Ik hoop voor jou dat je dat nooit krijgt.
Ik ga deze discussie stoppen want jij denkt dat je gelijk hebt over alles wat hier genoemd zelfs over mijn medc.
Mijn paard was gezond het was erfelijk.
En zoals meer mensen al schrijven dat ze de slof alleen gebruiken om los te rijden. Het hoeft niet altijd een medisch probleem bij een paard te zijn. het kan ook karakter of in de genen zitten net als bij mensen
.Ik wens iedereen nog een fijn weekend.
superwoman schreef:Kingsley2 schreef:Bij ons reden twee zusjes altijd op hun paard met slof, en acht van de tien keer hadden ze hem niet nodig maar het hielp wel om hem erdoorheen te rijden, ze haden al van alles geprobeerd en het werkte en bij mij werkte het ook.
En jou opmerking over medicijnen slikken tegen pijn dat je daar het probleem niet mee weghaald.
Maar door medc kan ik redelijk dag en nacht functioneren, zoals vele andere mensen. En nee daar haal je het probleem niet mee weg maar bij mij en zoals bij vele andere mensen gaat het probleem nooit meer weg maar met de hulp van pijnstillers kunnen we wel een beetje een normaal leven lijden.
en ik heb meer mensen met slof zien rijden als hulp om een paard negefelijk te krijgen en als het op die manier wel lukt.
Zonder thiedeman of een Kok (fout geschreven ik weet het) of een ander bit.
En ik stap op alle paarden bij ons op stal en dan heb ik weinig of geen problemen om een paard dressuur matig te rijden maar met mijn vorig paard wel. Hij was gewoon niet het paard voor mij en hij had het door als ik pijn had wist hij dat ik moest afstappen dus het spelletje werd steeds erger. Ik vond het heel jammer ik was gek op het paard zelf helemaal beleerd, maar ik ben heel blij dat hij een hele goede baas heeft gekregen die heel veel geduld had om door zijn truukjes heen te komen, en ze was heel concequent. Het zal nooit een makkelijk paard worden. Hij is nu zeven jaar weg en hij is nog niet makkelijk bij haar maar ze heeft plezier van hem en dat is het belangrijkst.![]()
Er is nog een topic over de slof en daar wordt hij ook gebruikt door iedereen om je paard makklijker nagefelijk te rijden, dus het is niet vreemd. En als je hem gebruikt voor paarden dus wat die van mij ook deed rennen, het werkt wel.
Dus bij mij werkte hij voor alles het rennen en makkelijker nagefelijk rijden
tjonge, je haalt er wel veel dingen bij.
De medicijnen gebruik je voor jezelf en daar kies je zelf voor. De slof is iets waar je een paard mee dwingt. Enige overeenkomst dus - dat het een probleem kán verbergen.
Dat je op andere paarden geen of weinig problemen heb, dat zegt me niet veel.
De meeste mensen en ook ik mis ervaring om op élk paard weg te kunnen rijden. Heb ik het vaak zat zien gebeuren dat ook goede ruiters een paard niet goed aan de gang kregen, terwijl een ander dat wel voor elkaar kreeg....
Dat andere de slof ook gebruiken om een paard makkelijker nageeflijk te kunnen rijden, heeft er niks mee te maken. Er zijn zoveel ruiters die de slof goed en zoveel ruiters die de slof verkeerd gebruiken.
"Hem NODIG hebben voor", het niet zonder kunnen, zegt mij toch meer over jezelf, dan het paard.
En dan denk ik dat je de slof niet goed als hulpteugel gebruikt.
Het paard de schuld geven is voor mij not-done, omdat deze niet heeft gekozen om bereden te worden. Als hij het niet naar z'n zin heeft, is dat "onze" fout en moeten "we" "het" anders gaan vragen of andere dingen gaan vragen.
Ik weet ook niet waarom "Albert" voor die weg kiest bij haar. Ik denk dat het niet zo snel ten koste gaat van het paard, anders had hij daar niet voor gekozen. ik neem aan dat hij dat kan inschatten of regelmatig op let als ze aan het rijden is.

Ik ben nu vooral ook bezig met longeren met pessoa om dat hij dan over zijn rug laag en rond kan lopen.