Niet zitten? Dan maar plakken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Niet zitten? Dan maar plakken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:47

Lielle schreef:
Ellebel schreef:
Nou staat het hier al een paar keer aangegeven, maar nogmaals: het is geen superlijm waarmee je je vastplakt op je zadel... gewoon iets om het stroever te maken. Jeetje, wat een fantasie Haha!

Pling

Pling

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:55

hahahhahahaahahahahah echt heel komisch!!! ook omdat iedereen ( ik ook) meteen denkt aan superglue hahaha...
ik weet het niet zo goed,.. ik zou het NOOIT gebruiken maar als t dat kind echt helpt!! so what??
ik vind de persoon die het heeft uitgevonden trouwens wel een beetje apart...
waar was die mee bezig?? net als de man die uitvond dat sommige kikkers als drugs gelikt kunnen worden... waar the fiets houd jij je mee bezig??

heheeh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:40

Milly_ schreef:
ik vind het niet zo heel gek hoor!
Er zjin zoveel hulpmiddelen voor een vaste zit, daarbij denk ik aan kunstleren zitvlak bij broeken, zadels met diepe zit(schuift minder), antislip dingen enzo..
Als je nu een heel glad zadel hebt die wat te groot is waarin je erg schuift is dit een goedkopere oplossing dan een nieuw zadel.
Ik denk dan bv aan een heel hoog opgooiende fries, zo makkelijk zitten is dat niet als je dan een zo'n glad zadel hebt.
Maar ik denk niet dat het beter helpt dan een broek met leren zitvlak hoor...
ik zou het allemaal niet te letterlijk nemen, dat 'vastgeplakt' aan het zadel. Het is gewoon wat product voor het zadel minder glad te maken...

Hier ben ik het wel mee eens.

Als het nou voor de persoon in kwestie , een goed hulpmiddel is, waarom niet gebruiken dan? Lachen

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:07

Ik zou het zelf nooit gebruiken!! Maar ziet de jury dat niet dan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:23

KIDOWx schreef:
of die mensen liegen, of ze zijn gestoord :| dat is toch niet normaal.
Tong uitsteken
je moet maar gewoon leren zitten hoor

Het is wel moeilijk om even heel het topic door te lezen he? Knipoog
Er is allang duidelijk gemaakt dat het hier niet gaat om "wonderlijm" maar om een simpel hulpmiddel om iets stroever te zitten. Dit is dus geen leugen, en waarom zouden ze gestoord zijn? Knipoog

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:27

ik heb t bij mijn vorige paard ook gebruikt Bloos
Mijn paard gooide heel hoog op, ik reed regelmatig zonder zadel en ook wel zonder beugels, maar op 1 of andere manier lukte me t niet om een beetje normaal door te zitten en dan is een Z2 proef errug lang!!
Met andere paarden had ik totaal geen last, ook niet met mijn huidige Z2 paard, alleen maar met dit paard.
Ik maakte voor de proef mijn kunstleer ff nat met een waterspuit en deed een klein beetje speciale plakwas aan de binnenkant van mijn laars...

petsboem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:36

Ik gebruik het ook voor wedstrijden hoor!
Het is (een soort) haftwax en dat is absoluut geen lijm, het is een stick die je op je zadel smeert waardoor je meer grip hebt en je minder makkelijk schuift! Ik zit van mezelf al behoorlijk stil maar met dat spul erop schuif je helemaal niet meer, sommige vinden het helemaal niet fijn maar ik wel, kan me meer op het rijden concentreren ipv stil zitten.
Ideaal, er zijn heel veel mensen die dit in de dressuurtop ook doen, ook al weet ik niet zeker of het wel officieel mag. Het is trouwens niet slecht voor je zadel, op de stick staat juist dat het het leer verzorgt.

trouwens, het is niet zo dat ik niet goed zit en dat ik maar eens een 'zitcursus moet gaan volgen'. Ik train vaak zonder zadel, heb zelfs eens een heel jaar elke dag zonder zadel moeten rijden omdat mijn pony singelwondjes had, dus ik zit zeker wel natuurlijk en haal ook altijd wel een 7 of 8 voor mijn houding en zit (op Z2 niveau), maar ik vind het gewoon fijn om wat stroever te zitten Lachen En zo enorm verschil zie je niet tussen iemand met dat spul en zonder dat spul hoor, het gaat stilzitten alleen iets makkelijker Knipoog Het geeft hetzelfde effect als een rijbroek met suede dus ik vind het onzin dat mensen roepen dat "die mensen die dat spul gebruiken zouden geen wedstrijden mogen rijden!". Belachelijk, een rijbroek met suede mag toch ook! Wat is daar nou oneerlijk aan!?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:43

Ik ken die "Lijm" maar je blijft er echt niet door plakken hoor Clown En het werkt hooguit een kwartier. Het zou wel dé uitvinding van de eeuw zijn voor paardenland!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:00

Bij de divoza kun je ook wax kopen zodat de laarsen meer plakken, maar persoonlijk vind ik het meer in de weg zitten dan dat het helpt.

