Klopt dit plaatje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Klopt dit plaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:00

Het plaatje vind ik inderdaad een wat onrustige aanleuning hebben, de houden klopt niet en het paard loopt ook niet 100% tactmatig!

Platina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:27

Hier idem.

joep_hast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:11

ik vind dat hij zijn onderbenen te ver afsteekt en de stang staat te verticaal ik ben het niet eens met de manier van rijden maar ik zou het niet beter kunnen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:34

lotjj92 schreef:
ik vind het een momentenopname, het beeld van vooral de 1e foto is inderdaad niet goed. maar wees eerlijk, als jij 30 foto's van jezelf maakt, zul je er toch ook wel een hebben dat ie zo loopt? edward gal komt neit voor niks in dat niveau, en het ruggebruik moet wel goed zijn. anders kun je die oefeningen niet beheersen!

Gelul...
Ik heb zelf eens een paard gereden wat alle oefeningen vlekkeloos deed, ondanks het probleem in de aanleuning wat ik had door het niet correct ruggebruik!!
Bovendien, klik zijn naam maar eens in de balk bij google en klik dan op afbeeldingen zoeken..
Dan kom je verrekte weinig foto's tegen waar hij het paard wel goed over de rug rijdt!!
En helaas, ik ken meerdere topruiters die hun paard zo rijden!!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:51

daar heeft mijn pony ook een handje van, heel handig met zijn beentjes, maar nu nog met zijn lijf aan het werk.

FinalForster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:37

Als mensen vinden dat het in 'de top' zo moet, hou ik het lekker bij FNRS wedstrijdjes Knipoog haha.

even serieus,
Ik vind dit er niet lekker uitzien! Kan volgens mij veel beter!
Jammer dat je de 2e foto niet meer ziet..

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:31

Wat ik me wel eens afvraag, waarom zo veel kritiek op 'top ruiters' doe het zelf eens na. maar inderdaad dit geeft geen fijn beeld, is jouw paard altijd continu volledig over de rug en ontspannen??

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:48

Karoliefje_ schreef:
Wat ik me wel eens afvraag, waarom zo veel kritiek op 'top ruiters' doe het zelf eens na. maar inderdaad dit geeft geen fijn beeld, is jouw paard altijd continu volledig over de rug en ontspannen??

Dit probeerde ik ook te zeggen, maar mijn manier van formuleren was een beetje onduidelijk Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:49

Waarom moet je het zelf beter kunnen?

Jou grote voorbeeld in zingen moet toch ook niet vals zingen, ook al kun je het zelf niet beter? Lachen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:03

Maar aan de andere kant, als heel de top 40 uit vals zingende mensen bestaat ga je toch ook wel nadenken over het ideaalbeeld. Toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:07

Sommige zullen daar in mee blijven hobbelen en idd menen dat het zo moet. Ja
Tot dat je een singeltje van Elvis hoort en ook denkt..mmm, das anders dan dat gekatte gejank van nu Tong uitsteken

Maar je kunt ook na gaan denken van hey, waarom krijg ik in de les dan steeds te horen, van achter naar voor, zorg dat die motor aan het werk is. En dat niet terug zien bij de voorbeenzwaaiers in de top.
Dan moet er toch een keer een kwartje gaan vallen?

Maar ik denk dat bij muziek wel eerder gezegt wordt die zingt vals, zie idols maar Lachen
Daar mag je wel kritiek hebben. Waarom bij paardensport dan niet?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:19

Idd. RunningKawa,
als we maar nietzoveel kritiek gaan geven als Gordon Clown
Dit is toch wat je ziet op tv etc, als er eens paardensport op is, en dan lijkt het me meer dan logisch dat hun het goede voorbeeld moeten geven, dus van achter naar voor rijden. Ja

Ik probeer dat zelf tenslotte ook te doen op de manege(jaja, geleerd van bokt Lachen, (nu snapte ik ook wat me instructise nou altijd bedoelde met voorwaarts rijden, dacht altijd eerst dat je dan sneller moest, verder niks Nagelbijten / Gniffelen), alleen wil het nog niet helemaal 100% lukken, maar oefening baart kunst)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:22

Wat ik me naar aanleiding van dit topic af ga vragen: Hoe kan het ideaalbeeld zo veranderen in de loop der jaren, de topjury's accepteren dit nu toch ook...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:25

Alvast excuus voor lang bericht Clown

x_Marr schreef:
@ Ezumii: Wat heeft het dresuurregelement er mee te maken? DAT snap ik juist niet: waarom ze zo opgericht moeten lopen.

