hij wel in de wei kan met maatjes.
Gewoonlijk komen ze in pension op wedstrijdgerichtte stallen waar hengsten niet persee meteen als een probleem worden gezien.
Zo´n ruiter/amazone met wedstrijdervaring weet ook wel hoe dingen aan te pakken op wedstrijdterreinen etc.
Sorry maar hier snap ik dus helemaal niets van. Mensen die wedstrijden serieus nemen maken zich niet druk over weidegang met maatjes?
Ik neem wedstrijden zeer serieus, ben veel bezig met training en opleiding maar voor mij komt op de eerste plaats dat mijn paarden élke dag buiten komen.
Als ik de pensionstallen hier langs ga met de vraag of ik mijn hengst daar mag stallen wijzen ze me zo weer de deur en als het wel kan zijn de mogelijkheden zeer beperkt. Wedstrijdervaring zegt niets over de rijvaardigheid met het oog op het in de hand houden van zo'n brok hormonen en spieren op het wedstrijdterrein.
Op wedstrijd gaan met een ruin/merrie, nog zo wild is heel anders als op wedstrijd gaan met een hengst.