En als mensen het gebruiken dan so what, als het je helpt moet je het gewoon gebruiken.
Oneerlijke concurentie is het niet want het is gewoon vrij te koop.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:38

Clown omg das wel heel raar,,, vooral dat ze dan wel ineens kan afstappen...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:42

Ik vraag me af hoe ze het doen in de training...
Als ze haar paard al afgeeft na de proef dan lijkt me niet dat ze er echt interesse in heeft. Beetje sneu voor het kind dat ze dan zo gepusht wordt door haar ouders.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:13

Wij noemen het hier sticky.
Warm maken in je handen, tussen laarzen en zweetbladen doen en het plakt. Je kan prima bewegen, maar het ligt stroever/vaster.
Ik vind het erg prettig bij inderdaad hoog opgooiende paarden en voor mijn eigen gevoel bij erg frisse paarden (je zit net wat steviger).
Ik ken inderaad ook enkele bekende ruiters die dit gebruiken (van één van hen heb ik het voor de frisse paarden overgenomen).

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:31

Bloos! bij ons word het altijd als een grapje gebruikt...
Lijkt me én niet goed voor het zadel, én voor je broek....

Ezelinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 07:31

Dat meen je toch niet! Als het kind echt niet wil leren zitten omdat ze het rijden niet als hobby ziet dan moet ze ook die wedstrijdjes maar laten.. Zonder zadel rijden helpt mij altijd erg goed om te blijven zitten!

Lizzy_Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:18

Wow:S Maar zit je dan echt stevig vast dat je dan niet maar omhoog komt of wat? Lijkt me idioot als je paard schrikt en je valt er vanaf maar je blijft hangen Gestoord

Lizzy_Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:18

Oh ik lees nu dat het stroever word.. Nou dan nog vind ik het raar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:22

Kan je beter een rijbroek met een (kunst)leren zitvlak aandoen, dan speel je minder vals, en dat zorgt ook dat je beter kan blijven zitten. Scheve mond

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:48

Juul schreef:
Kan je beter een rijbroek met een (kunst)leren zitvlak aandoen, dan speel je minder vals, en dat zorgt ook dat je beter kan blijven zitten. Scheve mond

Hoezo speel je dan minder vals? Iedereen kan die lijm kopen en iedereen kan een rijbroek met lederen zitvlak kopen.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:23

& Hoe moet ze lichtrijden Clown

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:26

loveyodie schreef:
& Hoe moet ze lichtrijden Clown

En hoe moet ze lezen? Clown Hihi, nee flauw! Maar als je even gelezen had had je gezien dat het niet om echte lijm gaat!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:27

Whaha echt grappig Huilen van het lachen

in eerste instantie moest ik denken aan vroeger mijn paardrijbarbie zij had een rijbroek aan met zo'n velcro ding en dat zadel had dat dan ook en dan plakte ze erop Cool

achja die mensen moeten het zelf weten hé Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:37

Het lijkt mij vreselijk, ik vind het al vervelend als het zadel wat nattig wordt (door regen of zweet). Maar, ik snap de verontwaardiging niet helemaal. Vele rijbroeken (zoals met speciaal zitvlak) of zadels worden ook aangeprezen vanwege de betere grip. Dat lijkt me in wezen niets anders, toch?
Ik denk dat iedereen daar gewoon zelf in moet zoeken wat het prettigst is. En dat betekent helemaal niet dat je dan een slechte ruiter bent - dan ben je toch ook niet automatisch als je kiest voor fijne laarzen of een rijbroek met kunstleren zitvlak?

niksmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:58

hmm.. ik heb een aantal maanden gelee een nieuw zadel gekocht waar ook nog van dat spul op zat .. de verkoper vertelde me ook zo'n verhaal.. ik had er nog nooit van gehoord Tong uitsteken.. tis er wel weer afgepoetst dus t gaat er nog wel af.. maare ik weet natuurlijk het verhaal van het meisje niet waar jij het over hebt...tis maar een fragment uit der leven wat jij beschijft..maar ik zou het niet doen, de mijne zit supper fijn met door sitten ofso Knipoog Vingers aflikken

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:49

nou sjee, als je thuis da wilt gebruiken om beter te blijven zitten, ok..
maar als je naar een wedstrijd gaat, vind ik dat je dat niet moet gebruiken. Bij een wedstrijd kan je laten zien wat je al kan, ik zou het gewoon gaan leren om netjes te blijven zitten... Cool

maaike100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:59

ik gebruik dit altijd voor een grapje als mensen niet blijven zitten maar wist niet dat dit echt kon Verward
ik zou dit nooit gebruiken..
ik zou dan voor een zittraining gaan Ja