Kiwiko, heb het geprobeerd, maar toen hij een loopje met me nam en zijn kop in de lucht gooide heb ik hem maar weer tussen de benen gedaan.
Dit werkt het prettigst.
Ik heb hem even OP de slof moeten pakken in het begin en daarna liep hij weer super lekker, met impuls, lekker van achteren, constant in hoofd/hals houding. Het gaat echt zoveel beter met dat ding.
We hebben zelfs wat pasjes kunnen wijken vanuit de volte naar een rechte lijn zonder dat hij zijn rug wegdrukte en onder me vandaan liep.
Ik vind de slof voor ons een heel fijne (tijdelijke) oplossing
. Het is inderdaad een goede tijdelijk hulpje wanneer je hem met beleid en fatsoenlijk gebruikt. Doe je dat niet dat rijd je heel je paard naar de paasei.
(meestal overigens) .. maar het is ook logisch. als je een slof voor veileigheid en begrenzing win gebruiken dat je hem aan de zijkant bevestigd. Als je paard jolig is en woest en je knoop hem tussen de voorbenen werk je de kop ook naar tussen de voorbenen .. en daar wil je hem dus ECHT niet hebben .. want bedenk maar waar het hoofd heen moet voor de vuilte bokken: Juist naar omlaag ! Ik vind alles leuk op een paard maar als ik het hoofd en de hals niet meer voor me zie maak ik toch dat ik er binnen 1 tel naast sta.