@ Shavira: Nee, tuurlijk niet, maar als wij daar foto's van plaatsen worden we afgekraakt, maar als we deze foto's plaatsen mag je geem commentaar leveren? Nagelbijten / Gniffelen

Die laatste zin slaat hem op zijn kop. Als het om bekende fuguren rijd moeten het altijd ooh en aah reacties zijn. Als ik zulke foto's van mij en mijn verzorgpaard plaats krijg ik 3 pagina's aan gezever te verduren.

runningkawa schreef:
Ga maar eens kijken in het topic "duidelijk paard dat over de rug loopt"
Zie en leer daar maar dat dat heel goed te doen is aan de hand van foto's
Heel goed zelfs Lachen

En helaas zijn voorbeen zwaaiers in, trekken publiek en dat scoort...maar daarmee gaat wel de sport naar de kl*te

Idd, de verzameling lijkt helemaal 'uit' te zijn...

runningkawa schreef:
Goedemorgen Lachen

Nou ik ben van mening dat de topsport niet meer is zoals het hoort te zijn.
Alles voor de show.
En natuurlijk show is mooi, maar hoe een paard in een bijvoorbeeld strekdraf zonder achterbeen gebruik op dat nivo een voldoende kan krijgen is mij dan toch echt een raadsel.

En ga maar eens wat kur filmpjes kijken...het gaat niet over 1 slecht moment.

Ik ben van mening dat de FEI daar wat aan moet gaan doen Lachen

femmefatale1 schreef:
100% mee eens...
Er zijn teveel ruiters die zo hun paarden trainen.. (als de voorkant maar voor elkaar is, achter is niet belangrijk..)..
Juist de ruiters die op top niveau rijden moeten het goeie voorbeeld geven.. maar de klasieke manier van rijden is erg ver te zoeken.. erg jammer..

En dan rij je klassiek dressuur en dan krijg je dit gezever:
[HAW] Condo(Andalusierhengst) @ work

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:32

wat ik niet begrijp is dat er hier ook iets gezegt wordt over de houding van het hoofd,die is naar mijn mening niet zo slecht,de oprichting is altijd hoger zodra je de ring inkomt,dubbeltjes zoeken doen we tijdens het losrijden....

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:14

het is gewoon een momentopname,, ik heb edward en gribaldi een paar keer in het echt zien rijden en het plaatje klopt prima hoor !

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:41

nou,ik zou graag een klein beetje willen rijden zoals edward,maar ja,het is hier net als met voetbal,daar heb je ook 16 miljoen bondscoaches,en hier begint het er ook op te lijken,iedereen heeft flink commentaar.....

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:58

Ik denk niet dat de mensen in dit topic de bedoeling hebben om een ruiter af te gaan ******. De vraag was of het plaatje klopt. Daar kan en mag ieder een mening over hebben.

Bij paardrijden kan je aan de hand van een foto of een video bepalen of een bepaalde bewegingsafwikkeling in gang correct is of niet. Voor de beoordeling van de correctheid van gangen en bewegingen is een éénduidige beschrijving beschikbaar. Die kan je zeker voor je eigen scholing en opleiding gebruiken door het beoordelen van foto's en video's van ruiters die beter zijn dan wij..... Je kan ook je eigen prestaties op die manier controleren.

