wat vinden jullie van fjordenin de sport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniquelucky

Re: wat vinden jullie van fjordenin de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:23

fjordido schreef:
tja...

Afbeelding

need i say more?

Wat zeg je hier mee? Niet rot bedoeld hoor en met alle respect, maar ik vind persoonlijk deze fjord niet echt lekker door zijn lijf lopen, maar het is ook maar een moment opname van 1 foto, dus dat zegt niet zoveel.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:35

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:03

moniquelucky schreef:
Wat zeg je hier mee? Niet rot bedoeld hoor en met alle respect, maar ik vind persoonlijk deze fjord niet echt lekker door zijn lijf lopen, maar het is ook maar een moment opname van 1 foto, dus dat zegt niet zoveel.

ik had twee winstpunten in deze proef dus de jury was het niet met je eens
maar ik wilde er mee zeggen dat ik fjorden in de sport uiteraard top vind daar ik zelf ook met een fjord rijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:14

Ik denk dat die foto gewoon een momentopname is dan Knipoog

Ik vind het onzin, dat een fjord geen dressuur zou kunnen rijden. Ik denk wel dat het voor een typische, brede, grof gebouwde fjord moeilijker is om dressuur te rijden, maar tegenwoordig zijn de fjorden en de hafjes ook niet meer zo grof gebouwd.. Knipoog

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:36

fjordido schreef:
ik had twee winstpunten in deze proef dus de jury was het niet met je eens
maar ik wilde er mee zeggen dat ik fjorden in de sport uiteraard top vind daar ik zelf ook met een fjord rijd

gefeliciteerd met je winstpunten, hartstikke goed!!! welk nivo?
Ik vind fjorden in de sport ook super!!! En dit ids maar 1 foto en dus 1 moment, daar kun je niet veel van zeggen.

Ik zat me net te bedenken dat ik in Almere nog meer fjorden heb gestart: Lucky, Ranu, Mistral.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:03

Waarom zou het niet kunnen.. een fjord in de sport?
Ik vind het altijd erg leuk om te zien Lachen En er zitten erbij die het super doen in de dressuur, waarom dan niet als jij en je paardje het leuk vinden Haha!

melanolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:58

ik vind dat het bij de dressuur om het goed uitvoeren van de oefeningen gaat en NIET hoe je paard eruit ziet of hoeveel het gekost heeft... er zijn genoeg koudbloeden die ook dressuur kunnen rijden dus waarom niet uitbrengen??? hetzelfde geld eigenlijk voor springen ik heb eens een filmpje gezien van een tinker die 1m25 sprong...
wat ik hier nu probeer te zeggen is dat als ruiter en paard er plezier in hebben ze het zeker moeten doen!!!!

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:07

Ja hoor vind het best kunnen, waarom niet.
Als er 1 ras is dat (bijna) voor alles geschikt is, dan is het de fjord wel.
Je ziet ze echt overal in diverse takken van de sport Knipoog

Nancy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:10

Ik persoonlijk vind het juist leuk om zo'n haflinger te zien 'dressuren'.
Helemaal leuk als ie het dan ook goed doet en de rest ver achter zich laat.

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:23

Ik heb altijd de sobere rassen mooier gevonden Ja
Niet alleen om het uiterlijk, maar ook om het karakter. Maar daar gaat het nu niet om Vork
Ik zie Kelly, samen met Taco een beetje als voorbeeld. Ik vind het echt geweldig om foto's te zien van haar en haar Fjorden!
Ook vind ik Friezen, Tinkers en Haflingers érg mooi om te zien Ja
Zolang ze mooi lopen (denk aan: ontspannen, aan de teugel, achterhand eronder en het goed optillen van de benen) vind ik deze soort rassen veel mooier dan die warmbloeden!

Ik heb trouwens een paar weken terug een Fjord gekocht, misschien gaan we ooit nog eens wedstrijden rijden Lachen

_D_exter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:26

nix mis mee, fjord in de sport,,
de fjord diie ik rijd loopt ook altyd mooi aan de teugel, ik vind t niie mooi als ze niet aan de teugel lopen, en een beetje sjokken. maar ik vind ze nix anders dan warmbloedpaarden.

Mijnnerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:53

Wanted2003 schreef:
Ik vind het veel minder tonen dan bij een warmbloed.

Ik vind het geweldig. Als zo'n (lomp) beest dat kan! En dat doet en daar plezier in heeft. Geweldig. Laat die warmbloeden maar es wat zien he!

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:01

Ik vind het ook geweldig. Des te zwaarder het paard, des te mooier ik het vind als ze hoge dressuur lopen.
En dan zeker als ze van die grote sokken hebben en een uitgestrekte draf laten zien. Zwijmelt even weg....

