hoe vaak rijden jullie nou in de winter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nijla

Re: hoe vaak rijden jullie nou in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 21:37

Ik probeer zo vaak mogelijk te rijden met dit weer, maar als de bak bevroren is dan gaat het over!

Dionn_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 21:39

Ik probeer ze ook zoveel mogelijk beweging te geven, maar inderdaad vaak lukt dat niet door bijvoorbeeld een bevroren bak!

madeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 15:12

Zolang het weer het even toelaat, zo vaak mogelijk .
Liefst elke dag, min een dag rust .

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:32

ca. 5 dagen in de week Lachen

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:04

5 of 6 keer per week rijden en 1 of 2 keer losgooien Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:58

Hij wordt even vaak als in de zomer bereden, zo'n 5 keer per week. Daarnaast nog longeren en/of een buitenrit. Lachen Hij staat overigens dag & nacht buiten.

Elisabeth007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:32

het gaat in de winter ook gewoon door dus het blijft gewoon hetzelfde Tong uitsteken of het weer moet absoluut niet meezitten, met van die sneeuwbuien bijvoorbeeld.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:35

ik probeer hem elke dag te rijden, behalve als het echt extreem druk is op manege ofdat ik hele dag heb gewerkt of dergelijk.

GoldenStarke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:39

Ik moet wel stoppen in de winter wegens de weersomstandigheden,
ik gun men paardje dan ook wandelingen as het niet regent,
ik kan alleen in de wei rijden waar het schijft en dat kan best gevaarlijk zijn en wil niks forceren.

Kim_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 01:08

Ik rijd toch zeker wel 5x in de week, soms vaker, soms minder vaak. Ik probeer dan wel veel af te wisselen, wat trainen in de wei of op een veld in de buurt of we gaan lekker naar buiten, de polder in of naar het bos. De ene week wissel ik meer af, met longeren, lange lijnen of freestyle. De andere week rijd ik 6x in de week.

Ikdeliefsteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:08

ik heb mn pony bij de manege met 2 binnenbakken, 2 buiten en 1 crosstraining staan Haha! Haha! Dus gewoon elke dag.. meestal 1x in de week een crosstraiining en verder springen;D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:11

Ongeveer 3 tot 4 keer in de week. Dan heb ik het over mijn wedstrijdpaard die nu L1 loopt. Ze staat iedere keer weer te trappelen van ongeduld dus dat is een goed teken. Het hoofdstel aandoen is niet moeilijk, ze opent haar mond vanzelf. Dan weet ik voldoene: ze heeft er weer zin in Haha!

De driejarige merrie rij ik ongeveer 2 tot 3 keer in de week. Ze is dragend en het ligt een beetje aan haar humeur of ik haar wel of niet rij Lachen

Iedere dag rijden vind ik uit den boze. De paarden worden er loom van tussen de oren. Het kan ook stress veroorzaken. Zeker de jonge dieren, maar ook het Z-paard, lopen niet iedere dag.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:17

Ik kan nu niet veel rijden ivm met schoolwerk, het bittere winterweer, soms harde ondergrond omdat het gevroren heeft en nu heeft hij mok. Ik longeer hem wel en hij mag ook dikwijls 24/24 buitenlopen.

Vincent_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:19

ik rij als het kan elke dag of longeer.
maar als de bak of ruiterpaden slecht zijn en ik ga niet naar de manege dan rij ik gewoon niet.
maar hij loopt wel altijd buiten als die rust heeft

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:20

5x per week! Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:21

Mijn pony heeft een soort van vakantie.
Het is geen doen om een zadel op haar rug te leggen en vast te maken, die heeft een berenvacht dat is geweldig Haha!
Mijn paard rijd ik in de winter zo vaak als mogelijk, als de bak het toe laat eigenlijk.

rinske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:33

Ik rij in de winter denk ik even veel als in de somer dus 4 of 5 keer in de week!
Maar op dit moment rij ik wat minder omdat het paard nu drachtig is en last krijgt van een dikke buik. En omdat het vakantie is! Tong uitsteken

KimberleyCo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:35

Ik rij elke dag in de winter, wij hebben een bak die 'bijna' niet kan bevriezen.
Ik moet ook elke dag rijden, want ik moet mijn pony wel in training houden. Ik rij soms als het te koud is, omdat ze geschoren is, 1 of 2 dagen niet.

KimberleyCo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:36

rinske94 schreef:
Ik rij in de winter denk ik even veel als in de somer dus 4 of 5 keer in de week!
Maar op dit moment rij ik wat minder omdat het paard nu drachtig is en last krijgt van een dikke buik. En omdat het vakantie is! Tong uitsteken

Haha Rij jij omdat het vakantie is niet? Dan rij ik juist wel! Heerlijk om om 10 uur s'ochtend aan te rijden:)

limburger13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:42

elke dag ..als t mogelijk is en anders zeker een half uur longere..
k merk wel dat hun konditie (veel te ) goed is Tong uitsteken

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:37

ik moet inderdaad zeggen dat ik zomers meer rij als swinters. Probeer toch wel zon drie keer per week op mijn haffie te zitten maar ja de laaste tijd niet van gekomen. Ze komt wel elke dag los. Mijn dochters zijn wel fanatieker en die rijden als ze de kans krijgen wel zo'n 5 keer in de week.

MalouR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:14

ik probeer zo vaak mogelijk te rijden want voor je het weet kan je niet meer rijden omdat de bak bevroren is...

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:18

Pfoe de laatste tijd red ik het alleen maar om 1 keer per week te rijden (zwanger). Nu heb ik wel een bijrijdster die 2/3 keer per week rijd en ze staat de hele dag lekker buiten. Normaal gesproken reed ik 2 tot 3 dagen in de week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:39

Ik heb zelf geen eigen paard, dus ik kan in principe niet oordelen over wat ik doe, maar als je kijkt naar het kuddegedrag van een paard, is het zo dat een paard in het wild minder beweging krijgt in de winter dan in de zomer?, nee, want ze moeten toch in beweging blijven. Als je in de zomer je paard heel intensief rijdt, zoals hoog in het dressuur of in het springen, moet je dat in de winter ook blijven doen, anders slappen zijn spieren af. Een paard heeft spieren gevormd naar zijn rijgedrag, als jij normaal gesproken elke dag rijdt, dan moet je dat ook doen in de winter, want anders heeft hij er de kracht niet meer voor in de zomer.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:43

Als het kan elek dag. Nu lukt dat weer niet ivm de vorst. Normaal gingen we wel elke dag naar de clubbak om daar dan te rijden, maar ivm de winkel kan dat niet meer. Ja, alleen 's avonds, maar daar heb je ook niet elke dag zin in.
Meestal gaan we dan om en om. Op maandagavond heeft mijn mama meestal privéles, ik les sinds kort dan ook weer mee. Op dinsdag gaan we dan met 1 van de 2 naar de bak, op woensdag clubles met paard, en op de andere dagen ook weer de ene avond met die, de andere avond met de andere.

Als het gewoon dooi is, kunnen we thuis rijden, dan gebeurd dat ook elke dag.