Wat betreft het hoofd (op deze foto op dit moment): de neus zit op de loodlijn, de nek is niet het laagste punt en de hals vertoont een valse knik. De benen van de ruiter zitten flink naar voren en het bovenlijf naar achteren en kijk eens naar het contact en de aanleuning. Er wordt niet beoordeeld, er wordt gezegd wat men op de foto ziet.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:14

vind dit ook niet echt een fijne foto, maar het is, neem ik aan maar een momentopname

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:25

Dit plaatje klopt idd niet. Maarja. Wat wil je in een hal vol publiek, zelfs toppaarden jverschieten daar wel eens van, het is en blijft een hengst en zal dus ook af en toe hengstengedrag vertonen.
En als we dan toch gaan zeiken dat 'de (oh zo geweldige Nagelbijten / Gniffelen) top' het goede voorbeeld moet geven, waarom kunnen de paarden van Anky dan niet eens de basis dingen? (HALTHOUDEN) Waar mensen en dieren zijn, worden fouten gemaakt, en geef nou zelf toe, jullie paarden (nee de mijne idd ook niet) zijn ook niet altijd 100% ontspannen, over de rug, actief van achter, perfect op de loodlijn (en dus niet in de krul getrokken er achter wat op het moment echt een hype is en jury's belonen het ook nog eens want ze lopen stil met hun koppie naar beneden...) Foto's van 'topruiters' op een slecht moment worden altijd gelijk helemaal afgekraakt. Het zijn ook maar mensen hoor, die hebben ook niet altijd alles perfect voor elkaar. Ga m maar is live zien ipv op zo'n "mislukte" foto. Dan zul je zien dat ie wel kan rijden, en zn paarden ook echt wel correct lopen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:32

ga eens googelen en kijk eens naar hoeveel goede en hoeveel foute momenten er zijn...
niet gaan schrikken hoor Lachen

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:12

aah de mooie stoelzit van meneer Gal Clown

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:00

Oei nee dit ziet er niet echt vriendelijk uit. De rest is al gezegt dus ik ga niet in herhaling vallen.
Daarbij kan het een aantal oorzaken hebben.
Meeste gevallen ligt het aan de ruiter.
In de allerkleinste gevallen ligt het aan het paard. (gespannen, waardoor de ruiter gespannen word en met een zeer strengen hand in werkt)
Paard voelt zich niet optimaal (medisch gezien) ( En dat de ruiter het er probeert uit te halen op een avan rechtse manier)
Maar dit vind ik niet kunnen, ben benieuwd hoeveel punten hij hierbij gehaald heefd.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 14:55

Jolienn schreef:
Dit plaatje klopt idd niet. Maarja. Wat wil je in een hal vol publiek, zelfs toppaarden jverschieten daar wel eens van, het is en blijft een hengst en zal dus ook af en toe hengstengedrag vertonen.
En als we dan toch gaan zeiken dat 'de (oh zo geweldige Nagelbijten / Gniffelen) top' het goede voorbeeld moet geven, waarom kunnen de paarden van Anky dan niet eens de basis dingen? (HALTHOUDEN) Waar mensen en dieren zijn, worden fouten gemaakt, en geef nou zelf toe, jullie paarden (nee de mijne idd ook niet) zijn ook niet altijd 100% ontspannen, over de rug, actief van achter, perfect op de loodlijn (en dus niet in de krul getrokken er achter wat op het moment echt een hype is en jury's belonen het ook nog eens want ze lopen stil met hun koppie naar beneden...) Foto's van 'topruiters' op een slecht moment worden altijd gelijk helemaal afgekraakt. Het zijn ook maar mensen hoor, die hebben ook niet altijd alles perfect voor elkaar. Ga m maar is live zien ipv op zo'n "mislukte" foto. Dan zul je zien dat ie wel kan rijden, en zn paarden ook echt wel correct lopen Knipoog

Helemaal mee eens!
Ik denk dat mensen vergeten dat dit moment opnames zijn en dat het soms wel is niet gaat. Edward Gal is een topruiter die echt weet waar hij mee bezig is. Je kan dit niveau niet behalen als je paard z'n spieren niet ontspant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:47

blijkbaar toch wel....
En daar moet de FEI nodig eens wat aan gaan doen Ja