Slofteugel, sporen; Waarom moeilijk als het makkelijk kan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Slofteugel, sporen; Waarom moeilijk als het makkelijk kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:42

cle0o_o0 ik heb even in je profiel gespiekt en ik zie werkelijk geen enkele foto waarbij je paard ontspannen naar beneden loopt Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:42

En het probleem van jouw paard, vrees ik.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:43

Dat gevecht en trekken was een overdrijving maar een aantal muggenzifters hier op bokt maken er weer een probleem van...

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:44

Juul schreef:
cle0o_o0 ik heb even in je profiel gespiekt en ik zie werkelijk geen enkele foto waarbij je paard ontspannen naar beneden loopt Nagelbijten / Gniffelen

Ik denk ook niet dat jury's het in de Z2 op prijs stellen dat een paard ontspannen naar beneden loopt, je kunt duidelijk zien dat hij daar opgericht is en het zijn geen losrijfoto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:45

Een Z2 paard moet dus niet ontspannen lopen???

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:46

cle0o_o0 schreef:
Dat gevecht en trekken was een overdrijving maar een aantal muggenzifters hier op bokt maken er weer een probleem van...

Je moet hier letterlijk zeggen wat je bedoelt, sommige mensen snappen sarcasme of overdrijvingen om je punt te onderstrepen niet.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:46

cle0o_o0 schreef:
Juul schreef:

Ik denk ook niet dat jury's het in de Z2 op prijs stellen dat een paard ontspannen naar beneden loopt, je kunt duidelijk zien dat hij daar opgericht is en het zijn geen losrijfoto's.

Ik zie ook geen enkele foto waar een mooi afhangend been van amazone te zien is.... Hoezo kan wel/niet zonder sporen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:47

cle0o_o0 schreef:
[naam] schreef:

My god.. dus het gaat jou er enkel en alleen maar om wat de jury's zeggen en dat jij je prijsjes wint ???
Jij bent dus echt type sportruiter alsin: winnen winnen winnen en verder geen moeite. Een paard kan prima netjes én ontspannen lopen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:48

een slof draagt niks toe aan de ontspanning,
je beperkt een paard met een middel wat krachtiger is als je hand,
ontspanning komt vanuit been en zit, ik kan me zo opwinden over mensen die menen dat je aan die kop moet sjorren, want dat is wat het is,
alles wat je in de mond doet, behalve contact en kleine ophoudingen / begrenzen, is sjorren Knipoog

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:51

Die foto's geven mij nog steeds geen ontspannen en prettig beeld, sorry Nagelbijten / Gniffelen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:51

\

My god.. dus het gaat jou er enkel en alleen maar om wat de jury's zeggen en dat jij je prijsjes wint ???
Jij bent dus echt type sportruiter alsin: winnen winnen winnen en verder geen moeite. Een paard kan prima netjes én ontspannen lopen.[/quote]

Maar jij zegt ontspannen en naar beneden, ik heb in mijn profiel enkel opgerichte foto's en dus niet met zijn hoofd naar beneden.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:52

Juul schreef:
Die foto's geven mij nog steeds geen ontspannen en prettig beeld, sorry Nagelbijten / Gniffelen

Nou kom jij dan maar eens met foto's die jij ontspannen vindt.

Anoniem

cle0o_o0 schreef:
[quote=''[naam]'']

Jij bent dus echt type sportruiter alsin: winnen winnen winnen en verder geen moeite. Een paard kan prima netjes én ontspannen lopen.

Maar jij zegt ontspannen en naar beneden, ik heb in mijn profiel enkel opgerichte foto's en dus niet met zijn hoofd naar beneden.[/quote]

Vind jij de foto's in je profiel ontspannen ?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-12-07 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Zammie

Ja leuk hoor ff wat foto's om te laten zien dat ik het wel kan... Sorry, zegt me helemaal niets. 1e foto is duidelijk te zien dat paard blij is om ff geen druk meer te hebben en de rest zie ik geen actief achterbeen en helaas zie jou benen ook nog niet ontspannen.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:55

Zammie schreef:
Ja leuk hoor ff wat foto's om te laten zien dat ik het wel kan... Sorry, zegt me helemaal niets. 1e foto is duidelijk te zien dat paard blij is om ff geen druk meer te hebben en de rest zie ik geen actief achterbeen en helaas zie jou benen ook nog niet ontspannen.

Knap dat jij de gedachten van mijn paard via een paar foto's kunt zien zeg. Actief achterbeen had hij in de periode van deze foto's toch al niet zo dus die opmerking is niet erg zinvol, en niet ontspannen benen? hoe wil je mijn benen dan zien?

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:57

ik denk dat zammie die fotos in haar eigen profiel bedoeld! Clown Haha! Tong uitsteken

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:59

Anoniem schreef:
cle0o_o0 schreef:
[quote=''Juul'']

Maar jij zegt ontspannen en naar beneden, ik heb in mijn profiel enkel opgerichte foto's en dus niet met zijn hoofd naar beneden.

Vind jij de foto's in je profiel ontspannen ?[/quote]

Als ik mijn hand fijn stil kan houden en mijn paard loopt in een constante aanleuning en volgt mijn hand, vind ik hem fijn. En ik vind het iedere keer weer wonderbaarlijk hoe iemand dat van 3 foto's kan beoordelen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:00

cle0o_o0 schreef:
Zammie schreef:

Knap dat jij de gedachten van mijn paard via een paar foto's kunt zien zeg. Actief achterbeen had hij in de periode van deze foto's toch al niet zo dus die opmerking is niet erg zinvol, en niet ontspannen benen? hoe wil je mijn benen dan zien?

je zit vind ik niet prettig en je benen (denk met sporen, kan het niet bij alle foto's goed zien) zijn constant aan het prikken. Dat jij je nu zo aangevallen voelt kan ik niets aan doen.... is jouw probleem... en ja ik kan veel zien aan de houding van een paard, ben zelf ook al meerdere keren z dressuur geweest en ook zonder "echte" sporen en zonder stang en trens...

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:00

india schreef:
ik denk dat zammie die fotos in haar eigen profiel bedoeld! Clown Haha! Tong uitsteken

Die zijn er niet.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:01

Ik zou ook graag zonder stang blijven rijden, maar ik ga Junioren starten en dan is het verlplicht.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:01

cle0o_o0 schreef:
india schreef:

Die zijn er niet.

Nee, heb inderdaad geen foto's in mijn profiel, ben bang dat ik herkend wordt Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:02

cle0o_o0 schreef:
Als ik mijn hand fijn stil kan houden en mijn paard loopt in een constante aanleuning en volgt mijn hand, vind ik hem fijn. En ik vind het iedere keer weer wonderbaarlijk hoe iemand dat van 3 foto's kan beoordelen.

Hier kunnen we nog uren over doorpraten maar je blijft toch wel bij je eigen mening, en ik ook. Dus ik denk dat dit een redelijk kansloze discussie word Lachen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:03

Is het ook, maar ik ben nog steeds benieuwd naar foto's die jij ontspannen vindt.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:06

cle0o_o0 schreef:
Is het ook, maar ik ben nog steeds benieuwd naar foto's die jij ontspannen vindt.

Ja, ben ook erg benieuwd