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:46

hihi ik doe even mee vind je vast neit erg Lachen

Kim_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:58

Waarom niet? Als paard en ruiter er plezier in hebben Lachen Ik vind het erg mooi om te zien een fjord actief in de dressuursport, maar ook bijvoorbeeld: haflingers, tinkers en andere sobere rassen vind ik erg leuk om te zien.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:41

ik vind het wel super. Iedereen heeft zijn eigen smaak natuurlijk maar waarom zou een fjord niet kunnen. De jury wil meestal wel warmbloed zien maar gelukkig zijn niet alle juryleden zo.

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:29

Ik vind fjorden een prachtig gezicht om te zien.Als mensen met blond haar en blauwe ogen bij de dressuur voorgetrokken zouden worden dan zou er een heleboel rep en roer over zijn, maar dat fjorden minder punten krijgen omdat ze fjord zijn trekken maar weinig mensen zich iets van aan.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:48

Vaak is het denk ik ook zo dat mensen als ze een slechte proef hebben gereden dat roepen maar ook vaak genoeg halen fjorden goede punten. Er zijn ook warmbloed mensen die jaren in de b/l blijven hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:14

Louise95 schreef:
Ik vind fjorden een prachtig gezicht om te zien.Als mensen met blond haar en blauwe ogen bij de dressuur voorgetrokken zouden worden dan zou er een heleboel rep en roer over zijn, maar dat fjorden minder punten krijgen omdat ze fjord zijn trekken maar weinig mensen zich iets van aan.

Zou dat niet te maken hebben met de kwaliteit van de ruiter?
Een goed gereden proef is een goed gereden proef, daar verandert het ras van het paard niets aan imo Knipoog

En sommige dingen tonen Fjorden gewoon minder, daar krijg je gewoon minder punten voor.
Een luxe Haflinger (een echt luxe) zal gewoon beter kunnen strekken en buigen dan het oude type. Dat maakt het luxe paardje wel geschikter voor de dressuur.

Ik vind een warmbloed wel geschikter voor de sport als een Fjord. Ik vind het gewoon allemaal wat sprekender, wat expressiever, houd ik wel van...
Tuurlijk zijn er een paar goede Fjorden, maar het merendeel vind ik persoonlijk niks... Bloos

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:39

fjorden in de sport super Knipoog

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:11

't maakt mij niet zoveel uit, als ie maar goed loopt enzo. Knipoog

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:26

Sja zoals je KWPN-ers en KWPN-ers hebt, heb je ook fjorden en fjorden.

Van een houterige fjord die als een plank door de bochten gaat, met zn neus ergens halvewege schoft en ruiterhoofd hoogte...sja...die zie ik liever niet en kan ik ook niet van genieten. (eerder de frustraties krijgen)
Zie ik een fjord die lekker tactmatig, actief en ontspannen met voldoende souplesse door de baan gaat, ja dan kun je mij even wegdragen.
Maarja, zo zit ik ook altijd bij de KWPN-ers wel te kijken. Ik kan wegkwijlen bij die ene super lopende, mooi gebouwde, maar pijn in mn ogen krijgen van die krabbelende plank, die mee mag omdat ie kwpn is en het 'moet kunnen'.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:30

Ik vind het erg knap/leuk als ik eens een fjord zie op wedstrijd! Ik start met mijn haflinger. Met de oude proeven had ik erg veel moeite om hem eens mooi voor de jury te laten verschijnen. Daar bedoel ik mee, dat de jury's mij veel hebben afgerekend omdat ik nou precies op een haflinger reed/rijdt. Ik ben toch doorgegaan en heb nu (in de M1) al heel wat minder last van je jury's die hem niet moeten in de ring! De jury's zijn vooruit gegaan met de nieuwe proef vind ik!

Groetjes Evelien

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:40

weer en topic hierover.. en weer dezelfde meningen! (wel andere mensen)

Ik vind dat er totaal geen rede is dat et niet kan! Een fjord heeft het misschien lastiger, ivm bouw ed, maar dan vind ik het dus des te knapper om een moeilijke proef te lopen.
Warmbloeden hebben het gewoon makkelijker, en komen daardoor meestal hoger. Ik vind die ook mooi, en fjorden ook. Het gaat mij erom dat het correct wordt uitgevoerd, en met kracht.
heb zelf ook een fjord, waar ik dressuurmatig op rij. Daar zir onderstusen een heel verhaal aanvats mbo manier van rijden. Je mag daarover pm sturen Knipoog ik moet zeggen dat hij erg, heel erg snel doohad wat ik wilde! En dan heb ik het dus over 1 les van en half uurtje waarin het kwartje weer viel.. Daarmee wil ik dus zeggen dat fjorden ook iet 'dom' zijn in et leren van oefeningen, en dat ze ook goed reageren op benen en teugels ed. Het gaat om de Ruiter!!

knap van je stravero, dat je toch dorging! heel goed! Haha!

gekehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:01

Ik vind fjorden wel leuke/grappige paarden,
ik vind/het lijkt me wel leuk om ze in de paardensport te zien!! Haha!

Waarom zou een fjord geen sportpaard kunnen worden/zijn?! Tong uitsteken

Groetjes Tong uitsteken Haha! Clown !